Kisalföld logö

2017. 01. 20. péntek - Fábián, Sebestyén -9°C | 0°C Még több cikk.

H1N1: megcsászározták a kismamát Győrben, a baba életveszélyben

A győri kórházban kezelt kismama állapota romlott, az újszülött is életveszélyben van.

Csütörtök délutánra romlott a H1N1 szövődményével kezelt kismama állapota, ezért a 26. héten császármetszést kellett végezni.

Kritikus az állapota a huszonegy éves kismamának, s életveszélyben van a kicsivel több mint hat hónapra született kisbabája is - mindkettőjüket a győri Petz-kórházban kezelik. A fiatal nő két hete, november utolsó napjaiban került az intenzív osztályra súlyos tüdőgyulladással; a gyanú, amely be is bizonyosodott, a H1N1 okozta vírusfertőzés volt.

A kismamát azóta is altatják és mesterségesen lélegeztetik, az első napokban tapasztalt kisebb javulás után az állapota stagnált, de életveszélyes volt. Az elmúlt 24 órában azonban sajnos romlott a helyzet -mondta el prof. Oláh Attila orvos igazgató, ezért a konzílium után úgy döntöttek, azonnal műteni kell a beteget. ˝Ez volt az egyetlen esélye a kismamának és a babának is; a fiatal beteg és a magzat oxigénellátását nem tudtuk már fenntartani.˝

Az újszülött körülbelül ezer grammal született, kislány – súlyát az állapota miatt nem mérték még le, ugyanis azonnal intenzív terápiás kezelésre szorult. Egyelőre az életben maradásáért küzdenek az orvosok (ahogy az anya esetében is), van esélye a túlélésre, de azt nem lehet megjósolni, hogy a kismamánál szükséges orvosi beavatkozás – altatás, lélegeztetés – okozhatott-e járulékos károsodást az egyébként is fejletlen kisbaba szervezetében.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. meir 2009. december 14. 16:45
    „Csaszarmetszesrol mar hallottam tobbszor is!!!
    de tessek mar mondani,hogy "Megcsaszarozni"(!!???!!)-azt hogyan kell???
    mindeg tanul valamit az ember itt,a cajtung jovoltabol!!!”
  • 35. sop32 2009. december 14. 14:53
    „Ami kimaradt a h1n1 tájékoztatójából:
    Mikor nem hat a H1n1 oltás:

    Az a személy, aki aszpirint, vagy paracetamolt szed (Magyarországon a leggyakoribb ilyen gyógyszerek a Rubophen, a Coldrex, a Neocitran, a Saridon és a Panadol) nagy eséllyel nem rendelkezik antitest-válasszal - nyilatkozta Dr. Charles Brown, állatorvosi patobiológus docens, a Missouri Egyetem munkatársa a Medipressen.”
  • 34. adalfold 2009. december 14. 02:38
    „32:! És minden terhes ,,beteg" nekik.”
  • 33. lótusz 2009. december 13. 17:36
    „ÉS MI VAN A RENDŐRREL AKI OLTÁS UTÁN KAPOTT H1N1-ET? EZT IS MEG KÉNE ÍRNI.”
  • 32. lótusz 2009. december 13. 17:33
    „ADALFÖLDNEK IGAZA VAN. HISZ NINCS PÉNZ AZ EÜ-BEN, GYŐRBEN SEM. MŰTÉTEK MARADNAK EL,NEM GONDOLJÁTOK HOGY MEGVIZSGÁLJÁK A VÍRUST. IGEN HA MÁR NAGY BAJ VAN. DE AKKOR KÉSŐ. NO MEG TÚL GYANÚS A SOK TERHES ESETE. ITT MINDENKI TERHES AKI BETEG.”
  • 31. adalfold 2009. december 13. 15:23
    „CSAK ÚGY KÖZLÖM,HOGY GYŐRBEN HOGYAN IS MENNEK EZEK AZ ÚJINFLUENZÁS DOLGOK A KÓRHÁZBAN.
    egyik rokonomat mentő vitte be, pár óra alatt kijött egy 40 fokoks láz+ hányás+szívgörcsök. a fertőzőre vitték.
    lélegeztetőre kellett tenni+ infúzió. aztán ekg-n levágták h a szívével nem stimmel valami.
    lement a láza , hazab_szták. és közölték h kérjen a háziorvosától beutalót a kardiológiára.
    drága városunkban a beutalós várakozási idő cirka FÉL ÉV a kardiológián.
    A lényeg ,hogy a rokonom meg sem tudta ,h mi baja van, mert nem vettek tőle egy rohadt csepp vért sem.

