Kisalföld logö

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 17°C Még több cikk.

Győr küzd az Audi beszállítói parkért

Győr szeretné, ha a kisalföldi megyeszékhelyen épülne meg az Audi többmilliárd forintból tervezett logisztikai parkja. Igaz, "Gönyű esélyei nagyon jók".

"Csütörtökön a győri önkormányzat hivatalos prezentációt tart az Audi Hungaria Motor kft. szervezésében azoknak a cégeknek, amelyek a gyárbővítéshez kapcsolódóan érdeklődést mutatnak a beszállítói park iránt" - közölte Borkai Zsolt, Győr polgármestere.

"Győr városa elkötelezett amellett, hogy a beszállítói park a város határain belül valósuljon meg, tovább erősítve ezáltal a kisalföldi megyeszékhely pozícióit.

Győr - ahogy eddig, úgy a jövőben is – mindent elkövet azért, hogy a szigorú jogszabályi keretek betartása mellett, versenyképes feltételeket biztosítson a beszállítói park számára.

Az AUDI Hungaria Motor kft. és Győr városa között kitűnő a kapcsolat, az élet minden területén segíti és támogatja egymást a két fél, legyen szó gazdasági, fejlesztési, adópolitikai, pénzügyi, kulturális, oktatási, vagy a sport területén mutatkozó együttműködésekről.

Győr önkormányzatának részéről nem kérdés, hogy az egymás iránti bizalom, valamint elkötelezettség a jövőben is fennáll.

Ez pedig minden bizonnyal jó alapja a felelős döntéseknek, amelyek az elkövetkezendő időszakban tovább erősítik az egymás irányába vállalt kötelezettségek teljesítését.

Ahogy az AUDI és a város közös szlogenje hirdeti: `A jövő Győrben épül´ –, a jövőt pedig Győr városa továbbra is az AUDI Hungaria Motor kft.-vel szorosan együttműködve kívánja építeni" - zárta szavait Borkai Zsolt.

Portálunk szerdán adott hírt arról, hogy "a jövőben a miniszterelnök külgazdasági megbízottja, Becsey Zsolt koordinálja az Audival kapcsolatos tárgyalásokat".

Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke a múlt héten a győri gyár logisztikai parkjával kapcsolatban azt közölte: egyelőre nem született döntés arról, hol épül fel a logisztikai park, de "Gönyű esélyei nagyon jók" ebben a versenyben.

Faustmann emlékeztetett arra, hogy a terület a magyar állam tulajdonában van, közúti és vasúti csatlakozással is rendelkezik, noha kérdéses, hogy ez utóbbit mennyire tudná kihasználni az Audi.

"A kormány minden feltételt biztosít ahhoz, hogy az Audi logisztikai parkja a gönyűi kikötőben épüljön fel. Olyan piaci környezetet teremtünk Gönyűn, amely versenyképessé teszi a kikötőt" - mondta február végén Becsey Zsolt. 

