Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 4°C

Áremelés helyett csökkentik a buszjáratok számát Győrben

Győr - Szinte az összes győri autóbuszvonalat érinti a Kisalföld Volán hétfőn életbe lépő menetrendváltozása. Az önkormányzatnak és a társaságnak választania kellett: vagy árat emelnek, vagy a kilométerszámot csökkentik. Több vonal megszűnik, vagy más vonalba épül bele.

Az 57 győri buszjárat közül 48 menetrendje változik februártól, ami többnyire járatritkítást jelent, egyes vonalak pedig teljesen megszűnnek. Pócza Mihálytól, a Kisalföld Volán vezérigazgatójától megtudtuk, hogy a kényszerű intézkedésről azután döntött a győri önkormányzat, hogy világossá vált: vagy a jegy- és bérletárakat emelik, vagy félmillióval csökkentik a buszok által megtett kilométereket.

– A számok magukért beszélnek: a tömegközlekedésre juttatott állami normatíva közel 95(!) százaléka a fővárosnak jut, a maradék – 2–3 milliárd forint – 117 település között oszlik meg. Ez Győrben a buszközlekedés költségeinek alig 3–4 százalékát fedezi. Az utasok száma pedig drasztikusan, ma már évi 7–8 százalékkal csökken, tavaly például ötödével kevesebben utaztak busszal, mint 2002-ben, ami naponta több ezer utast jelent. Ráadásul vannak olyan (eleve alacsony árbevételű) járatok, amelyeken az utasok harmada jogszerűen nem fizet az utazásért, például nyugdíjas. A legtöbbet azonban a laikusoknak talán az mond, hogy a járatok kihasználtsága egész napra vetítve összességében a harminc százalékot sem éri el... – mondta a vezérigazgató, aki hozzátette, hogy a növekvő fenntartási költségek mellett a gazdasági válság hatásait még megbecsülni sem tudják. Az mindenesetre beszédes, hogy egyetlen hónap alatt – november és december között – háromezerrel(!) kevesebb bérletet adott el a megyében a Kisalföld Volán, amelynek nagy része valószínűsíthetően a megszűnő munkahelyek miatt esett ki.

Decemberben tehát a győri közgyűlés a kilométer-kibocsátás csökkentése mellett döntött; 2009-ben 550 ezer kilométerrel kevesebbet futnak a győri buszok, ez nagyjából tízszázalékos csökkentést jelent. A tavaly áprilisi utasszámlálás eredményeképpen született meg a mostani rend, amely szinte mindenkit érint, a munkásoktól a diákokig. Utóbbiak elsősorban az eleve csak egy irányban közlekedő – azaz gazdaságtalanul üzemeltethető – iskolabuszok nagy részének (az 1-es, 3-as, 4-es, 6-os, 8-as és 9-es vonal) megszűnését érzik meg, ezek kihasználtsága 30–40 százalékos volt.

Az egyik legfontosabb változás a 19-es és a 2-es vonal összevonása; a 2-es buszok februártól sűrűbben és hosszabb útvonalon, a Korányi Frigyes térről a Zöld utca–Szőnyi Márton utcáig közlekednek. Csak ezzel a lépéssel évi 150 ezer kilométer – azaz az összes csökkentés negyede – „spórolható meg". Fontos változás az is, hogy Győrszentiván közlekedésének gerincét az új 30-as és 31-es körjáratok alkotják majd, egyenletesebbé és sűrűbbé téve a városrész buszközlekedését, s közvetlen összeköttetést teremtve a városrész északi és déli része között. A járatritkítások többsége egyébként a hajnalban, azaz a 4.30 és 6 óra között, illetve az este hat után közlekedőket érinti, számos vonal úgynevezett „követési ideje" nő öt-öt perccel.

