Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 25°C Még több cikk.

A szegénység növeli a port megyénkben is

Sarródon és Győrben a Szent István úton a tavalyinál már most több olyan nap volt, amikor a szálló por koncentrációja meghaladta az egészségügyi határértéket.

Az ország több városában is jelentősen romlott a levegő minősége az elmúlt egy hétben. A szálló por koncentrációja Nyíregyházán napok óta jóval meghaladja a riasztási küszöbértéket, míg a szmogriadó tájékoztatási szintje van érvényben Budapesten, Debrecenben, Miskolcon, Pécsett, Várpalotán, Székesfehérváron és Győrben.

A kisalföldi megyeszékhelyen egyébként a Szigethy Attila úton szerdán már a riasztási küszöbértéket meghaladó mennyiségű (108 mikrogramm) port észleltek egy köbméter levegőben 24 órás átlagban.

Anyagi nehézségeik miatt mind többen fűtenek gáz helyett vegyes tüzelésű kazánokkal, kályhákkal, amelyekben mindent elégetnek, ami éghető.

A zöldhatóság adatai szerint idén porosabb évünk van, mint tavaly. A győri Szent István úti mérőállomáson már 33, a sarródin pedig 20 napon át haladta meg az egészségügyi határértéket a koncentráció, többször, mint 2010-ben egész évben. A soproni 38 és a győri Szigethy Attila úti 41 nap kis híján annyi, amennyi tavaly 12 hónap alatt összejött.

Egy 2008-as európai uniós irányelv szerint Magyarországon egy évben legfeljebb 35 poros nap fordulhatna elő.

Magyarországon egyes városok, köztük Sopron 2011. június 30-ig kaptak mentességet ennek teljesítése alól. A gyakorlatban tehát először 2012-ben kellene az érintett településeken alatta maradni a korlátnak, különben az EU kötelezettségszegési eljárást indíthat hazánk ellen.

Ennek vége akár pénzbírság is lehet. Sopron idén már átlépte ezt a limitet, Győrben pedig szerdáig 33 olyan nap volt, amikor mindkét mérőállomáson meghaladta a szállópor-koncentráció az egészségügyi határértéket.

Németh Zoltán, az észak-dunántúli zöldhatóság igazgatója szerint a több poros nap egyrészt az időjárásnak, másrészt a válságnak köszönhető.

"Tavaly sokkal több volt a csapadék. A gyakori esők kimosták a levegőből a szálló port, amelyért egyébként kevéssé az ipari üzemek, sokkal inkább a közlekedés és a fűtés a felelős.

Anyagi nehézségeik miatt mind többen fűtenek gáz helyett vegyes tüzelésű kazánokkal, kályhákkal, amelyekben mindent elégetnek, ami éghető, azzal viszont nem törődnek, hogy mekkora környezetszennyezést okoznak. Ezért is rosszabbak az idei értékek" – fogalmazott Németh Zoltán.

Olvasóink írták

  • 3. kisem 2011. november 06. 10:26
    „A fűtés elsősorban nem porszennyeződést okoz.
    A közlekedés meg azért, mert a települési utak kezelői/fenntartói "elfelejtkeznek/elfelejtkeztek" a közutak és járdák folyamatos tisztításáról. Immár hosszú évek óta.
    Ezért aztán nem meglepő, hogy például a Baross-híd vagy éppen a gyárvárosi púpos-felüljáró minden víznyelője szinig telt porral, hulladékkal, falevelekkel, a járdák meg őrzik a múlt és az azt előző telek csúszásmentesítésének nyomait.
    Az úgymond átkosban, itt Győrben, minden nyári késő estén felsorakoztak a locsolóautók és végigjárták a város főbb útjait. Mostanság csak a "papok táncparkettjének" tisztítására futja, de arra is csak hébe-hóba.
    Szóval, nem a lakosság elszegényedéséből eredő tevékenységek, hanem a települési illetékesek nemtörődömségének következménye a megengedettnél nagyobb szállópor tartalom.”
  • 2. Brumm 2011. november 05. 19:40
    „Csak kérdezném, hogy az EU előírja azt, hogy a városokban hol kell lenni a mérőhelyeknek? Mert, ha esetleg nem ,akkor talán a két legforgalmasabb győri hely helyett lehetne pl. Szabadhegy zöldövezetébe tenni.A város nem lenne tisztább, de legalább a pénzbüntetést elkerülné.”
  • 1. Goldmund 2011. november 05. 08:27
    „"Tavaly sokkal több volt a csapadék. A gyakori esők kimosták a levegőből a szálló port, amelyért egyébként kevéssé az ipari üzemek, sokkal inkább a közlekedés és a fűtés a felelős."

    Vagyis: a fűtés mellett a közlekedés is felelős érte. Nyilván ez nem azt jelenti, hogy több busz jár Győrben, mint mondjuk 30 éve (mert lényegesen kevesebb jár), hanem azt, hogy nagyságrenddel több autó.
    A több autóhasználat pedig - tetszik, nem tetszik - bizony nem a szegénység jele. Hanem inkább az ellenkezője.

    Tehát a címben leírt állítás, hm... félre tájékoztatás, csúsztatás.

    Erősebb kifejezést nem használok, mert kimoderálják. :-))))))))))))”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lassíts! Az 1-es úton tiltakoznak a szakszervezetek

Lépésben halad a forgalom és csak az egyik sávon Győrben 7 órától az 1-es úton, mert a… Tovább olvasom