Kisalföld logö

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 12°C Még több cikk.

Az sem mindegy, hol harap a kutya

Cipőügyekben többnyire a vevők mellett döntött, biztosítások esetében viszont szinte mindig a vállalkozásoknak kellett tavaly igazat adnia a megyei békéltető testületnek.
Jó hír, hogy csökkent az építőiparra vonatkozó panaszok száma.

Főként cipőkre, termékbemutatókra és utazási szolgáltatásokra vonatkozó panaszokkal kellett tavaly a megyei fogyasztóvédelmi békéltető testületnek foglalkoznia. Horváth László elnök szerint érdemes hozzájuk fordulniuk azoknak, akiknek vásárlás után gyorsan meghibásodik a lábbelijük, de az üzlet a jótállási igényüket elutasítja. Tapasztalataik szerint csak ritkán ad igazat a vevőnek a bolt által kért szakvélemény.

De azt nem kötelező elfogadni, ezért a békéltetők az esetek felében ennek ellenére a vásárló javára döntöttek és így a kereskedő kicserélte a lábbelit vagy visszaadta az árát. Nem szabad viszont megfeledkezni arról, hogy a vevőnek kárenyhítési kötelezettsége van. Ha a varrásnál vagy a ragasztásnál elenged a cipő, ne várja meg, míg leesik a talpa, rögtön reklamáljon.

Biztosítási üggyel is többen fordultak a fogyasztóvédőkhöz, de a papírforma szerint szinte minden esetben a vállalkozásoknak volt igazuk.

Horváth László tapasztalatai szerint csak azért gondolták az ügyfelek, hogy kártérítés, pénz jár nekik, mert szerződéskötéskor nem olvasták el a sokszor tényleg hosszú és bonyolultan fogalmazó apró betűs részt. Pedig általában sok kizáró tényezőt foglalnak ezek magukba. Jól mutatja ezt az az eset, amikor egy kutya átugrott a szomszéd udvarába és ott több tyúkot széttépett. Gazdája a felelősségbiztosításával akarta rendezni az ügyet, ám az csak a kutya „saját telephelyére" vonatkozott. Az alapján csak akkor fizetett volna a biztosító, ha a tyúkok mennek a kutya udvarába és ott éri őket a baj. Az autó kötelező biztosítása pedig általában nem vonatkozik a járművel álló helyzetben okozott károkra. Például ha leparkol a sofőr és úgy nyitja ki a kocsiajtót, hogy nekivágja egy másik autónak, neki kell megfizetnie a kárt, nem vállalja azt át a biztosító.

Termékbemutatóknál arra kell figyelniük a vásárlóknak, hogy ne csússzanak ki a nyolc munkanapos elállási időből és gondoljanak arra előre, hogy a termék visszajuttatását nekik kell megoldaniuk. Ha nagyobb holmiról és távolabbi székhelyű cégről van szó, ez nagy kiadást jelenthet. A szervezett utazáson részt vevőknek azt kell megjegyezniük, hogy bármilyen gondjuk akad, rögtön vetessenek fel arról jegyzőkönyvet akár a hotel személyzetével, akár az idegenvezetővel. Így érvényesíthették kárigényüket azok, akik pár napos erdélyi úton vettek részt, ám a beígért látnivalók közül csak egyet tekinthettek meg az elhúzódó termékbemutatók miatt. Viszont utólag a befizetett pénz egy részét visszakapták.

A megyei békéltető testület a 96/520-217-es telefonszámon hívható, tanácsadást kedden és csütörtökön 9-től 13-ig, szerdán 13-tól 16 óráig tart.

 Békés megoldás. A megyei békéltető testület tavaly 357 ügyet tárgyalt, ami 15 százalékos növekedést jelent 2009-hez képest. Emellett 1300 esetben adtak tanácsot szakembereik. A tárgyalt ügyek többségében (195) ajánláshatározat született, az azokban foglaltaknak az esetek több mint felében eleget tettek a vállalkozások. Még határozathozatal előtt megegyeztek a felek a kártérítésről 90 esetben, de az ügyek 30 százalékában a vevőknek nem volt igazuk. Sokszor ugyan méltányolható panasz miatt kezdeményeztek eljárást, de a jogszabályok nem mellettük szóltak.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vizes pincék a Pince utcában

A győrszentiváni Pince utca lakói keresték meg szerkesztőségünket: ahogyan sokaknak, úgy nekik is a… Tovább olvasom