Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Győr-Abda kerékpárút - nádas helyett a Nép utcán át - térkép

Változás az eredeti tervhez képest, hogy nem a Bécsi úti nádason át vezetik be a kerékpárutat a Kossuth Lajos utcáig, hanem a Nép utca irányában.

Győr-Abda kerékpárút – Mi történt március óta? - Pályázatkiírás zajlik

Portálunk márciusban arról számolt be, hogy Győr és Abda közös pályázattal az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Programjában közel 227 millió forintot nyert, melyet a kerékpárút építésére fordítanak.

Annak ellenére, hogy az útvonaltervet elfogadták, a támogatás megérkezett, még semmi nem történt. A pályázati előterjesztés alapján a tervezett megvalósítási idő 2012. április 2. és december 31. közé esik.

Kérdés a továbbiakban, hogy mi történt eddig, pontosabban történt-e már egyáltalán valami?

A megállapodást megelőzően vita volt a kerékpárút útvonaltervét illetően. Két lehetséges útvonal volt, amely az Abda és Győr közötti szakaszt összeköti: az egyik a Holt Rábca déli töltésén vezet végig, amely a Béke utcáig tart, a másik pedig az 1-es számú főútvonal mentén halad. Ezzel kapcsolatban 2006-ban az akkori képviselő-testület költségbecslést végeztetett, s figyelembe véve a szakmai érveket is, az 1-es számú nyomvonal mentén haladó kerékpárút tervezetét fogadták el.

Ezzel kapcsolatban a Magyar Kerékpárosklub már 2008-ban javasolt egy tervet a Táblabíróság - Duna center - Radnóti szobor – Elvis Park - Abda útvonallal kapcsolatban. Szerintük ennek a megvalósítása elvileg 1,3 kilométer építéssel megoldható lenne. A pontos tervek itt láthatók >>



Abda I. nagyobb térképen való megjelenítése


Az ábrán a zöld teljesen kész, a piros pedig az építendő útszakaszt jelenti.

Tájvédelem?

Ha már az útvonaltervezésnél tartunk, akkor ott van a Bécsi úti nádas kérdése is, ami 2004 óta tájvédelmi terület. Az önkormányzati rendelet szerint „A természetvédelmi terület vonatkozásában a Törvényben foglalt előírásokon túlmenően az alábbi szabályozást kell alapul venni: Tilos [....] Mindennemű építési tevékenység és telekalakítás, kivéve azon eseteket, amennyiben az kifejezetten természetvédelmi célokat szolgál".

Vajon ez most nem érinti a kerékpárutat? Korábban már volt szó az 1-es főút négysávosra szélesítéséről, de ezt a környezetvédelemre hivatkozva mindig elutasították.

Megkérdeztük ezzel kapcsolatban Szabó Zsolt, abdai polgármestert, aki megnyugtatott minket, nincs szó semmiféle problémáról, sem a munkálatokkal, sem pedig a tájvédelmi területtel kapcsolatban.

A tervezett kerékpárút az 1-es számú főútvonal nyomvonala mellett épül majd, a beavatkozás hossza 3594 métert érint. A tervezési feladatokat 2007 augusztusában Abda Község Önkormányzata a Tandem Mérnökiroda Kft-vel végeztette el, amely 2008. november 24-én került jóváhagyásra. Az akkor elfogadott kerékpárút tervezete Győr, Nép utca és Abda, Kistöltés utca között épülhet meg. Az általuk készített tervrajz jelenleg még nem nyilvános.

Jelenleg is folyik az egyezkedés a győri és az abdai polgármesteri hivatal között. A tervek kivitelezése még várat magára, hiszen a kivitelezési pályázatkiírás még nem történt meg. A munkaterület átadása csak a jogorvoslati idő lejárata és a szerződés megkötése után lehetséges – tudtuk meg Szabó Zsolttól.

Információink szerint a tervezés során az abdai és a győri önkormányzat a saját közigazgatási területén belül hagyta jóvá a részleteket. Az építés lebonyolítására ismét konzorciumi megállapodást kötött egymással a két önkormányzat, melynek eredményeként a győri önkormányzat lett megbízva a tervek lebonyolítására.

Változás az eredeti tervhez képest, hogy nem a Bécsi úti nádason át vezetik be a kerékpárutat a Kossuth Lajos utcáig, hanem a Nép utca irányában, ezenkívül a kerékpárút a Régi Rábca híd igénybevételével épülhet, így nem lesz szükség egy harmadik híd megépítésére.

