Kisalföld logö

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 23°C | 33°C Még több cikk.

Csepp a tengerben: 1300 km-nyi útfelújításból csak 21 km jut megyénkre

Jó hír, hogy 1300 km-nyi mellékút jobb állapotba kerül hazánkban idén, rossz, hogy ebből mindössze 21 km megyei útszakasz. Szavazással.

Mint arról már beszámoltunk, a Regionális Operatív Programok (ROP) 2009-2010-es akciótervének keretében körülbelül 1300 kilométernyi 4 és 5 számjegyű mellékút felújítása indulhat el 2010-ben.

A kisalfold.hu kérdésére Pécsi Norbert, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs menedzsere elmondta: "jelenleg tervezési fázisban vannak a projektek, a kivitelezési munkák várhatóan az év közepén indulnak el. A 2013-ig tartó akciótervek kerete várhatóan eléri a 200 milliárd forintot".


A magyar kátyútenger ilyen.
A magyar kátyútenger ilyen.


Hét útszakasz, 21 kilométer megyénkben

Megyei bontásban azonban mindez sok örömre nem ad okot: Győr-Moson-Sopronban ugyanis 7 útszakaszon 21 kilométernyi útfelület felújítása történhet meg 2010-ben.

A Nyugat-dunántúli régióból Vas megyének szintén 21 km-nyi (7 útszakasz), míg Zala megyének 23 km-nyi (8 útszakasz) útszakasz rendbetételére elegendő pénz jut.

(Tegyük hozzá: tavaly a Nyugat-dunántúli régióban 4 projekt keretében összesen 48 kilométernyi mellékút újult meg Európai Uniós forrásból.)


Szavazzon!


Azért juthatna több útfelújítás is szűkebb pátriánkba

Köztünk szólva a "megszavazott" forrásokat finoman fogalmazva sem nevezhetjük hatalmasnak.

Főleg annak fényében nem, hogy ugyan a Nyugat-dunántúli régió – azon belül is különösen Győr-Moson-Sopron megye – gazdasági fölénye vitathatatlan, de mindez cseppet sem látszik az utak állapotán.

Sőt, jelensorok írója megkockáztatja: megyénkben több helyütt még a kelet-magyarországi viszonyokat sem éri el az úthálózat állapota.

"Ezek egyelőre csak a felújítási terveket jelentik"

Arra kérdésünkre, hogy melyik megyei települések bizakodhatnak a környező utak felújításában, Pécsi Norbert úgy válaszolt: "ezen útszakaszok felújítási tervének előkészítése jelenleg is zajlik.

Egyúttal szeretném hangsúlyozni, hogy az említett útszakaszokra még nincs aláírt támogatási szerződésünk, így ezek egyelőre csak a felújítási terveket jelentik, a munkálatok a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség, illetve Tanács jóváhagyását követően indulhatnak el".


A számok tükrében

2008-2009 folyamán Magyarország hét statisztikai régiójában összesen mintegy 180 útszakasz korszerűsítésére nyílt lehetőség.

Így 73 projekt keretében, 50 milliárd forint értékű uniós forrás bevonásával, csaknem 1100 kilométernyi mellékút újul(t) meg.

A ROP keretében 2009 év végéig 1003 kilométernyi út felújítása fejeződött be.

Ez országszerte 159 útszakaszt érint. További 76 kilométeren, összesen 21 útszakaszon pedig 2010 tavaszán fejeződnek be a munkálatok. 


Melyik utak kerülhetnek szóba?

A projekteket alkotó utak állapota az utóbbi évek megnövekedett forgalma miatt jelentősen leromlott, teherbírásuk a jelenlegi közúti közlekedési, forgalmi és forgalombiztonsági igényeket már nem elégítik ki.

A felújításra tervezett utak kiválasztásánál igyekeznek a szakemberek azon szakaszokat megjelölni a programban, melyek felújítására a legnagyobb szükség van, gazdasági fejlődés és térségi felzárkóztatás szempontjából is.


Olvasóink írták

  • 20. zsizsikee 2010. január 08. 12:04
    „Ez felháborító! Állítom megint a pestiek járnak jól, a vidékieket leszarják.Ahogy az autópályáink Budapest központúak, úgy most is a főváros lesz előnyben...persze a sok kátyú meg hasonlók,amit nem tudnak egyszer normálisan megcsinálni.De itt Gy-M-S megyében és a többiben is nem egy életveszélyes útszakasz van.”
  • 19. Dwatson 2010. január 08. 11:33
    „Túl az ötvenen össze tudom hasonlítani a gengszterváltás előtti 20 évet az azóta eltelt 20 évvel:potyognak a könnyeim,pedig semmi özöm nem volt a komonistákhoz,még KISZ-tag sem voltam...”
  • 18. Mankapunka 2010. január 08. 00:56
    „Mikor fogják írni ezt a kerékpárutakra Győrben?????????????