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. L145 2012. március 15. 13:15
    „Vicces,hogy küzd a város az ahm-ért.4-szer jelentkeztem autószerelő szakmával,mindíg elutasítást kaptam....”
  • 28. turpiúrfi 2012. március 10. 07:27
    „A hozzászólók nagyon nagy százaléka sosem járt autógyárban... Figyelem, a győri audi nem autógyár! A TT-vel ne röhögtessetek.
    A gönyüi téma csak gumicsont. Ekkora távon soha nem fognak logisztikázni. Ez Drezdában a Phaetonnal működik, ott villamossal viszik a cuccost be a gyárba, de hát az nem gyár, hanem manufaktúra.
    Mindenki nyugodjon bele, hogy a logisztikai centrum a jelenlegi Rába helyén fog megépülni. Aki nem hülye, az tudja miért vette meg a céget az állam. Ráadásul a Rábát már teljesen körülvette az Audi, szinte a Rába az Audin belül tesz-vesz.
    A 4-es CKD porta és az új raktár is a Rába telephelyén belül van már és hónapról hónapra újabb négyzetméterek kerülnek az Audi birtokába.”
  • 27. urbaniastapista 2012. március 09. 22:15
    „JIT.
    Just In Time, azaz "éppen időben" rendszerben akar működni és működik is az Audi. Gönyű nincsen messze, de közel sem, ha MINDEN alkatrészt + 8 km-t kell utaztatni.
    Emiatt nem értem, miért nem a gyár mellé építenek raktárat. Olcsóbban megúszhatják messzebb? Akkor messzebb nagyon olcsó lehet a terület.”
  • 26. polgar79 2012. március 09. 21:00
    „Nasi12!Mivel jön egy nagy hajó az ipar csatornára?Vonattal?Egy normál önjáró 110 méter hosszú.Gönyű soha nem fog Győrhöz tartozni.”
  • 25. ntomasz 2012. március 09. 19:21
    „Miért kell ezen vitatkozni?
    Legyen nyugodtan Gönyűn ez a logisztikai vagy beszállítói park vagy mi-a-csoda...!
    Pár év múlva majd Győrhöz csatolják Gönyű, és így olyan lesz, mintha Győrben épült volna.
    (Amúgy ez nem lehetetlen ilyen fejlődésiiramban - mielőtt mindenki megszólna az ötletem miatt)
    A lényeg, hogy így a "nem minősítem" kormányunk és a szintén "nem minősítem" győri városvezetés is elégedett lehet. Sőt szeirntem ez az egyesülés Gönyűnek sem lenne hátrányos. Persze ehhez még kell jópár év.”
  • 24. zsi-ci 2012. március 09. 18:52
    „22. polgar79 ! Bizony! Még az sincs eldöntve,hogy egyáltalán a mostani Magyarország területén lesz vagy esetleg egy most megszállás alatt lévő régi Magyar Városban lesz a logisztikai központ. Amúgy meg a távolság Győr meg Gönyű közt nem téma,mert a központ egész Európai Audi Központ lenne,tehát nem csak az Ahm-é.”
  • 23. nasi12 2012. március 09. 17:18
    „Ó ti csaicsikák!
    Az iparcsatorna az majdnem az Audi mellett van, tehát egy kis ráfordítás, és ott a kikötő az Audi kapujában, a vasút már bent van a gyáron belül, a kamiondepót pedig csak bővíteni kell.
    Még az Audi reptere is közelebb van Gönyünél.
    Az Audinak Győr a legmegfelelőbb!”
  • 22. polgar79 2012. március 09. 16:01
    „Győrben van akkora kikötő, mint Gönyűn vagy Pozsonyban?Nem tudok róla.Mert gondolom az a lényeg , hogy hajón jönne az alkatrész! Vasúti kapcsolat van csak üzemeltetési problémák vannak de már láttam mozdonyt menni, tehát lehet megoldódott.Addig veszekednek amíg Pozsonyban építik fel.”
  • 21. oPTiKa 2012. március 09. 11:39
    „Szóval... Ha Györött lenne a logisztikai park, az okos városvezetés biztos kijelölne neki egy jó kis helyet a belvárosban, amit nem lehet megközelíteni, de legalább építenének hozzá mélygarázst... ;)

    Szóval én Gönyüre szavaznék... Sokkal értelmesebb lenne ott fejleszteni.”
  • 20. Kobak 2012. március 09. 11:31
    „Jól jönne Gönyűnek a munkahely. A Nokia létszámleépítésével így is csökkent a munkalehetőség a környékbelieknek. Ezzel valamit kompenzálhatna feléjük a kormány!”
  • 19. okostojas007 2012. március 09. 10:28
    „méghogy a pénznek ( iparűzési adó ) nincs szaga ...
    jönnek rá mint a legyek a sz .....a ...........”
  • 18. T_McVay_01 2012. március 09. 10:24
    „#17
    Alapos tévedésben vagy.
    Elég ha megnézed a győri ipari park bővítése érdekében
    2011-ben hozott rendezési terv módosításokat.
    A gyor.hu oldalon utána nézhetsz ott megtalálod.”
  • 17. colomano 2012. március 09. 09:16
    „T_McVay_01, Győr eddig tojt a beszállítói parkra. Most hogy az Audi megunta a várakozást, körülnézett máshol, egyből forró lett a pite. Ennyi a történet, minden más csak duma...”
  • 16. T_McVay_01 2012. március 09. 08:03
    „Örömteli hogy Borkai Úr végre az asztalra csapott.
    Az Audi 19 éve van Győrben és 2007-óta fizet iparűzési adót.
    Tehát nemcsak az Audi ad(ott) Győrnek de Győr városa
    is maximálisan támogatta a gyár valamennyi kérését elképzelését.
    Sőt erejéhez mérten még anyagilag is beszállt a beruházásokba.