Illusztráció: Hamarosan megindulhat a kerékpáros forgalom a Rábca-hídon
Illusztráció: Hamarosan megindulhat a kerékpáros forgalom a Rábca-hídon

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. gyugyu1 2012. július 20. 20:01
    „T. Ombi ! Kösz a korrekt felvilágosítást igy már tisztább a kép !!
    Az biztos,hogy ennek az építkezésnek a legnagyobb kiadási tétele : A PÁRTKASSZA FELTÖLTÉSE !!! /meg pár zsebé !!/
    További szép estét !”
  • 30. ombi 2012. július 19. 16:57
    „Tisztelt gyugyu1, az Abda és Győr közötti kerékpározást lehetővé tevő út kihasználtságáról ne vitázzunk, a gyakorlat majd megmutatja, Ikrény, Börcs és Abda lakosai, illetve a kirándulók mennyire használják majd ki.
    A megépítendő útról:
    A tervezet szerint Abda határában, a Rábca és a falu között egy esetben keresztezi az építendő bicikliút az 1-es utat. Onnan a Nép utcáig végig annak az északi oldalán halad. (3594 méter, ebből legalább 200 már készen van a régi Rábca-híd környékén, további 500 méteren csak felújításra szorul az abdai rét mellett, így is 227 millióba kerül! Ez kilométerenként több mint 63 millió forint! Egy építővállalat (http://www.farkasaszfalt.hu/index.php?page=arak) adatai szerint négyzetméterenként, anyaggal együtt alapozás 2300 Ft, 4 cm aszfaltozás 3200 Ft, azaz összesen 5500 Ft/m2. Ha mondjuk 2,5 m széles az új út, 13750 Ft egy méternyi építmény ára. Itt a tervben 63000 Ft-ba kerül, hova lesz méterenként 49250 Ft?? A földtulaj jó ha kap négyzetméterenként 1500-at, a földmunka sem lehet ilyen drága. Nekem több mint gyanús ez az egész)
    Sehol máshol nem keresztezi az 1-est, csakhogy a Nép utca torkolatánál lerakja a bicikliseket, ´oszt menjetek isten hírével, át a c.laposon, vagy ahol tudtok. SEMMIHEZ nem csatlakozik!
    A Kerékpárosklub javaslata szerint sem keresztezné többször szintben az 1-est, annak a déli oldalára a Rábca hídja alá épített max. kb. 50 méteres konzolon jutnának át a biciklik, a régi 1-esen hátulról kerülnék a régi vágóhidat. Innen a 85-ös egyébként is lámpás kereszteződésén átkelve érnénk ahhoz a szakaszhoz, ahol új kerékpárutat kellene építeni, a fenti térképen pirossal jelzett kb. 1200 méteren. Ettől kezdve ismét a meglevő régi 1-esen haladna a forgalom a Duna centerig, ott akár sárga festékkel is megépíthető volna a biciklis fejlesztés, vagy a csipkegyár mögött az sem kellene. A Béke híd déli járdáját alkalmassá téve a felüljáró alatt kell néhányszor tíz méternyi új út, és ezzel a Révai utcába, a belvárosba, a közlekedés központjába juthatnának a biciklik, nem a külvárosi semmibe. Nekem megérné az a néhány kanyar.
    Ja, és töredékébe kerülne, hiszen az 1-es utat a nagyapáink idején rendesen megépítették, akár ma is használható. Talán pont az olcsósága miatt választották a semmibe vezető, elfogadott útirányt.
    Nem Önben van a hiba, ami ennek a bicikliútnak a sajtóját illeti, az több, mint maszatolás. Mondtak itt már 9000 méteres bicikliutat, 6000 méterest, most három és fél kilométernél tartunk. Ködösítés, hazudozás, sumákolás veszi körül ezt a beruházást.”
  • 29. gyugyu1 2012. július 18. 13:25
    „T. Ombi ! Az biztos,hogy az szigetközi kerékpát út kihasználtabb,ezzel nem is vitatkoznék,de ott is a kerekezők nagyobb részét azok teszik ki akik Lipótra vagy arra a környékre mennek ! /nem akik Győrbe jönnek dolgozni,meg bevásárolni !!Az is igaz nagyon sok család arra viszi csemetéjét az első bringás kirándulásra mert ott biztonságos ! Ha jó látom a tervezet szeri két helyen is keresztezné a kerékpárút a régi bécsi utat, Ez nálam merénylet a kerékpárosok ellen !! És ha szabadna kérdeznem hol viszik be a az út forgalmát a Nép utcára???????- Hidat vagy alagutat építenek ???

