Kisalföld logö

2016. 02. 11. csütörtök - Bertold, Marietta 2°C | 9°C

Árokba hajtott egy busz Győrben, mintegy harminc utassal - fotók

A 83-as főút bevezető szakaszán, a győri Porsche-szalonnál a Somló Volán járata hajtott árokba kedden. A balesetben nem sérült meg senki.



12.10

Az elsődleges vizsgálatok alapján vélhetően relatív gyorshajtás és figyelmetlenség okozta a balesetet.

11.05

Megszűnt az útzár az érintett szakaszon.

9.35

Az utasokért mentesítő járatot küldtek, ezekben a percekben szállítják el őket a helyszínről.

Galéria! Fotó: Bertleff András

9.22

A balesetnek nincs sérültje, szerencsére az ijedtségen kívül nem esett baja az utasoknak. A buszon mintegy harmincan utaztak.

A sofőr elmondása szerint az úttesten olajfolt lehetett, így amikor a piros lámpánál álló autó mögött fékezett, megcsúszott és ezért hajtott az árokba.

A 83-as főút bevezető szakasza lezárva, a Pápai úti kereszteződésnél terelik az autósokat. A városból kifelé egy sávon haladhat a forgalom.

Fotó: Tóth Gyula
Fotó: Tóth Gyula


09.03

Munkatársunk helyszíni jelentése szerint a busz megdőlt, az utasok még rajta vannak. A tűzoltók megtámasztották a járművet, darus kocsi segítségével próbálják rögzíteni.

Azt egyelőre nem tudni, hogy miért hajtott árokba a Somló Volán járata.

Fotó: Tóth Gyula
Fotó: Tóth Gyula

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. Túrabakancs 2013. szeptember 18. 20:18
    „Manka+Madarász!
    Igen igazatok van. Egyébként nem azt akartam sugallni hogy a baleset az olajfolt
    miatt történt, hanem azt, valóban előfordulnak nagyobb mennyiségben a lámpák
    előtti részen az úton ilyen szennyeződések. Tényleg nem eshetett az esetleges
    szennyeződés az autóbusz kerekeinek nyomvonalába.”
  • 23. tati 2013. szeptember 18. 11:12
    „igen,próbáltam pl én vezetni a másfél tonna fölötti kocsit is...
    hivatásos jogsim van teherre,pótra,személyre.
    de tényleg oktatják,hogy ne rángasd a kormányt,főleg nyergessel.
    nem volt ott tapadási gond,csak a sofőr agyában pont akkor más gondolat járt.
    senki nem szenvedett sérülést,ennek örüljünk,s a téma szerintem le is zárható.
    ahogyan valaki előttem jól írta,volt ott busz elég aznap is,mindenki simán közlekedett,csak ez a sofőr nem.”
  • 22. zotya975 2013. szeptember 18. 10:07
    „Naponta hányszor jár arra busz? Találgatok 100X-200X, többször? Percenként, 5 percenként? A többi járatnak jó volt a tapadása nekik nem volt gondjuk az út minőségével? Mindenki hibázhat emberek vagyunk csak nem kell az útra kenni a dolgot...ennyi.”
  • 21. SPAN 2013. szeptember 18. 08:15
    „Mennyi okostóbiás van !!!
    Próbáltatok már az egy tonnás kisautó helyett mást is ?
    Mert akkor tudnátok miről beszélt a sofőr.!!!
    Egy azon úton 100 méteren belül más és más a tapadás nem kell ahhoz kereszteződés stb.
    Hála a magyar minőségnek........Voltam én is úgy mintha jégen mennék pedig csak víz olaj por és fényes aszfalt kell hozzá.”
  • 20. Mankapunka 2013. szeptember 18. 00:42
    „Túra

