Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 2°C

Halálos kanyar a Rábaringen

Két autóversenyző vesztette életét, amikor frontálisan ütköztek egymással az Écs melletti Rábaringen vasárnap délelőtt. A két fiatalember a verseny előtt valószínűen tesztelni akarta még a kocsiját egy, a ralifutam elől elzárt szakaszon.
Kattintson a képre >> A speciális mentők két perc alatt értek a helyszínre, és a túlélőkért küzdve szinte feldarabolták a frontálisan összeütközött autókat.
Vasárnap délben rajtolt volna a Persped Ezerjó Kupa Rallyesprint Bajnokság második futama az écsi Rábaringen. A verseny, a szörnyű tragédia után, ami a két fiatal autóversenyzővel történt, elmaradt. A fiatalemberek a pályától elzárt szakaszon próbálták ki felturbósított Zsigulijukat, s a 45 fokos dőlésszögű kanyarban, egyelőre ismeretlen okból, frontálisan ütköztek. A két vezető azonnal életét vesztette, az oroszlányi és szerecsenyi származású kísérőt életveszélyes állapotban szállították kórházba.

A megyei rendőr-főkapitányság sajtóreferensétől megtudtuk, az amatőr raliversenyt egy móri férfi rendezte, a versenyzők részt is vettek a délelőtti tréningen. A bemelegítés során három kört lehet megtenni, csak a pályába bevont szakaszokon.

A két huszonnégy éves fiatalember egymástól függetlenül választotta a veszélyes terepet, s egyelőre nem tisztázott, hogy az osztott pályán miért azonos oldalon közlekedtek.

A Kisalföld információi szerint a kiírásnak megfelelően zajlottak az események. A versenyzőknek a kijelölt szakaszokon délelőtt tizenegy óráig volt módjukban edzeni. Ezt követte volna az eligazítás, de már erre sem került sor, mert a Rábaring verseny elől elzárt részéről óriási csattanásra lettek figyelmesek.

Kattintson a képre >> A Rábaring alaprajza. A nyíllal jelzett területen történt a tragédia.
„ Szinte az elsők között értem a helyszínre – mesélte lapunknak egy magát megnevezni nem kívánó személy. – Sok raliversenyen voltam már, de ilyet még nem láttam" – keresi a szavakat a férfi, aki szerint egyébként az egyik autóban valószínűleg nem a navigátor ült, hanem egy szerelő, akinek a sofőr csak meg akarta mutatni, mit is tud a felturbósított, 1500 köbcentis Zsiguli. A két autó akár 140 km/h-s sebességgel is egymásba csapódhatott.

„ Egy pillanat alatt ott volt mindenki – meséli tovább a szemtanú. – A navigátori székben ülők szerintem annak köszönhetik az életüket, hogy ott volt a versenyen Pavelcze László (a Magyar Speciális Mentők Készenléti Mentőegysége elnöke. A szerk.) különleges mentőautója. Egy-két perc alatt szinte feldarabolták a két kocsit, így sikerült kiszabadítani a testeket."

A két fiatal, egyikük oroszlányi, másikuk öttevényi, alig múlt huszonnégy éves. Valószínű, hogy a verseny indulása előtt még egyszer ki akarták próbálni, mit is tudnak a járműveik.

Kattintson a képre >>
A viadal kiírásai egyébként szigorúak, s a versenyzők aláírásukkal igazolják, hogy tisztában vannak azokkal. A versenykiírás tartalmazza: A rendezőség a pályabejárás sebességét 50 km/h-ban maximálja, ahol biztonsági öv és bukósisak használata kötelező! És mindehhez jön a nevezési lap, ahol a következők olvashatóak:

„Alulírottak aláírásunkkal igazoljuk, hogy a versenykiírásban foglalt feltételeket, előírásokat megismertük, azoknak megfelelünk, egyben kötelezzük magunkat, hogy az abban leírtak szerint járunk el a rendezvény teljes időtartama alatt. Ezenkívül tudomásul veszem, hogy a versenyen saját felelősségemre indulok, a rendezőséget semmiféle felelősség nem terheli sem a gépkocsit ért károkért vagy sérülésért, sem az általam okozott károkért, balesetekért!"

Súlyos mondatok ezek. A két fiatal hiába vállalt felelősséget magáért, ha – vélhetően – felelőtlenül viselkedett. A rendőrség egyébként vizsgálja a szervezők felelősségét is. A móri férfi nem volt hajlandó lapunknak nyilatkozni.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vége főcím a városi tévében?

Május végén várhatóan megkezdődik a győri városi televízió végelszámolása. Az erről szóló… Tovább olvasom