    Azt eltudom képzelni,hogy a régi bécsi út Északi oldalán ,a régi Abdai hidtól a Nép u-ig épitenek egy nyomsávot? Vagy csak rosszul látom a térképen ?? Ha jól értem ez már elfogadott terv : MIÉRT NEM LEHET EGYÉRTELMŰVÉ TENNI AZ OLYAN "analfabuta" emberek számára is mint én vagyok?? VAGY NEM EZ A CÉL ?????????”
  • 28. vitáris 2012. július 07. 22:35
    „ombi: A cikk végén a Nép utca - Gyepszél/Liget-Kossuth útvonal bemenet lett megemlítve, mint végső megoldás én erre gondoltam. Ha a lenne több pénz a centrumba jutásra akkor is itt (az M1-es északi oldalán) kellene továbbmenni. Az ideális és legszebb útvonal persze a régi híd - Rábca töltés- Liget utca - Kossuth utca lenne. Ez lenne a legolcsóbb is! Na de ne álmodozzunk, hogy a legolcsóbb egyben legszebb, tiszta levegőn vezetett útvonalat fogják választani. Most Budapesten is csodálkoznak az illetékesek, hogy sokan mennek a Dunán a hajóval, hogy miért? Nem is értem!”
  • 27. aghla 2012. július 07. 22:09
    „Alagútról szó sem volt. Azt sem tudod, mi a javaslat, de tudod hogy drágább. Szerinted ha van pénz, verjük el!
    Nyugodt lehetsz, pontosan ez fog történni. Senki sem hallgatta meg az "okoskodásomat", a hülye-újabb ötleteket.
    Ezek Ausztriában régi, bevált és olcsó módszerek, de nálunk ezt jobban tudják. Mindenesetre a döntéshozóink hátra dőlhetnek a székükben, hiszen vannak támogatóik.”
  • 26. háté 2012. július 07. 09:18
    „21. Ja, csak amennyiből megépíted az "alagutat" - abból a nép utcai kereszteződésig elérnél!
    Ha meg van a pénz rá, miért kellene egy hülye-újabb megoldást választani? - ahogy látod, sokan vannak, akik ismerik az utat, bicikli-klub nélkül is!
    - talán nem a zsebekbe kellene spórolni!”
  • 25. aghla 2012. július 06. 09:28
    „"Azt nem kéne bemagyarázni, hogy ott drágább lett volna..."
    Azért csak megpróbálom.
    A-ból B-be
    - lehet építeni 6 km új utat, vagy
    -NEM MEGÉPÍTENI 4.5 km-t MERT MÁR OTT VAN 100 ÉVE, jó állapotú, senki nem jár arra +kiegészítésül 1.3 km-t építeni.
    A legnagyobb baj az, hogy a tervezők sem értik!”
  • 24. oPTiKa 2012. július 06. 08:15
    „Valaki elmagyarázná, miért is nem lett volna jó a töltésen vinni a bicikliutat? Ugyanolyan hosszú lett volna, a nyomvonal megvan, valószínüleg az alapozással sem kellene annyit vacakolni. A biciklisek nem az 1-es föúton közlekedö gépjármüvek kipuffogógázait szívnák, hanem vízparton bicikliznének.

    Azt nem kéne bemagyarázni, hogy ott drágább lett volna...”
  • 23. ombi 2012. július 06. 06:52
    „Vitáris: valóban az a legegyszerűbb vonalvezetés, amit írsz. Kérdés, hogy a nyugat felől Győrbe kerekezők utazásának a Nép utca és környéke-e a célja, vagy inkább iskolába, vásárolni, dolgozni szeretnének. A kerékpárosklub ajánlása szerinti útvonalon ezek, és a belvárosi forgalmi közelébe csomópont érkeznénk, nem pedig Gorkijvárosba, ahonnan még átkelést kell keresni a Rába felett ahhoz, hogy mondjuk Adyváros felé vegyük az irányt.”
  • 22. vitáris 2012. július 05. 20:09
    „Nem kellene cikk-cakkokra kényszeríteni a kerékpárosokat, ha a képen is látható régi híd oldalán, annak folytatásaként, az 1-es főút északi oldalán menne a nyomvonal a Nép utcáig. Akkor a főutakat sem kellene keresztezni, nem is kellene leszállni a bicikliről, ráadásul még rövidebb is lenne. Ez lenne az ésszerű! Jó pedálozást az illetékeseknek! Vitáris”
  • 21. aghla 2012. július 05. 20:08
    „háté
    Abban mindenki egyetért, hogy a régi híd felújítása után azon kell átvezetni a kerékpárutat. A kerékpárosklub a fixnek tekintett régi híd és Győr között javasolt egyszerű és olcsó megoldást. A híd és Abda között nem tett ajánlást, azt döntse el a falu. Vagy az 1-es északi oldalán viszi be a centrumig és ott keresztezi a főutat valamelyik zebránál, vagy még a falu előtt keresztezi. Az utóbbi valóban veszélyes, mert ott még 70-nel jönnek az autók. Más kérdés, hogy ott van az a régi keskeny kerékpárút, amit fel lehet használni vagy ki lehet hagyni.