Nagyon nem érdemes egyébként megbarátkozni az új menetrenddel, hiszen júniustól várhatóan az egész járatszerkezet átalakul, s végre egy korszerű rendszer váltja fel a még ma is a húsz évvel ezelőtti sajátosságokhoz és vonalszerkezethez igazodó győri buszközlekedést. Ezért a jelenlegi módosítások nem tekinthetők véglegesnek, bár már tükrözik az új vonalhálózati terv néhány elemét.

A győri buszmenetrend részletes változásai olvashatók az interneten, a www.kisalfoldvolan.hu honlapon; az új menetrend mától kapható a bérletárusító helyeken.

______________________________
Íme, a változások.

1 vonal

Változás: Munkanapokon hajnalban és szombat délelőtt 15 helyett 20 perces a követés.

2 vonal

Változás: A 2-es vonal összevonásra kerül a 19-es vonallal. A 2-es jelzésű autóbuszok a Korányi Frigyes térről a Zöld utca, Szőnyi Márton utcáig közlekednek. A követési idő munkanapokon csúcsidőben 10 perc, munkanapokon délelőtt 15 perc, egyébként 20 perc. Az autóbuszok a Korányi Frigyes téren a jelenlegi végállomástól 100 méterre, a kekszgyár oldalában kialakított ideiglenes megállóhelyről indulnak.

5, 5B, 5G, 5R, 6, 6B, 6R vonal

Változás: A járatok a Jereváni útra csak egyik irányban térnek be: az 5-ös jelzésű autóbuszok Kismegyer felé, míg a 6-os jelzésű járatok Kismegyer felől. Az 5-ös és 6-os jelzésű "körjáratok" felváltva követik egymást. Együttes követési idejük munkanapokon csúcsidőben 15 perc, munkanapokon délelőtt és szombat délelőtt 20 perc, egyébként 30 perc. Az Agrokerhez, illetve Raktárvárosba betérő járatok az előbbi jelöléssel összhangban 6B, 6R jelzéssel közlekednek Kismegyer felé. Az 5G jelzés megszűnik. Az 5-ös vonalra váltott egyvonalas bérletjegyek érvényesek az 5, 5B, 5R, 6, 6B, 6R vonalakon is.


Új utakon sok-sok vonal.
Új utakon sok-sok vonal.

7 vonal

Változás: Munkanapokon hajnalban 15 helyett 20 perces a követés. A járatok indulási ideje megváltozik a 23, 23A vonalakkal történő összehangolás érdekében. (Jancsifalu és a Belváros között egyenletesen követik egymást a 7-es, 23-as, 23A jelzésű járatok.)

8 vonal

Változás: Munkanapokon reggel és késő délután megszűnik 3 járatpár, ezzel összefüggésben változik néhány járat indulási ideje.

11 vonal

Változás: Munkanapokon hajnalban 12 helyett 20 perces, 21 óra után 20 helyett 30 perces a követés. A csúcsidei 10 perces követés reggel korábban kezdődik, délután viszont korábban ér véget.

11R

Változás: A reggeli járatok indulási időpontja módosul, a délutáni járatok megszűnnek.

12 vonal

Változás: Munkanapokon az 5.27, 5.37, 13.32, 14.12 órakor, hétvégén a 17.20 órakor induló járat megszűnik. Munkanapokon 13.52 óra helyett 13.57 órakor indul az autóbusz.

13 vonal

Nincs változás.

14 vonal

Változás: Munkanapokon hajnalban 10 helyett 15 perces a követés. Munkaszüneti napokon az első járat 4.32, illetve 5.07 órakor indul, a gyári járatok csatlakozása érdekében.

15 vonal

Változás: Munkanapokon megszűnik a 9.02, 10.02, 11.02 és 12.02 órakor induló járat, helyettük 15A jelzésű autóbusz indul 8.35, 9.35, 10.35 és 11.35 órakor.

15A vonal

Változás: Munkanapokon új járat indul a Révai Miklós utcából 8.35, 9.35, 10.35 és 11.35 órakor, majd vissza az Ipari Parkból 9.00, 10.00, 11.00 és 12.00 órakor.

