Kisalföld logö

2017. 12. 11. hétfő - Árpád 4°C | 14°C Még több cikk.

Éjjeli vonatjárat a lakótelepen

Győrben a vasúti sínek mellett élő marcalvárosiak nem tudnak aludni az éjjel tizenegy óra után is közlekedő tehervagonoktól. Az indulatok hevességét mutatja, hogy az egyik lakó a közelmúltban azzal fenyegetőzött: összetöri a vonatokon szállított autókat.
A Győr-Marcalvárost keresztülszelő GySEV-vágányokon közlekedő vonatokra egyetlen tilalom vonatkozik éjjel tizenegy és reggel hat óra között: nem lehet tolattatni azokat. Érkeztetésükre és indításukra azonban ez az előírás nem kötelező érvényű, így viszont a környékbeli lakótelepen élők egy része éjszaka nem tud pihenni. A szerkesztőségünkbe érkező panaszok – amelyek az elmúlt időszakban megsokasodtak – összecsengenek: „A munkából hazaérve, este tíz után aludni szeretnénk. Ha nyitva hagyjuk az ablakot, akkor a zajtól, ha bezárjuk, akkor pedig a melegtől nem tudunk pihenni. Miért kell éjjel indítani a vagonokat, nem elég erre a délelőtt, a délután és a kora esti időszak?"

Megnőtt a forgalom

Mielőtt választ adnánk a marcalvárosiak kérdésére, a megsűrűsödő panaszok okáról: a vágányokat nagyrészt használó Hödlmayr cég az elmúlt hetekben forgalmának többszörösét bonyolította le, hogy a külföldön is nyári szünetre készülő cégek igényeit kielégítse. Mindez azt jelenti, hogy a tehervagonok valóban reggeltől késő éjjelig hozzák-viszik az import-személyautókat. A kérdésre részben ez a válasz, de a lakókat nyilván az érdekli, a helyzeten lehet-e változtatni.

Nem teljes a leállítás

A városrész önkormányzati képviselőjétől a szerkesztőségünkbe érkezett levélből úgy tűnhet, hogy a megoldás már meg is született. Horváth László képviselő ugyanis azt írja: „Választóim zavartalan pihenésének biztosítása érdekében tárgyaltam a GySEV vasútigazgató-helyettesével, aki megígérte, a marcalvárosi vágányon este tizenegy és reggel hat óra között a teljes vasúti forgalmat leállítja." Edlinger János azonban, akit mi is megkérdeztünk erről az ígéretéről, sietve hozzátette: a képviselőnek tett kijelentés csak a tolatásra vonatkozott, és bár mindent megtesz a vasúttársaság azért, hogy az érkeztetések és indítások számát csökkentsék az éjjeli órákban, felelőtlenség lenne teljes forgalomleállításról beszélni.

Iparvágány van, volt, lesz

A győri képviselő reális esélyt lát arra is, hogy a városrészben teljesen megszűnjön a vasúti teherforgalom (vagyis a tolatóvágányt használaton kívül helyezzék) akár két éven belül. Ehhez többek között az kellene, hogy a gépkocsikat szállító cég telephelyét áthelyezzék. Iván György, a Hödlmayr ügyvezető igazgatója azonban egyértelműen leszögezte a Kisalföldnek: „Nincs realitása annak, hogy az iparvágány két éven belül megszűnjön."
Dr. Németh Iván győri főépítész sem lát erre sok esélyt, igaz, kategorikusan – ahogy Iván György – nem is zárja ki ezt a lehetőséget.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Intercity vonatok Szabadhegyen?

Úgy tűnik, komoly elképzelései vannak a MÁV-nak a Győr-Szabadhegyen áthúzódó vasúti pályával, amely… Tovább olvasom