    Magyar utca Szent-Imre -Vasvári kereszteződés előtt

    Lehet ezeken a helyken árok ásá volt 56-ban.”
  • 17. AranyKözépút 2010. január 07. 22:04
    „Molnár Csaba csornai úgy tudom, nem pedig győri. Ennek fényében duplán ciki, hogy az országban legtúlterheltebb út Csorna városon megy át. Megalázó , hogy megyénket ennyire semmibe veszik, ha igazságosan osztoztak volna a forrásokon, akkor legalább 60 km-nyi útat is felújíthattak volna. Az elmúlt években óriási hátrányt szenvedett megyénk minden fejlesztési projektben. Tudtátok, hogy vannak olyan települések a megyében , ahol még csatorna sincs? Hát igen, miközben lassan már a legkisebb alföldi faluba is több pénzt pumpálnak, mint a megyei kisvárosokba. Gyalázat. A megyétől, vagyis Győrtől évekig elvették az iparűzési adó egy részét, mondván, hogy fejlesszék az elmaradott keleti régiót, miért nem fordíthatták a saját régión belüli elmaradott kistelepülésekre??? Mi is kapni fogunk majd Kecskeméttől -ha majd a Mercedes gyár egyszer fizetni fog- ilyen támogatást???”
  • 16. pancser 2010. január 07. 21:11
    „A gazdaság fejlesztesének első lépése: Utak, ...... aztán a többi! Utak nélkül jön majd a turista? Nem! Jön a beruházó? Nem! Lehet-e pezsgő gazdasági élet, kereskedelem utak nélkül? Nem!”
  • 15. bojtár 2010. január 07. 20:37
    „felelősöket elővenni szerződéseket átvizsgálni teljes vagyonelkobzás ,majd kitoloncoás az országból örökre.Igy kezdeném a vezetőkkel!”
  • 14. antikomcsi 2010. január 07. 20:13
    „Bokk
    Hát ahol a győri mszps Molnár Csaba a kancelláriaminiszter, minek lobbizás? Ő nem tudja honnan jött?”
  • 13. 01010 2010. január 07. 19:38
    „:)
    "3. Csetneky 2010.01.07. 10:10
    21 kilométer? Köszönjük Mszp, ezt is megcsináltátok, igen, igen."”
  • 12. Truder 2010. január 07. 17:35
    „Egy jól letaposott föld út is jobb minőségű, mint némelyik autóút.”
  • 11. Bokk 2010. január 07. 17:33
    „Gratulálok a térség képviselőinek az eredményes lobbizáshoz. A megye gazdasági helyzete pedig akkor lehetne szempont, ha az adóbevételek nagyobb része helyben maradna, nem központilag vonnák és osztanák el.
    Én is tartok tőle, hogy az a 21km is amúgy magyarosan fog elkészülni, nem megfelelő alapra, nem megfelelő vízelvezetéssel.”
  • 10. Gabesz01 2010. január 07. 17:25
    „Ti magatokban beszéltek? szerintetek foglalkozik ebben az országban valaki a nép véleményével, érdekével. Betegesen naivak vagytok, ha azt hiszitek igen.

    Ennyi erővel azt is írhattátok volna hogy Magyarország összes km-ét cseréljék le,”
  • 9. mozart 2010. január 07. 15:18
    „Javaslom az Egyed-Sobor-Rábaszentandrás-Szany vonalat a sobori leágazótól a szanyi malomig! Andráson a vasút utca speciel úgy néz ki, mint ha bombáztak volna, de nem akarok hülyeséget írni, mivel nem vagyok biztos, hogy lakott területen nem-e a falu költségére javítanak. De ha már nekiállnak ne úgy, hogy ma betömik, holnap még nagyobb kráter éktelenkedjen, akkor inkább neki se álljanak!!!! Még emlékszem az utolsó aszfaltozásra, pedig nem vagyok már mai csirke :-))”
  • 8. ombi 2010. január 07. 12:58
    „Kutyafülét ér az olyan munka, ahol lekaparják (na jó, marják) a felső réteget, aztán tesznek rá új aszfaltot, miközben arról feledkeznek csak meg, hogy az alapot a várható igénybevételnek megfelelően megerősítsék.
    A mi utcánkat nagyon szépen felújították, jó is, sima, de 3,5 tonnás korlátozást is elrendeltek egyúttal!”
  • 7. Mankapunka 2010. január 07. 12:27
    „kaktalin1129 Nem azt írják útépítés lesz,hanem út ferlújíttás,és így lemarják a régit,és új kopóréteget kap az úttest.

    Egyből neki kell ócsárolni mindent! Országosan köteleő ezt tenni,ha valamit neki akarnak állni valahol.

    Ezért tartunk ott,ahol tartunk. Ameddig nem vész ki ez a kommün szelleme,addig itt változás nem lesz.”
  • 6. 13.István 2010. január 07. 11:24
    „A 21 az nyerő szám ,szerintem először a vízlevezetéset kell megoldani ! GRÉDER nevezetű gépekkel,ha
    a víz lefolyik az út nehezebben lesz kátyus!!!A Tervből megvalósulás mikor lesz ?”
  • 5. katalin1129 2010. január 07. 11:05
    „21 km????????Gratulálok!!!!!!az is milyen felújítás lesz??betömködik a gödröket ma,holnap után már újra kátyús az út.....nevetséges ez az egész.....Magyarország..én így szeretlek!!!!”
  • 4. miro132 2010. január 07. 10:15
    „javaslom a lisara valo felvetelre a Csorna/Csatarimajor -Acsalag es Magloca utakat is de a Kapuvar -Pomogy es Balf-Fertorakos ut is nagyon rossz”
  • 3. Csetneky 2010. január 07. 10:10
    „21 kilométer? Köszönjük Mszp, ezt is megcsináltátok, igen, igen.”
  • 2. taki 2010. január 07. 08:46
    „Jó hír, hogy 1300 km-nyi mellékút jobb állapotba kerül hazánkban idén
    ez jó hír????
    A tízszerese is kevés lenne!!!!!!!!”
  • 1. kamikaze 2010. január 07. 07:47
    „akkor gondolom a győr örkénypuszta közötti utat felújítják mert az már nagyon siralmas talán a kép is ott készült.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megújul a Gerence utcai csomópont Győrben

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a Gerence utcai jelzőlámpás csomópont… Tovább olvasom