15G vonal

Változás: Munkanapokon megszűnik a Révai Miklós utcából 5.20 és 13.20 órakor, az AUDI szerszámgyártól 14.23 és 15.43 órakor induló járat. A Révai Miklós utcából 13.25 óra helyett 13.22 órakor indul az autóbusz.

16 vonal

Változás: Munkanapokon reggel megszűnik a Révai Miklós utcából 6.58 órakor, Sárásról 7.16 órakor induló járat. 17 és 21 óra között 40 helyett 60 percenként indulnak a járatok.

17 vonal

Változás: Munkanapokon hajnalban 10 helyett 15 perces, a reggeli csúcsidőben 5 helyett 10 perces a követés.

17Y vonal

Változás: Valamennyi érintett megállóhelyen megáll, így a Kelet-Belvárost is elérhetővé teszi. Mindkét járat egész évben közlekedik.

18 vonal

Változás: Adyvárosból munkanapokon csak 13.45 és 14.45 órakor, hétvégén 14.45 és 15.45 órakor, Szabadhegy, Új köztemetőtől pedig munkanapokon 13.51 és 14.51 órakor, hétvégén 14.51 és 15.51 órakor indul autóbuszjárat.

19 vonal

Változás: A 19-es vonal beleolvad a 2-es vonalba. A 2-es jelzésű autóbuszok sűrűbben és hosszabb útvonalon, a Korányi Frigyes térig közlekednek, azonban nem érintik a Török István utcát, a Malom ligetet, a Nádor aluljárót, a Buda utcát, a Gárdonyi Géza utcát és a Révai Miklós utcát. Belvárosi felszállóhelyük a József Attila lakótelep felé a Városháza helyett a Honvéd liget. A február és március hónapra váltott havi és negyedéves 19-es egyvonalas bérletjegyek érvényesek a 2-es és a 17Y vonalak teljes hosszán, a 38-as vonalon a Révai Miklós utca és a Venyige utca között, továbbá a 33, 37, 37R, 39, 40 és 47 jelzésű autóbuszokon a Révai Miklós utca és a Tihanyi Árpád út, kórház között.

20 vonal

Változás: Munkanapokon megszűnik az Adyvárosból 5.15 és 13.15 órakor, az Íves utcától 14.35 és 15.10 órakor induló járat.

21, 21Y vonal

Nincs változás.

22 vonal

Változás: Munkanapokon hajnalban és késő délután 10 helyett 15 perces a követés. Tanítási napokon az 5 perces követés később kezdődik és korábban ér véget.

23 vonal

Változás: Munkanapokon nem indul járat Marcalvárosból 6.42 és 7.05 órakor, a Korányi Frigyes térről pedig 7.33 és 7.56 órakor.

23A vonal

Változás: Nyári tanszünetben munkanapokon délután 10 helyett 15 perces a követés.

24Y vonal

Változás: Munkanapokon megszűnik a Marcalvárosból 5.10 és 6.50 órakor, az AUDI szerszámgyártól 14.20 órakor induló járat. Az AUDI szerszámgyártól 14.23 óra helyett 14.22 órakor indul az autóbusz munkanapokon.

25 vonal

Változás: Munkanapokon megszűnik a Marcalvárosból 5.13 órakor induló járat.

26 vonal

Változás: Marcalvárosból csak 5.11 órakor, az Ipari Parkból csak 14.21 órakor indul járat.

28 vonal

Változás: A délutáni járatok megszűnnek.