    Másik rokonom a kórház egyik szubintenzívén járatos alkalmazott. ő maga közölte, hogy Győr városában nem vesznek mintát a ,,h1n1" de egyáltalán bármilyen influenza gyanús beszállított betegtől egészen addig míg az intenzívre nem kerül (vegetatív állapot). Csak ott veszik a fáradságot ,h megnézzék, vajon mi is a baja a betegnek.
    (vagy lustaság, vagy ennyire szegény a kórház.... az orvosbácsi biztosnem...)

    Ezért kérek mindenkit, jegyezze meg magában,
    1:a középkor szintjén zajlik az orvoslás városunkban.
    2: az újinfluenzás megbetegedésekről közölt számok tetszőlegesen felszorozhatók, ha a valós megbetegedések számára vagyunk kíváncsiak.”
  • 30. adalfold 2009. december 13. 15:23
    „CSAK ÚGY KÖZLÖM,HOGY GYŐRBEN HOGYAN IS MENNEK EZEK AZ ÚJINFLUENZÁS DOLGOK A KÓRHÁZBAN.
    egyik rokonomat mentő vitte be, pár óra alatt kijött egy 40 fokoks láz+ hányás+szívgörcsök. a fertőzőre vitték.
    lélegeztetőre kellett tenni+ infúzió. aztán ekg-n levágták h a szívével nem stimmel valami.
    lement a láza , hazab_szták. és közölték h kérjen a háziorvosától beutalót a kardiológiára.
    drága városunkban a beutalós várakozási idő cirka FÉL ÉV a kardiológián.
    A lényeg ,hogy a rokonom meg sem tudta ,h mi baja van, mert nem vettek tőle egy rohadt csepp vért sem.

    Másik rokonom a kórház egyik szubintenzívén járatos alkalmazott. ő maga közölte, hogy Győr városában nem vesznek mintát a ,,h1n1" de egyáltalán bármilyen influenza gyanús beszállított betegtől egészen addig míg az intenzívre nem kerül (vegetatív állapot). Csak ott veszik a fáradságot ,h megnézzék, vajon mi is a baja a betegnek.
    (vagy lustaság, vagy ennyire szegény a kórház.... az orvosbácsi biztosnem...)

    Ezért kérek mindenkit, jegyezze meg magában,
    1:a középkor szintjén zajlik az orvoslás városunkban.
    2: az újinfluenzás megbetegedésekről közölt számok tetszőlegesen felszorozhatók, ha a valós megbetegedések számára vagyunk kíváncsiak.”
  • 29. pancser 2009. december 13. 10:55
    „Szeretnénk tudni a kismama életkörülményeit. Vszleg a problémájának gyökere az, hogy rossz környezeti és higiéniás viszonyok közt élt, nem fordult időben orvoshpz stb. Ha népegészségügyről van szó, nem elsősorban oltásban kell gondolkodni. A járvány lecsengőben van, nem valósuínű, hogy a téli fagyban, a tél végi napsütésben újra erőre kap. De aki fűtetlen lakásban, villany nélkül száraz kenyéren tengeti életét és közben a magzatát hordja, ott nem elsősorban a vakcina a megoldás!”
  • 28. Sophia 2009. december 13. 09:12
    „Japo!
    Nagyon egyszerű a válasz:mert túl sok szérumot gyártottak le és azt ha törik,ha szakad el kell adni!Most már mindegy,hogy gyengébb lefolyású a betegség akkor is pánikot kell kelteni,hogy minél hamarabb elfogyjon az oltóanyag.Ha káros,ha nem!

