Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Félszáz pályakezdő szakmunkást vett fel az Audi Hungaria

Ötvenhárom pályakezdő szakmunkás állt munkába hétfőn a győri Audi Hungaria Motor Kft.-nél, miután sikeres záróvizsgát tettek a vállalat oktató központjában.

"A munkaerő képzése célzott befektetés a jövőbe, hogy a vállalat továbbra is biztosítsa versenyképességét. Képzési rendszerünk az aktuális igényekhez igazodik" - idézte Rozman Richárd személyügyekért felelős igazgatót a közlemény.

Az Audi Hungaria a győri Lukács, Kossuth és Pattantyús szakképző iskolákkal együttműködve kínál évek óta duális szakképzést tizenegy különböző szakmában, az autógyártótól az elektronikai műszerészen keresztül egészen a szerszámkészítőig. A fiatalok az elméleti részt az iskolában tanulják meg, a gyakorlatorientált tananyagot pedig a vállalatnál sajátítják el. Ehhez egy speciális oktató központ és több úgy nevezett "tanulósziget" áll rendelkezésre.

Az 53 pályakezdő a hathengeres dízel-, hathengeres FSI- és a nyolchengeres-motorgyártás területén állt munkába. Rajtuk kívül még heten vizsgáztak sikerrel, ők a továbbtanulás mellett döntöttek.
A duális szakképzési rendszerben közel 330 fiatal szerzett szakmai tudást a szisztéma 2001-es bevezetése óta.

A győri székhelyű Audi Hungaria Motor Kft., az AUDI AG 100 százalékos leányvállalata, az Audi- és Volkswagen konszern központi motorszállítója. Győrben gyártják az Audi TT Coupé és TT Roadster sportautókat, valamint 2007 novembere óta az A3 Cabriolet-t. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít az Audi R8-hoz. 2009-ben 1.383.909 motort és 32.603 járművet gyártott a vállalat.
Az Audi Hungaria évek óta Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, és az ország legnagyobb exportőreinek egyike.

Korábbi tájékoztatásuk alapján a tavalyelőtti 5,617 milliárd euróról 2009-ben 31 százalékkal, 3,875 milliárd euróra csökkent a cég árbevétele, 46 százalékkal, 290 millió euróra az adó előtti eredmény; 1,384 millió motort gyártottak, szemben az előző évi 1,9 millióval, ami 27 százalékos csökkenés. Míg 2008-ban 60,4 ezer autó készült a gyárban, addig tavaly csak 32,6 ezer, ami 46 százalékos visszaesés.

Az idén az első félévben viszont az Audi Hungaria Motor Kft. árbevétele mintegy 40 százalékkal nőtt. A motorgyártásban 32 százalékos növekedést könyvelhettek el 2009 első félévéhez viszonyítva, s 25 százalékkal több jármű gördült le a szerelősorokról - tájékoztatta a vállalat korábban az MTI-t.

Olvasóink írták

  • 9. AntiFricc 2010. augusztus 06. 14:46
    „6
    A pazarlást utáltam mindig és fogom is.
    Európa országaban (Németo-t leszámítva) 130-nál többel még autópályán sem lehet haladni. 130 km/órás sebességet kb. 600-800 cm3-es motorokkal el lehet érni. Akkor meg minek? És ki az a barom, aki ekkora tankokra vetemedik? Szerencsétlen. Majd ha az unokáinak nem lesz mit ennie, mert ő a saját életében mindet elpusztít, akkor sírhat.
    A kisalföld meg nagy bratyiban lehet az audival, naponta cikkek, információk, ja és persze mind pozitív. Mennyit ad érte a cég? Akkor is ócskavastelepre való <moderálva>”
  • 8. jirzi 2010. augusztus 05. 22:57
    „Két dolog van ! Ha az Audiban vagy tizenx éve és megfelel a munkaköröd jól jártál. Ha kb 8-9 éve mentél oda vagy még rövidebb ideje akkor valószínű bárhol megtalálod ugyanazt a pénzt amit a cég ad .Sajnos nagyon leadta a fizetési nívót .Lehet voltak Esztergomban.”
  • 7. polgar79 2010. augusztus 05. 15:37
    „Gratulálok nekik.Szakmunkás bizonyítvány csavarrakásból és tőcsavar tekergetésből ugyanis másra nem használhatóak.Volt szerencsém párral dolgozni.Az arcuk az akkora, hogy alig bírják el.Azt miért nem mondják hogy többen érettségivel, technikusival és diplomával csinálják ugyanezt mert a belső pályázatokra választ se kapnak?
    5, Egyetértek veled mert a japánok már rég rájöttek erre.Az amerikaiak se benzintemetőket gyártanak.Igaz, hogy most veszik de mi jobb 1 nagy drágát eladni vagy 1000 kisebbet és olcsóbbat?Igaz az Audi főleg a győri gyár egy más dimenzió.Ha belépsz a beléptetőkapunk egy másik világba jutsz.De milyenbe ez a nem mindegy.
    Agent, te az Audi embere vagy ugye?”
  • 6. Agent 2010. augusztus 05. 11:58
    „5, azt kell gyártani amire van kereslet, ha 12 hengeres motorra lenne a legnagyobb kereslet, akkor azt gyártanának, egyszerű ez.”
  • 5. AntiFricc 2010. augusztus 04. 21:56
    „Bércsökkenésből könnyen fizethetők az újoncok.
    <moderálva> minek 6 meg 8 hengereseket gyártani? Inkább azon kéne gondolkodni, hogy lehet minél kevesebb üzemanyagot fogyasztó gépjárműveket előállítani.”
  • 4. jirzi 2010. augusztus 04. 21:17
    „110aálapot ajánlottak 10 éves Audis munkaviszony után! Gratula.Megéri a 4 karika éhbérért.”
  • 3. fióka 2010. augusztus 03. 14:14
    „Félszáz=50 ugye csak így jobb a piár”
  • 2. antilibsi 2010. augusztus 03. 08:14
    „Bércsökkentés? Hol?”
  • 1. véleményalkotó 2010. augusztus 02. 20:00
    „Mi van kozmetikáznak? Nem kell! A bércsökkentést magyarázd meg rozmár!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

42. nemzetközi művésztelep, Győr

A város legjelentősebb képzőművészeti hagyományai között számon tartott nemzetközi művésztelepen… Tovább olvasom