30, 30A, 31, 31A

Változás: Győrszentiván közlekedésének gerincét az új 30-as és 31-es "körjáratok" alkotják, amelyek mind a Kálmán Imre utat, mind a Homoksort érintik, de különböző sorrendben (a 30-as előbb a Kálmán Imre utat, a 31-es előbb a Homoksort). Ezeket 30A és 31A jelzésű betétjáratok egészítik ki (előbbi a mai 31-esnek felel meg). Együttes követési idejük munkanapokon csúcsidőben 15 perc, munkanapokon délelőtt és kora este, valamint szombat délelőtt 30 perc, egyébként 60 perc. Az eljutási lehetőség Győrszentiván valamennyi részén egyenletesebbé és sűrűbbé válik, továbbá a városrész északi és déli része között is közvetlen összeköttetés létesül. A 31-es és 31A vonalakra váltott egyvonalas bérletjegyek érvényesek a 30, 30A, 31, 31A, 31Y, 31Z vonalakon is.

31B, 31C, 31K vonal

A vonalak megszűnnek.

31Y vonal

Nincs változás.

31Z vonal

Változás: A Révai Miklós utcából 14.10 óra helyett 14.01 órakor, Győrszentivánról 13.11 óra helyett 13.15 órakor indul az autóbusz.

33, 37, 37R vonal

Nincs változás.

38 vonal

Változás: Munkanapokon megszűnik a Révai Miklós utcából 8.45, 9.45, 10.45 és 11.45 órakor, az Ipari Parkból 9.10, 10.10, 11.10 és 12.10 órakor induló járat. Helyettük 15A jelzésű autóbusz indul a Révai Miklós utcából 8.35, 9.35, 10.35 és 11.35 órakor, majd vissza az Ipari Parkból 9.00, 10.00, 11.00 és 12.00 órakor.

39, 40 vonal

Nincs változás.

Iskola-buszok - 42, 47
Az 1-es, 3-as, 4-es, 6-os, 8-as és 9-es iskolabuszok megszűnnek. A 2-es iskolabusz új jelzése: 42, a délutáni járat megszűnik. A 7-es iskolabusz új jelzése: 47, a reggeli járat Marcalváros, forgalmi irodát is érinti, így a Marcalváros II-n található iskolákat is elérhetővé teszi, a délutáni járat megszűnik.

Olvasóink írták

106 hozzászólás
  • 106. NagyGábor 2009. február 04. 01:45
    „@105

    ... Mert divat a felháborodás is. Meg mert az ember szereti azt, amit megszokott. Ezekkel nem lehet mit kezdeni, az új is megszokható, főleg ha jó. Mert a 2-es lehet, hogy a térképen többet megy, de legalább halad, nem úgy, mint az araszoló 19-es tette a Tihanyin...”
  • 105. Freehill 2009. február 03. 18:20
    „Így, 2 nappal a bevezetés után érdeklődnék a 2-19 összekötés ellenzőitől, hogy hol vannak a kimaradó, pontatlan, utaslemaradást okozó járatok! Mert amivel én eddig utaztam, az mind pontos volt, jól kihasznált, de nem "hering" (még szabad ülőhely is akadt), nem volt számottevően lassabb a 19-esnél, és az utasok sem nagyon morgolódtak. Persze nyilván nem láttam minden járatot, csak néhányat (csúcsidőben és azon kívül is), de úgy tűnik, a sokak által megjósolt katasztrófa elmaradt... Akkor miért is kellett látatlanban ennyire támadni az elképzelést?!”
  • 104. Freehill 2009. február 03. 18:07
    „Meg szeretném kérdezni azokat, akik rendkívül nagy magabiztossággal írogatják, hogy a Volán menetrendesei nem busszal járnak, nem figyelik az utasok visszajelzéseit (pl. az internetes fórumokat), hanem szolgálati AUDI-val közlekednek, és egész nap az íróasztal mögött ülnek, ahol megalapozatlan döntéseikkel direkt az utasokkal akarnak kiszúrni, hogy HONNAN VESZIK EZT AZ OSTOBASÁGOT, és milyen jogon rágalmazzák ezeket az embereket...