    Kismamáknak védőoltás!Te jó Isten!Még egy enyhe lázcsillapító is árthat a magzatnak!
    Talán nem kéne hetente berángatni a rendelőintézetekbe,kórházakba a kismamákat vizsgálatokra hanem a rendelők délutánonként(nem rendelési időben)végezhetnék a kötelező vizsgálatokat és akkor nem fertőződne meg ennyi kismama hiszen tudjuk,hogy a fertőzés egyik melegágya a kórház ahol rengeteg a beteg ember.
    Ezt kellene megszervezni nem oltogatni!”
  • 27. kicsi32 2009. december 13. 08:36
    „Sop32! Sajnos így van! az orvosok se tudják mi baja lehet a babának születés után! 27 hetes kismama vok! Egyik orvos oltana a másik nem! Ugyanis nem bizonyitott tény,nem született olyan baba akinek az anyukája be volt oltva.Lehet az oltás hatása nem is születés után jön ki rajta hanem 1-2 év mulva! Vagy ha mindjárt a születés után ráfogják,hogy születési rendellenesség! Mindenki mossa a kezét és senki nem fog felelösséget vállalni! Régen is voltak betegségek csak eltitkolták és csendbe voltak! És most kinek higgyen az ember?????”
  • 26. sop32 2009. december 12. 22:34
    „24-nek
    Én nem írtam ilyen marhaságot,hogy a baba az influenzát kapta meg,olvasd el mégegyszer amit írtam.
    Amúgy én beadattam az oltást magamnak és nem keltem a pánikot,csak egy észrevételmet írtam le.Csak annyit írtam hogy a placenta nem tudni mit enged át .”
  • 25. info2009* 2009. december 12. 21:26
    „Honnan tudjuk, hogy be volt-e oltva a kismama? Van ra bizonyitekunk, hogy nem volt beoltva?
    Erdekes, hogy USA-ban sorozatosan vetelnek el a kismamak az oltastol es Magyarorszagon nem?
    Aki terhes, semmifele gyogyszert ne szedjen es ne oltassa be magat, a gyermek erdekeben - csak egy jo tanacs.
    Egyebkent Nyugat-Europaban mar bejelentettek, hogy a jarvany sokkal enyhebb mint gondoltak, persze az oltasok utan tortent a hivatalos bejelentes.”
  • 24. bugyortudor 2009. december 12. 12:16
    „sop32

