Kisalföld logö

2017. 05. 01. hétfő - Fülöp, Jakab 5°C | 18°C Még több cikk.

Csalódott üdülési jogot halmozók

Olyan trükkösen kínálják az üdülési jogot az ügynökök, hogy nemritkán három megvásárlására is rábeszélik az időseket.

A tipikus hibák tanulságaival segítünk megelőzni a csalódásokat és kiderítettük: lehet kiút a kelepcébe csaltak helyzetéből.

˝Többszörösen befürödtek az üdülési joggal˝ címmel írt a Kisalföld október 19-i számában egy idős házaspárról, akik több százezer forintot költöttek üdülési jogra, majd arra is, hogy megszabaduljanak attól, végül mégis három maradt a nyakukon és azok fenntartási díjainak nyűgje. A cikk nyomán szerkesztőségünkbe sokan telefonáltak. Kiderült, többen kerültek hasonló kelepcébe. Egy megyénkbeli nyugdíjas jóhiszeműsége eddig négymillió forintjába került, plusz évente fenntartási díj címén mintegy százötvenezer forintot fizethet még évtizedekig. A második üdülési jogot azért tudták rásózni, mert az első helyszínét megunta, a harmadikat azért, mert az előző kettőt el akarta adni. Ez esetben szerződéskötés után élt az elállási jogával, de később azt visszavonta. Erre is rábeszélték.

Kiss Péter elkövette a tipikus hibákat: hitt az ajándékkal kecsegtető árubemutató előadásnak; olyan helyre vett üdülési jogot, amit nem látott; sokkal drágábban, mint megérné; nem olvasta el aláírás előtt a szerződést, amit az eladó a saját érdeke szerint fogalmazott meg; nem kért gondolkodási időt milliók kifizetése előtt, nem kért szakértői tanácsot. ˝Én nem merném megtenni, hogy nem tartom be az ígéretem, bízom a szóban elhangzottak betartásában˝ – hangoztatja a nyugdíjas, de ez nem védi meg a saját előnyüket lesőktől. Úgy érzi, becsapták, de az aláírt szerződések ezt nem bizonyítják.

A regionális fogyasztóvédelmi hatóság osztályvezetője, dr. Nagy Edit  elmondta: van segítség az agresszív kereskedelemmel szemben. Ha az ügynök a fogyasztók vásárlásra rábeszélése során fizikai vagy akár pszichikai kényszert alkalmaz – például megszégyeníti, megfélemlíti a vevőket – és ezáltal korlátozza áruválasztási szabadságukat, az ellenkezik a tisztességtelen kereskedelem tilalmával. Az árubemutatón részt vevőknek ilyenkor érdemes összefogniuk: panaszukkal a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatnak, a kényszert, az előadáson elhangzottakat tanúként igazolhatják.

A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal is intézkedhet a jogszabálysértő vállalkozásokkal szemben. A szerződést pedig a fogyasztók bíróságon támadhatják meg, kérhetik felbontását.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

˝Ha sok utas van, a nyúliakat nem viszik el˝

A menetrend számít, vagy a buszsofőr akarata, s kit érdekel az utas véleménye? Utána jártunk a… Tovább olvasom