    Egy átlagos szakember, pl. egy fényképész (most mondtam egy példát) sokkal könnyebb helyzetben van, mert egyetlen megrendelője van, és neki kell tetszenie a munkájának. Győr helyi autóbusz-közlekedését kb. 40 ezren használják: még ha az utasok 99%-ának meg is felel a menetrend, akkor is több százan lesznek, akiknek nem, és ők a jelen fórumhoz hasonló, minősíthetetlen hangnemben közlik a panaszaikat. Természetesen a problémákat nem kell elhallgatni, de civilizáltan is le lehet írni, nem kellene rögtön ilyen alpári stílusban (bár sajnos úgy tűnik, manapság ez a divat)! Adjuk meg a minimális tiszteletet azoknak az embereknek, akik a nehéz körülmények ellenére is a többség számára a lehető legjobb megoldást próbálják megtalálni (még ha ez nyilván nem is mindenkinek lesz jó, hiszen olyan menetrendet lehetetlen készíteni). És persze ők sem tévedhetetlenek (melyikünk az?), viszont ha valaki normális hangnemben közli a problémát, akkor bizonyára készséggel megpróbálnak majd segíteni.”
  • 103. Freehill 2009. február 03. 17:43
    „#98: azért a 60-70%-ot nem éri el az arány (munkanap délelőtt a legnagyobb, 33%), de valóban problémát jelent, amelyre csak állami szinten lehetne megoldást adni. De ez sajnos már politika...”
  • 102. mecsoka 2009. február 02. 20:37
    „A pesti diák bérlet 3550.- . Ott sem tökéletes a közlekedés. Ahol most lakom oda csúcsidőn kívül 30 percenként jár busz, pedig sokan használják. Ez van, de legalább örülök, ha nem gyullad ki alattam... Mellesleg 20km-ért 1órát utazom. Persze ez nem javít a győri helyzeten.”
  • 101. marti1104 2009. február 02. 14:05
    „Nagyon köszönjük az új menetrendet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Aki készítette az hétvégén biztos nem dolgozik, talán soha nem is dolgozott. Én örülök, hogy dolgozhatok mégha hétvégén is kell mennem (Ipari park). Az új menetrend viszont nem gondolt a hétvégén dolgozókra.

    Győrszentivánra műszakváltás után (délelőtt,délután) nincs busz amivel haza lehet menni !!

    1 órát kell várni míg elindul a Révaiból. Kívánom, hogy aki ezt kitalálta próbálja ki milyen kellemes 8 órai munka
    után még egy órát a hidegben, esőben, hóesésben várni.”
  • 100. ildancs20 2009. február 02. 13:45
    „Most néztem a kisalföld volan honlapját!Éljen ha beakarok jutni a belvárosba megkerülhetem az egész várost!!!!És nem akarok pesszimista lenni (Nagy Gábor-nak ),de nem tartom valószínűnek h a Volán bármelyik érintett munkatársa megnézné az itteni hozzá szólásokat!De egyébként nem értem meddig megy ez még!Az élet színvonal szar a fizetés kevés(már ha van még állásod)nincs pénzed lassan semmire és korona-buszközlekedés is olyan mint az élet:)Igen tudom járjak gyalog!(egészségügyi okokból nem lehet!De amint képes leszek rá inkább bicikli mint ezeknek pénzt!!!”
  • 99. ildancs20 2009. február 02. 13:35
    „Skipgeri-vel egyet értek!Komolyan folyamatosan szivatják szabadhegyet!Én az Erfurtin lakom és ha beakarok jutni a városba mondjuk 4-re akkor nem árt ha a 15:13-al elindulok!Mert ha a 33-kor indulóra szállok nem érek be!A kedvencem 9re megyek a fősulira ha a 8:13-kor indulóra szállok 50körül szállok le!Nem túlzás ez???Nem akarok mutogatni,de ehhez képest Marcal I.II buszközelkedése maga a mennyország!Komolyan ebből elég!A 4est elveszik mert állítólag kevesen voltak rajta (reggelente biztos hogy nem)!Oké ritkítsák meg, de totál be vonni!!(igen előszőr csak nem járt időszakosan elvileg,de miután ezt kijelentették többé nem láttam a 4est)Most meg!Már előre örülök a jövőhét reggeleinek,ha 8ra megyek!Remélem ennek megkoronázására kis buszt küldenek!Én azon a véleményen vagyok hogy Pest közelkedése jóval nagyobb nem tom a mostani árakat, de 2004-ben vettem bérletet kb.3000Ft(bocs ha rosszul emlékszem)-ért, és mindenhova érvényes(éjjel nappal járnak járatok)(TUDOM OTT TÖBBEN ÉLNEK)Ehhez képest 2009 Győr diák:2000Ft és határozottan rossz közlekedés!Inkább emeljen nehéz kifizetni tudom,de legalább egyébként szar életünket kevésbé stresszeli a reggeli idegörcs(kis busz-hering filing)”
  • 98. NagyGábor 2009. február 02. 02:38
    „És még egy utolsó érdekesség:

    Mivel Győr buszain a nyugdíajasok és egyéb, jogosan ingyen utazók aránya 60-70%, csúcsidőben 20-30% körüli, továbbá a diákok után sem teljes összegű bevétel kerül a volánhoz (nem részletezem, milyen kormányrendelet miatt, meg miként), ezért a 10%-os járatcsökkentés által elért megtakarításnak megfelelő jegyáremelés nem 10%-os lenne, hanem 25-30%-os. Akkor viszont rengeteg utas lemondana az utazásról, feltehetően többen, mint a mostani módosulásokkal, tehát az emiatt kieső bevételek pótlására az áremelésnek akár 35%-osnak kellene lennie.

    Ezzel csak arra akartam utalni, hogy ezért a szolgáltatásért, amit sokan használunk, csak keveseb fizetnek érte, és míg a kilométer a mindenki számára csökken, az áremelés gyakorlatilag csak a fizető embereket érinti. Ez is egy szomorú közjátéka a dolognak. Mindemellett boldogabb lennék, ha nem volna egyikre sem szükség...”
  • 97. NagyGábor 2009. február 02. 02:21
    „A zsúfoltság miatt aggódók kedvéért:

    Az első napok tapasztalatai alpján lehet még változtatni:

    A vonalösszevonások és a sulibuszok megszűnése ellnére nem volt sem busz selejtezés, sem sofőr kirúgás tudomásom szerint, azaz ezek a buszok ott figyelnek a garázsban. Ha valamelyik alapjáraton tényleg túl nagy zsúfoltság alakulna ki, akkor ezek a buszok beállhatnak az alapjárat mellé második busznak a legkritikusabb járatok mellé.

    Ezt sokban segíthetik az ideírók is azzal, ha az első napi tapasztalataikat pontos járat megjelöléssel (például 7 óra 25 perckor Marcalvárosból induló 22-es) normális hangnemben ideírják. A volánosok minden bizonnyal olvassák a fórumot, és akár másnap utána tudnak nézni a tömegnek, és pár napon belül - ha tényleg indolkolt a helyzet - tenni is tudnak ellene valamit. Félre értés ne essék, ez nem ígéret a volántól, én nem vagyok volános, de a Volán nyílván azt szeretné, ha az átállás minél inkább zökkenőmentes lenne. Ehhez a legegyszerűbb egyébként a konstruktív kritkika megfogalmazása akár telefonon, akár levélben. Ha erre jár egy volános kolléga, biztos be tudja írni, hogy pontosan hova érdemes fordulni az utaspanaszokkal, hogy visszajelzést kapjunk rá.”
  • 96. NagyGábor 2009. február 02. 02:10
    „94 Goldmund

    Igen, ez a legfontosabb, amit mindenki olvasson el, mielőtt ide ír:

    AZ ÖNKORMÁNYZAT UTASJTÁSÁRA 10% KILOMÉTERCSÖKKENTÉST kellett véghezvinni.