    Nem kell a pánikot kelteni, hacsak nem orvos vagy.
    Ki mondta Neked, hogy a baba az influenzát kapta el? Te jó ég, milyen őrültek vannak.
    B.”
  • 23. sop32 2009. december 12. 11:52
    „Régen azt mondták hogy ha az anya rákos a magzat nem kapja meg a rákos sejteket mert a placenta megvédi,hát sajnos nem védi meg mint kiderült.Most szintén azt mondják hogy a placenta véd és azoltóanyag nem megy át csak a védetség.Kiváncsi leszek.”
  • 22. sop32 2009. december 12. 10:32
    „Az mindenesetre elgondolkodtató,hogy a magzatra hogyan hat majd az oltás mivel kismamákon semmilyen gyógyszert illetve oltást nem tesztelnek mert nem is lehet tesztelni,mert ugyebár orvosi tanulmányokban tiltott a kismamának bármilyen gyógyszert illetve oltóanyagot adni.Emlékszem amikor terhes voltam még gyógyteát sem ihattam nemhogy bármilyen gyógyszert.Persze aki pl :epilepsziás az jó ha beszedi mert lehet nagyobb kárt tesz vele ha nem veszi be.Sajnos a tesztelés most folyik és biztosra senki sem tudja hogy hogyan hat a magzatra ha megszületik.”
  • 21. hanika 2009. december 12. 05:53
    „Barátnőm 35 hetes várandós.Már csak pár hét van a szülésig.Nem oltatta be magát mert ügye nem ajánlották, most meg a csapból is az folyik hogy felelőtlen az a kismama aki nem oltat.Hogy is van ez?Mivel tesz jót ha oltat vagy ha nem?Mi a garancia arra ha oltat, a baba /ill. a mama is/ nem viseli a következményeit egy életen át? Saját véleményem hogy nagy fenék lett keritve ennek az egész dolognak.Kinek jó ha pánikot kelt az emberek között?Influenza mindig is volt van és lesz is csak nem mindegy milyen körítést adnak mellé.
    Amugy az 1000gr kevésnek tűnik de ezek a csöpségek sok mindenre képesek, ma már az orvostudomány is.Én 78-ban 28hétre 950gr 36cm születtem, és minden rendben.Jobbulást a Mamának meg a picinek.Kitartás, én szorítok értük...”
  • 20. 1olvasó 2009. december 11. 22:34
    „12. Az a baj, hogy ezek az oltóanyagok nem lettek tesztelve. Nem lehet tudni, hogy a későbbiekben milyen szövődményei lesznek. Most lehet, hogy nem fertőződik meg ha beoltatja magát, de mi a garancia arra, hogy a baba egészségesen jön a világra. Én abszolút nem ítélem el azért, mert nem merte beoltatni magát. Nem ő az egyetlen. Amúgy ott a példa arra is, hogy beoltatta magát az illető, mégis az intezíven küzdenek most az életéért.”
  • 19. mauz 2009. december 11. 22:03
    „"Ki kellett venni", ez ordított ma egész nap a képembe a nyomtatott újság címoldaláról, holott még a daganatot is megtisztelik annyira, hogy "kioperálják". Először nem is értettem, mint címet. Biztos az én hibám, nekem nem erre jár az agyam. Aztán láttam, hgy H1N1 a téma, de még mindig nem értettem. Aztán el kellett kezdenem olvasni, mire megértettem, de a felháborodásom miatt nem olvastam végig.

    Ez kb. az a kategória, hogy a gyereket nem világra hozza az édesanyja, hanem "megs***ja a nő", mint egyeseknél manapság használatos kifejezés.

    Enyhén szólva is: nem lehetett volna ennél alpáribb a cím.

    Szomorú, ennyit jelent egy törékeny élet kezdete, ennyi az anyaság tisztelete...

    1000 g indulásnak.

    Drukkolok neki!”
  • 18. zsizsoka 2009. december 11. 21:12
    „Kedves Cikkíró!
    Valamit "KI KELLETT VENNI" elég morbid megfogalmazás egy élet kezdetére (egy csodára), még ha az internetes cikk javítása után is elég drasztikus maradt a megfogalmazás! Mindenesetre köszönöm, hogy legalább itt, a neten tudtátok módosítani a nyomtatásban megjelent, meglehetősen gusztustalan, szenzációhajhász szalagcímet.
    Bár állásfoglalást nem szeretnék tenni, sem a védőoltás mellett, sem ellene (feleségem most terhes, ennek elélenére sem én, sem a fiam , sem Ő nem oltatta be magát), azért olvassátok el az alábbi cikket is:
    http://index.hu/belfold/2009/12/11/mennyifre_halalos_az_uj_influenza/”
  • 17. miria 2009. december 11. 19:31
    „ausztriába sok ismeröst kérdeztem , nem oltatják be magukat . Még egy orvos is azt mondta , a másik infulenza sokkal veszélyesebb , minden betegségre meg ugy sem lehetne . Nagy üzletnek tartják ezt az egész mizériát . Én beoltattam magam , de nem is mondom , mert ugy néznek rám . Mamának és babának remélem minden jora fordul . Mikor a fiam született , voltak ilyen pici sulyu leány babák akik szépen rendbejöttek . 1981 ben . Örökké hálás leszek a Györieknek , hogy az én fiam is megmentették . Tavaly végezte el az egyetemet .”
36 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Termelői tej a gépből

˝Családi gazdaságot irányítok Dunakilitin: nemrégiben literenként 59 forintot kínáltak a nálam… Tovább olvasom