    "Ja bocs, elkel költeni a lóvét, teljesen mindegy mire! " Erre a megjegyzésre csak annyit: éppen mi próbálunk költséget csökkenteni.”
  • 20. szil60 2012. július 05. 19:13
    „Tisztelt Gyugyu!A kutya sem járt Amerikába Kolombusz előtt.Mióta meg ott van,elég sokan akarják használni az odavezető utakat,amik előtte nem is léteztek.”
  • 19. ombi 2012. július 05. 18:48
    „Gyugyu, az ikrényi vízicentrum látogatóit nem érzem jó példának: akinek vízisízésre telik, annak nem gond a benzinpénz.
    Inkább Győrújfaluhoz hasonlítanám Abda esetét, ott kihasználtnak tűnik a bicikliút.”
  • 18. ombi 2012. július 05. 18:39
    „Aghla: az általad mutatott dokumentumban már szerepel a leendő Győr-Abda kerékpárút.
    Szakasz: Győr-Abda Főút: 1 Összeg (millió Ft) 227 Hossz (km) 6 millió Ft/km 38
    Hat kilométer? A tervben és ebben a cikkben 3594 méter szerepel, így hamis az egy kilométerre eső költség!
    Nem kerek ez a történet, valahol még lappang valami, és abból talán sajtóhír is lesz.
    Egyébként megdöbbentőek a táblázatban szereplő számok. Nyírmeggyes-Mátészalka 79 millió forint/km?!”
  • 17. háté 2012. július 05. 18:27
    „"Az önkormányzati rendelet szerint" - a polgármesternél ez nem akadály, módosít a rendeleten, ennyi!

    Hogyan van az, a hidra felvezetésként-átvezetésként kell "alagút" a hídról levezetésként-átvezetésként, nem kell alagút!
    Kb: 100 méter különbséggel! - mindegyik hely ugyan olyan veszélyes!
    Ja bocs, elkel költeni a lóvét, teljesen mindegy mire!
    ( csak kérdezem: a pályázat egy elfogadott kivitelezésre nyert pénzt, vagy csak úgy el kel költeni?)”
  • 16. gyugyu1 2012. július 05. 18:12
    „Tisztelt 11.12-s !

    Több évtizede lakom Újvárosba,de az egyik kezemen megtudom számolni hányan járnak kerékpárral Abdáról, és Ikrényből még nyáron is dolgozni ! Véleményem szerint ez a szám nem is fog jelentősen nőni a kerékpárút elkészülte után sem !! Nagyon jó példa az Ikrényi vízicentrum látogatói között is csak elvétve látni győri kerékpárost ,pedig a Rába északi töltésén minden kockázat nélkül megközelíthető.
    Valamikor legénykoromba,Ikrényi tóra jártunk,vagy Börcs alá,horgászni,az Abdai búcsúkról nem is beszélve , akkor nem volt más lehetőség mint a bicaj,pedig sehol sem voltak még a 24 fokozatú váltós bicajok ! lehet hogy ,rosszul látom de ez a véleményem de szívesen olvasom mások véleményét is”
  • 15. aghla 2012. július 05. 17:51
    „Ez itt egy hivatalos adatokat tartalmazó táblázat, hol mennyiért épül a bringaút.
    https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Alqx26QSUJjXdDhXdldwNE9zMHJlNDVlOHA3M05Memc#gid=0”
  • 14. laed73 2012. július 05. 17:33
    „Szerintem itt is az megy mint az országban, húzzák az időt és addig a pénz fele eltűnik. A végén meg kiderül nem is elég rá a pénz. Ha a Nép utca felé akarják megcsinálni, akkor a bekötő utat is szélesítik és végre talán eltűnnek a méteres szélességű kátyúk?!-Ez már nincs benne az árban szerintem!!! A tájvédelmi területre ilyenkor vigyáznak, de mikor körbe van szeméttel az nem szúrja a szemüket? A belvárosban is a vár maradványait nemhogy feltárták volna és turisztikai szempontból egy jó bevétel lett volna a városnak, hanem a mélygarázst szavazták meg. Na de mindegy nem mi döntjük el akik használnánk napi szinten vagy gyönyörködnénk benne.....”
  • 13. laed73 2012. július 05. 17:26
    „hi”
  • 12. gonzo 2012. július 05. 14:50
    „10.gyugyu,szép elképzelés,de mint ahogy már aghla is leírta a lényeg a legrövidebb út.A túristák,ha kedvük szottyan,most is kerekezhetnek a töltéseken.Aki meg munkába jár az nem akarja megkerülni a fél megyét,mire beér Győrbe.Szerintem.Én győri vagyok:)”
31 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Két baleset rövid időn belül a győri Árkád melletti körforgalomban - fotók

Az Árkád körforgalom környéke sem maradt baleset nélkül a nagy melegben - írja Olvasónk. Előbb egy… Tovább olvasom