    Ez vagy azt jelenti, hogy
    - Csúcson kívül minden busz legalább 10 perccel ritkábban (20 helyett 30, 30 helyett 40, stb...)
    - Csúcson kívül kisebb csökkentés, de csúcsban is nagy csökkentés (10 helyett 20, 20 helyett 30...)
    - Vagy kisebb vonalhálózati korrekciók (2-19, 5-6, 30-31), és csúcson kívül sokkal kisebb csökkentés, tényleg akkor, amikor a legkevesebb embernek fáj.

    Minden kedves hőzöngő tegye fel magának a kérdést, melyiket választaná, ha ő lenne a volános.”
  • 95. NagyGábor 2009. február 02. 02:05
    „Sziasztok!

    93. Skipgeri

    Nem tudom, honnan veszed, hogy gyorsabb lett a Tihanyi Árpád út közlekedése, én lassabbnak találom. Na persze az útépítéshez képest igen, de nem az a mérce, hanem az előtte lévő állapot...

    92. sRacz

    Volt részletes utasmegkérdezés, a Kisalföldben is közzé lett téve kérdőív, viszont nem sokan éltek vele. A magyarember akkor áll neki kutat ásni, amikor szomjas, előre nem gondolkodik sajnos. A nyárra terveznek komolyabb átalakítást, azelőtt valószínűleg lesz lakossági fórum is. Kíváncsi vagyok, hányan mennek el rá...

    91. Legenda

    Jókat mondtál, és hasznosakat, gyakorlatilag a duzzogni vágyóknak nem tetszett, hogy az érveiket le tudtad szerelni. Remélem, azért vissza-vissza nézel!”
  • 94. Goldmund 2009. január 29. 21:22
    „Azért azt ne felejtsük el: ha a bevétel nem fedezi a költségeket, akkor a szolgáltatás színvonala fog romlani. A győri önkormányzat nem járult hozzá a jegy- és bérletáremeléshez (talán féltek a népszerűségvesztéstől), ezért 11%-kal csökkenteni kellett a futásteljesítményt. Azon persze lehet és kell is vitatkozni, vajon a legcélszerűbben oldották-e meg, de az egyértelmű: akármelyik ujjamat harapom meg, fáj.