    Itt még száguldozni sem tud, így ekkora gumifelületnek semmi egy kis olaj, úgy, hogy előtte a többi autós is széthordja, meg pár busz, kamion is járt már előtte aznap, meg hogyha annyi olaj lenne ott, mikor megy egy kamion előtted, akkor azt mind a szélvédődre ráhordaná, és alig bírnád letörölni.”
  • 19. tati 2013. szeptember 17. 20:58
    „az olajfolt különben meg az út közepén szokott lenni,ha egyáltalán van....
    a motorosokra veszélyes!
    a busz kerekei messze lettek volna tőle a pályasáv széleinél.
    de nem volt ott,megnéztem magam is.
    csak egy rossz mentő duma volt,amit már az elején gondoltam.
    a gyors vizsgálat eredménye a tv-ben hallottak szerint:
    - elsődlegesen a gyorshajtás és a figyelmetlenség :-(”
  • 18. Madarász 2013. szeptember 17. 19:48
    „14. Na ja! Egyszer kétszer már én is kétségbe estem a parkolóban, hogy az autóból folyik az olaj, de szerencsére nem az enyémből, mert otthon a garázsban semmilyen paca sincs. Azért annyi nem folyik ki egy piros lámpánál, hogy egy busz megcsússzon rajta.”
  • 17. zotya975 2013. szeptember 17. 19:47
    „Valóban süket duma, elég sok jelzőlámpás kereszteződés van Győrben olaj mindenhol folyik ki az autókból, de mégsem hallottam soha hogy valaki azért nem tudott megállni a másik mögött és azért vágódott az árokba mert olaj volt az úton. Amikor mentem be Győrbe a busz már nem volt ott olajfoltnak nyoma sem és annak sem láttam semmi nyomát hogy homokkal van bármi mással felitatták volna. Igen motorral tényleg vigyázni kell de személyautóval vagy pláne egy busszal azért nem olyan könnyű megcsúszni ha normálisan mész egy olajfolton. Nem figyelt későn fékezett és félrekapta a kormányt az olajfoltot meg kitalálta hogy mentse magát szerintem. Igazából ezek a cikkek akkor érnének valamit ha a fejleményekről is beszámolna a Kedves Kisalföld később. Mi lett a nyomozás eredménye stb...stb.”
  • 16. wila 2013. szeptember 17. 19:07
    „Na ne!....süket duma. Nem tudta a sofőr, hogy mi van előtte és mit vezet? Súlyos büntetés és majd megtanulja, hogy hogyan kell vezetni egy buszt.”
  • 15. xenopus 2013. szeptember 17. 19:06
    „Ahogy nézem, majdnem a villanykarót is kiütötte, az pedig csúnya dolgot művelt volna !”
  • 14. Túrabakancs 2013. szeptember 17. 17:56
    „Manka! /8/
    A lámpák előtti pár méteres szakaszon az úttesteken valóban össze szokott gyűlni
    nagyobb mennyiségű olaj, hála a sok felkészített autónak. Sokat motoroztam anno,
    így nagyon kellett ezekre az olajfoltokra figyelni, főleg középen láthatóak sokszor
    ezekből nagyobb mennyiség. Folynak a kocsikból ez nem is kérdés, meg kell csak nézni
    a parkolók betonját. Nem szürke színűek, hanem feketék a sok olajszennyeződéstől.
    Az illetékeseknek meg köszönet, hiszen a szerencsére nem súlyos balesethez is nagy
    erőkkel vonultak ki.”
  • 13. Mankapunka 2013. szeptember 17. 17:42
    „Mennyi bliccelő volt a 30 utasból?”
  • 12. Goldmund 2013. szeptember 17. 12:53
    „Meggyőződésem, hogy még úrvezetőtől is elvárható, hogy ne rángassa a kormányt, ha bajt csinál vele.

    Egyszer kikerültem egy szép, hegyes külföldi vidékre, ahol autót vezettem egynyomtávú utakon. Az út mellett tipikusan egyik oldalt szakadék, másik oldalon hegyfal. Rengeteg beláthatatlan kanyar és bukkanó volt. Szalagkorlát sehol nincs, az aszfalt mellett kis fű, aztán a meredek lejtő lefelé.
    Először én is félre akartam húzni a kormányt, ha szemben feltűnt valaki, aztán rájöttem, hogy egyrészt úgysem férünk el (tehát valamelyikünknek vissza kell tolatnia a legközelebbi kitérőig), másrészt így hamar le fogok szánkázni a szakadékba.
    Mindössze pár nap alatt (!!!) át tudtam szokni arra, hogy ha váratlanul valaki feltűnt, akkor lefékeztem az autót és a kormányon semmit sem mozdítottam. Ennek alapján azt hiszem rövid idő alatt át lehet szokni, ha valaki tudatosítja magában, mi a helyes mozdulat.