    Felháborító hogy központi nyomásra most éppen ettől a beruházástól
    szeretnék megfosztani Győr városát ahogy a gyárbővítést is
    Már Fehérvárra próbálták elvinni 2010-ben.
    Most pedig Becsey Zsolt féle bukott emberekkel próbálják Borkait
    beszabályozni, Győrt móresre tanítani.

    Akik nem értik hogy mi folyik a háttérben azoknak javaslom
    utánanézni hogy Kósát megkerülve akartak-e beruházást elvenni
    Debrecenbentől. Márpedig Győr esetében erre megy ki a játék.

    Győr gazdagabb és erősebb város lehet mint ahogy Budapesten
    egyesek a lapokat leosztani kívánják. Ez pedig nagyon nem tetszik Budapesten.
    Csak néhány példa: győri egyetem önállóságának megszüntetése,
    győri sportcsarnok építésének részbeni támogatása (ellenben Fradi pálya, Főnix csarnok az igen) fel sem merül. Ahogy a 27 milliárdos miskolci villamospálya építés
    és új villamosok beszerzéséhez képest Győr kapott 0,56 Mrd forintot
    a buszközlekedés fejlesztésére.
    Le a kalappal Borkai Úr előtt, bár remélem ez a tiltakozás
    nem csupán színjáték.”
  • 15. VargaP 2012. március 09. 07:04
    „A gyár, Győrött van, a gönyűi kikötővel a régi 1 úti, valamint a nem működő vasúti kapcsolattal rendelkezik, a vízről nem beszélek, mert Győrött nincs kikötő.
    Logikus, és ehhez nem kell logisztikus, aki kiszámolja, hogy ez mekkora szállítási többletköltséget okoz.
    Nem véletlenül merült fel a mai újságban megjelent helyszín, ami közvetlenül a gyár mellett van.
    Félreértés ne essék, nem a Gönyűi kikötővel van bajom, sőt, szeretném, ha mielőbb teljes kapacitással dolgozhatna, hiszen azért épült”
  • 14. ZZotyo 2012. március 09. 02:04
    „Ha már mindenkinek csak a baja van az Audival annyit azért nem szabadna elfelejteni, hogy közvetlen saját dolgozóinak száma 7000 felett van ami folyamatosan nő. Közvetve viszont több tízezer. Csak hogy még egy adatot írjak a GDP 6%-át teszi ki. Ha idehozza a logisztikát az még plusz munkahelyet adót stb-t jelent. Nem hinném hogy annyira rosszul járnánk vele.”
  • 13. Lívia66 2012. március 08. 22:51
    „12.umberto. Teljesen igazad van. Sajnos. :(”
  • 12. umberto 2012. március 08. 21:28
    „Szerintem is teljesen jó helyen van Gönyűn. Ott nagyon jól elfér. Van vasút, kikötő, autópálya. Ugyanolyan, mintha Győrben épülne meg.

    Az sem probléma, ha oda fizet adót, a hasznát mi úgysem látnánk.

    Nem tökmindegy, hogy Győrben lesz újabb díszburkolat az adóból, vagy Gönyűn? A távhő meg a szemétdíj úgysem lesz nekem kevesebb.”
  • 11. xixi 2012. március 08. 21:09
    „2)-nek: teljesen IGAZAD van!!!!!!!!”
  • 10. Brumm 2012. március 08. 20:33
    „2.Ha van Audis ismerősöd, ő be tud ajánlani úgy, hogy neki is megéri.Feltétel az elmúlt 6 hónapban nem jelentkezett dolgozónak.
    Lassan egy éve lesz, hogy a polgármester úr ezüst emlékérmét igért a 6000 dolgozónak.”
29 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dr. Juhász Árpád előadása Győr-Ménfőcsanakon a Bezerédj-kastélyban

Juhász Árpád geológus közel száz országot járt be, mely utak során sok-sok kaland történt vele. Tovább olvasom