    Ahogy az egyszeri boltos mondta: hétfőtől szombatig nyitva tartok, és minden napom ráfizetéses. - Akkor miből él meg? - Abból, hogy vasárnap zárva tartok!”
  • 93. Skipgeri 2009. január 29. 20:07
    „mégvalami! pár éve kibírtuk a Tihanyi Árdpád u. felújítását! volt olyan nem ritkán hogy reggel a városba 1 óra alatt azaz EGY óra alatt ért be a busz. ezeket mind kibírtuk! most hogy élvezhetnénk a gyors közlekedést az új úton elveszik onnan a buszt. inkább beviszik kis utcákba kanyarogni. Hát kösz”
  • 92. sRacz 2009. január 29. 19:42
    „Nekem nem azzal van a gondom, h átszervezik a buszok, hanem azzal, hogy mindezt úgy teszik, hogy az utazóközönséget, akit a legjobban érint meg sem kérdik.
    Természetes itt Magyarországon (sajnos), hogy úgy hoznak a vezetők döntéseket az íróasztal mögül, hogy az érintetteket valahogy elfelejtik megkérdezni. Utána meg csodálkoznak, hogy senkinek se tetszik és mindenki "lázong". Tény és való az is, hogy minden utas kívánságát lehetetlenség kielégíteni, de szerintem arra kellene törekedni, hogy a többség jól járjon...”
  • 91. Legenda 2009. január 29. 19:34
    „Na ezt már végképp nem értem.
    Mitől látszik úgy hogy istennek képzelem magam? (a menetrendhez fikarsztnyi közöm sincs)
    Hogy esetleg vannak gúnyos megjegyzéseim? Nos ez itt kb mindenkire igaz. De csak az ellenkező véleményen lévőkét veszi észre.
    Miben áll hogy lenézem az embereket? Csak ismerem a szokásaikat.
    Mitől lennék én tökéletes? Talán attól, hogy rávilágítok, hogy mindenki csak a maga dolgaival törődik, semmi mással?
    Részemről kiszállok, többet ehhez a témához nem kívánok hozzászólni. Itt aki nem ért egyet a többséggel, az jobbról-balról kapja a pofonokat. ( Ez most gúnyos megjegyzés, vagy csak az isteni felsőbbrendűség beszél belőlem?)
    Mindenkinek további jó vitázást, és kívánom hogy hallgattasék meg mindenki kívánsága a tömegközlekedéssel kapcsolatban (és teljesüljön is minél több kívánságuk).”
  • 90. Skipgeri 2009. január 29. 19:29
    „Az zavar, hogy mindenhol írják: Összevonjuk a 2-19 est! DE SŰRŰBBEN fog járni?! hát mihez képest? ahogy eddig járt a 19 es pont ugyanúgy fog most járni a 2 es. szóval nem fog sűrűbben járni!!
    de nem tudom elképzelni még mindig hogy reggel, hogy a fityfenébe akarják felrakni a két tömött buszt egyre?! én csak a 19 ről tudok nyilatkozni 7:00 tele 7:10 tele 7:20nagyjából tele 7:30 nagyjából tele! a kerisek mondjuk a kórház oldalában biztos nem kis erőfeszítések hatására tudnak majd csak leszállni. akik a 2 es köztes megállóba szállnak le azoknak se lesz könnyű. nem tudom mér kell mindig Szabadhegyet szívatni. nem rég a 4 es szűnt meg most a 19 es jön. Várom mikor jön a 7es.(ohh itt köszönni kell Árkádnak hogy van mer az egy plusz pont az útvonalán!:D köszi:()”
  • 89. bucinudli 2009. január 29. 19:06
    „Most már aztán elég Legenda. Szálljon már le a magas lóról! Attól még, hogy Ön Istennek képzeli magát, még szerencsére nem az.
    Ennyire azért nem kellene a többi embert lenézni. Minden hozzászólása tele van gúnyos megjegyzésekkel. Azt hiszi, hogy Ön tökéletes?”
  • 88. MERKURY 2009. január 29. 18:56
    „Én Győrszentivánon lakom. Győrbe járok minden reggel dolgozni öt ..óra után.Nekem nem probléma korábban kelni ha kell. De az már igen ha ezt a térséget csak egy járat viszi hat óra előtt a munkahelyére , és haza is kell jönni , ami a menetrend alapján sem egyszerű. Ami az emberek kényelmét illeti az igaz , de itt most nem erről van szó.”
  • 87. Legenda 2009. január 29. 18:37
    „Pont erről beszélek.
    Leáll vitatkozni 10 percen. Télen hideg van, nyáron meleg van. Ősszel esik az eső. Én már ha lehet inkább gyalogolok fél órát, csak ne kelljen hallgatnom ezt az elkényeztetett népséget. Reklamál a sofőrnek hogy egy vagyont fizet a bérletért, aztán 3 percet késik a busz. Semmi sem jó. Történhet bármi, aki 10 perccel rosszabbul jár az már elvágja a torkomat.
    Lehet hogy 100 ember meg pont annyival fog kevesebbet állni a hidegben/melegben/esőben/ stb, de az nem érdekel senkit. Csak hogy ő 10 perccel többet áll. Úristen, úristen. Hogy kerültem én ide?”
106 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mi lesz a szelektív hulladékkal, ha már Kínának se kell?

Győr - Nem mérik, nem számolják: egyelőre raktárra gyűjtik Győrött a szelektív hulladékot. A Komszol… Tovább olvasom