    Másik példa: konkrétan utasként tanúja voltam, ahogy szemből felelőtlenül előző autós miatt vészfékezéssel állóra fékezte le személyautónkat sofőrünk. Kicsit lehúzódott, de nem rántotta el a kormányt, nem is pördült ki az autó (akkor biztos ütköztünk volna). Pedig személyautóban voltunk, nem buszban, igaz, hivatásos sofőrrel.

    Egyébként ezen a honlapon is szinte hetente olvasok olyan balesetről, amikor a sofőr (akár szgk. vezető is) azzal csinál bajt, hogy félrerántja a kormányt.”
  • 11. bn 2013. szeptember 17. 11:32
    „elég érdekesen parkolt be az oszlop mögé, nagyon gyorsan nem mehetett már ott, ha a hátsó tengely csak oldalra csúszott.”
  • 10. schumy77 2013. szeptember 17. 11:30
    „Inkább örülni kellene, hogy mindenki megúszta..
    Amúgy meg laikusként azt gondolom, hogy könnyű azt mondani, hogy ne rántsa félre a sofőr a kormányt.. De most őszintén... ha látom, hogy valaminek neki fogok menni, már csak reflexszerűen is próbálom elkerülni az ütközést, pláne ha előttem egy párszáz kilós személyautó áll, akinek utasaiban nem akarok kárt tenni.
    Utólag könnyű ítélkezni, talán meg kellene előbb tudni mi történt valójában..
    Pár másodperc/ tizedmásodperc alatt kérdés ki hogyan tudja lereagálni az adott közlekedési helyzetet..
    Nem lett senkinek semmi baja, az a lényeg!”
  • 9. ATX 2013. szeptember 17. 11:27
    „1: "a kormányt félrerántós sofőr" Ez sajnos emberi reflex. A kormány-félrerántás. Nehéz nem végrehajtani. Számos példa van rá, nem csak autóknál. A Titanic például valszeg nem süllyedt volna el, vagy legalábbis sokkal lassabban, ha nem rántják félre a kormányt, hanem bevállalják a frontális ütközést a jégheggyel. A repülőgép-hordozókon is azért van a jobb oldalon a parancsnoki híd, mert a háborús tapasztalatok azt bizonyították, hogy a sérült gépekkel leszállni próbáló pilóták vészhelyzetben balra rántják a kormányt. Így a tengerbe zuhannak és nem az irányítótoronyba csapódnak be.”
  • 8. Mankapunka 2013. szeptember 17. 11:16
    „Jah, egy ilyen falvakat megjáró busz pont egy ilyen forgalmas úton lát meg egy olajfolyást. Goldmund jól írja, ott még lejt is az út, mossa folyamatosan az eső.

    Falun a sok Steiger, MTZ-k úgy járnak, hogy egy deka olajfolyás nincs rajtuk, csak a városba tartó autókból ömlik az olaj.

    Érdekes, a következő lámpa felé kellett mennie ennek az autónak, vagy ide a Szalonba, arrafelé meg senki sem csúszott meg?”
  • 7. Madarász 2013. szeptember 17. 11:14
    „Azért azt sem ártana ellenőrizni, hogy az autóbusz gumijai milyen állapotban vannak.”
  • 6. vadgesztenye 2013. szeptember 17. 11:05
    „Várjuk meg a végét, addig ne törjünk pálcát a sofőr fölött. Örülni kell, hogy nem sérült meg senki.”
  • 5. boss. 2013. szeptember 17. 11:04
    „goldboy!! igazad van!!! :)”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Galériák

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A lakóközösségek kérhetik a távfűtést

A távhőszolgáltatók akkor kezdenek automatikusan fűteni, ha az átlaghőmérséklet várhatóan legalább három napon át 12 fok alá esik. Tovább olvasom