Kisalföld logö

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 5°C | 19°C Még több cikk.

Győr-Gönyű: Életre kelhet a szellemvasút

Információink szerint a MÁV megkapta a Győr és a gönyűi kikötő közötti, néhány éve javarészt uniós forrásból megépített, ám azóta kihasználatlan vasúti pályaszakasz üzemeltetését.

Kedvező esetben akár néhány hónap múlva már naponta érkezhetnek a tehervagonok.

2008 szeptembere óta vasúti szerelvényekre vár a nyolcmilliárd forintból átadott, Győr és a gönyűi kikötő között megépített pályaszakasz: úgy tűnik, már csak néhány hónap s megindulhat rajta a jelentősebb forgalom, mellyel piacot is nyerhet a kikötő üzemeltetője.
A gond s a hosszú huzavona persze nem volt véletlen...

A huzavonát az okozta, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV Zrt.) szerint a Győr és Gönyű közötti vasútvonal olyan ingatlanokon épült, amelyek három különböző szervezet (egyikük a MÁV) vagyonkezelői jogában állnak. Emiatt csúszott az üzemeltetői pályázat kiírása.

A vízügyi igazgatóság szerint még évekkel ezelőtt a minisztérium döntött úgy, hogy térjenek el az unióval kötött támogatási szerződéstől.

A Kisalföld is folyamatosan napirenden tartotta a témát: a lapjelezte, hogy reális veszélynek mutatkozik az uniós forrás visszafizetése. Ez már a döntéshozók figyelmét is felkeltette.

Rakodás:  A gönyűi kikötőhöz most csak ritkán, egyedi engedéllyel érkezhetnek a vasúti szerelvények, ráadásul a tarifa sem olcsó számukra. Nyártól ˝életet lehelhetnek˝ a pályaszakaszba.
Rakodás: A gönyűi kikötőhöz most csak ritkán, egyedi engedéllyel érkezhetnek a vasúti szerelvények, ráadásul a tarifa sem olcsó számukra. Nyártól ˝életet lehelhetnek˝ a pályaszakaszba.

A folyamatok az elmúlt hónapokban felgyorsultak, elsősorban Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter jóvoltából.

A vasúttársaság szóvivőjétől azt tudakoltuk: valóban megkapta-e a MÁV e pályaszakasz üzemeltetését, s mikor indulhatnak el a vasúti kocsik ezen a szakaszon?

Kérdésünkre négy nap után sem kaptunk választ. Janák Emil vízügyi igazgató viszont megerősítette értesüléseinket. ˝Megkaptam a levelet Fellegi miniszter úr döntéséről, s felvettük a kapcsolatot a vasúttársasággal. A szükséges egyeztetések, dokumentációk beszerzése gyorsan megtörténhet, ráadásul mivel így már megvan a kijelölt üzemeltető s nem kell pályázati úton kiválasztani, ez is sokat lendíthet a vonal mielőbbi beindításán˝ – mondta.

Pintér Ákos, a Győr–Gönyű Kikötő Zrt. vezérigazgatója is biztatónak látja a helyzetet, ám azért még óvatos. „Az biztos, hogy jövő héten érkezik hozzánk vasúti szerelvény, mely szóját szállít: azt gondolom azonban, hogy ez a szállítás még a régi rendszer (egyedi engedély beszerzése, költséges tarifákkal) szerint működik majd" – mondta.

Olvasóink írták

  • 2. duc_de_Orbieu 2011. május 08. 19:43
    „#peet2:Hát te nem tudod? Magyarország még mindig a világ leggazdagabb országa 20 évnyi szabadrablás után is.”
  • 1. peet2 2011. május 08. 10:45
    „ezt csak a nagyon gazdag országok engedhetik meg maguknak,hogy egy beruházást több évig nem üzemeltetnek.
    Azért mi még messze vagyunk a gazdagoktól...
    Azért kiváncsi lennék rá ,meg merik -e nevezni a felelősöket személy szerin!?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Forgács Péter vagy Eperjes Károly lehet a színidirektor?

Két pályázat érkezett be a Győri Nemzeti Színház igazgatói tisztségére kiírt felhívásra csütörtökig az önkormányzathoz. Tovább olvasom