Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 24°C Még több cikk.

A nagy győri bevásárlóláz: nyit a Lidl 3 is - videóval, szavazással

Újabb üzlet nyitja meg kapuit Győrben, ahol lassan a bevásárlóközpontok, boltok - kis túlzással - egymás hegyén-hátán épülnek.

December 10-én nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt a német multi harmadik üzlete Szabadhegyen, a Bilux főhadiszállásának szomszédságában. Ezzel a német üzlethálózat egy éven belül harmadik láncszemét adja át a megyeszékhelyen.

A Lidl 1 jogi hercehurcába torkoló "kísértetáruházát" kiveséző cikkünkben még februárban azt írtuk, hogy Győrben öt üzletet nyit a kék-sárga-piros multi. Jelentjük: ebből eddig három bejött.



Lidl 3. Videó: Cseh Róbert.


Győr vásárlóereje ötpecsétes titok


Nehéz út vezetett azonban idáig: az első győri boltot csak kínkeservesen nyithatták meg a németek, a második meg a harmadik beüzemelése ugyanakkor villámidő alatt megtörtént. Utóbbi egyébként nagyban hasonlít – ha nem egyenesen ikertestvére – a Fehérvári út közelében megnyílt első Lidlnek.



Szavazzon!



Azt, hogy ezek az üzletek mekkora szeletet tudnak kihasítani maguknak Győr finoman fogalmazva sem csekély vásárlóerejéből – ötpecsétes titok.

Hiába próbáltunk infót szerezni, a kiskereskedelemben résztvevő cégek – s ez alatt nem csak a Lidl-et értjük – nem szívesen osztják meg helyi bevételeik nagyságát, hisz ezzel akár a konkurencia kezére is játszhatnak.


Fotó: Cseh Róbert.
Fotó: Cseh Róbert.


Gombamód szaporodó győri üzletek


Így aztán "csak" nagy általánosságban jelenthetjük ki, hogy még mindig jó biznisz bevásárlóközpontot vagy főként élelmiszerre alapuló üzletet nyitni a kisalföldi fővárosban, vagyis nyilvánvalóan vannak tartalékok Győr vásárlóindexében.

Annak ellenére is, hogy az ember néha tényleg nem győzi kapkodni a fejét a gombamód szaporodó győri üzletek láttán.

Ha csak az 2009-es esztendőt nézzük, a két Lidl bolt mellett megnyílt a Duna Center, az ETO Park – utóbbi két bevásárlóközpont egyébként ugyanarra a napra időzítette az első nyitást -, az Aldi szintén a Fehérvári út közelébe fészkelte be magát.

Tavaly pedig a Family Center kezdte működését november közepén.

Már-már időszámításunk előtti üzletközpontoknak tűnhetnek

Az említetteken kívül az Árkád ma már "öreg motorosnak számít" – holott alig három éve nyílt meg a megyeszékhely tán legkedveltebb bevásárlóközpontja –, míg a Metro, a Plaza, a Spar Center vagy a pápai út melletti Tesco már-már időszámításunk előtti üzletközpontnak tűnhet.

A kisalfold.hu információi szerint az Auchan továbbra sem tett le győri terjeszkedéséről, vagyis a rohamtempóban épülő üzletekről valószínűleg korántsem beszélhetünk múlt időről.


Győr vásárlóereje a legerősebb megyénkben

Győr vásárlóereje a legnagyobb megyénkben – derül ki a GfK Hungária friss tanulmányából. A GfK Hungária tájékoztatása szerint Győr-Moson-Sopronban a megyeszékhely őrzi első helyét a listán, de indexe már nem 20,6, illetve 17,6 százalékkal magasabb az országos átlagnál, mint tavalyelőtt és tavaly, hanem csupán 15,2 százalékkal. 

Olvasóink írták

85 hozzászólás
  • 85. Diák 2009. december 15. 05:07
    „A LIDL zöldsége mindig friss, nem penészedik két nap alatt. Ismerem a francia-német-osztrák-svájci láncokat is, no meg az USA K-Mart, Safeway, Albertsons és WinnDixie kinálatát is. Az agyondicsért magyar minöségröl viccek jutnak az eszembe:
    Két nö a hentesboltban. Az egyik: nem veszek felvágottat, mert nem tudom mi van benne. A másik: én sem veszek, mert tudom, mi van benne.
    Hentes a halálos ágyán a fiaihoz: fiaim, elárolok egy régi családi titkot: párizsit meg virslit husból is lehet késziteni.
    Szomoru. Az egykor nagynevü téliszalámi fogyasztása után a szám összehuzódik a benne levö timsó (pácsó) mennyiségtöl.
    Szüz lettem ujra...”
  • 84. RickCartman 2009. december 02. 20:07
    „ezek a "kommunisták", már megint rákényszerítik a "nyomorgókra",hogy csak költsenek,költsenek...csak sírni tudok szomorúságomban”
  • 83. fortuna54 2009. december 02. 15:07
    „82-es,igazad van.A husféléket n.országban vásáljuk,az Edekában.Ahol lakom hollandiában,vagy 6km.választ el a német bevásáló központtol.Több magyar árú is ott kapható.”
  • 82. LuciusCorneliusSullaFelix 2009. december 02. 10:32
    „Van/volt szerencsém összehasonlítani az Aldi és a Lild magyar és német láncait. Itt Németországban mindkettő tényleg jó minőséget kínál kedvező áron. Odahaza mind a kettő átlagosan 30%-al drágább. Persze vannak termékek, melyeket megéri megvenni náluk, pl: a Lidl Dulano felvágottja, mely egy itteni teszten jó minősítést szerzett. A teszten más cégek által gyártott felvágottak is részt vettek. Volt olyan, mely vélhetően fekáliával szennyeződőtt... Az itteni Aldi és Lidl tényleg diszkontlánc. Ha az ember fia választékot, vagy nagyon jó minőséget syeretne vásárolni, akkor vagy a tegutba, vagy az Edekába megy.

    Parizekrekről:Volt szerencsém szakmai alapú üzemlátogatáson résztvenni a Ringa kapuvári gyárában. a belem is kifordult attól, amit ott láttam....Utána egy ideig nem ettem parizert. Valahol nekem megvan még az a gyártmányleírásokat tartalmazó jegyzetecske, mely a különböyő gyártmányok, beleértve a parizer összetételével foglalkozik. A leírás szerint 72% zsír, 11% víz, börkék, szója, aroma és adalékanyagok, porrá őrőlt csont. A mai kutterek mindent képesek annyira finoman felaprítani, hogy a termék komplett homogénné válik......”
  • 81. SzórakészÍrókéz 2009. december 02. 09:14
    „Agent
    igazad van, DE csak majdnem....
    "A Magyar marhahus vilaghiru, az akacmeznek parja nincs e vilagon""
    ----A Magyar marha.(csak eddig...) Az akácméz meg megterem más országokban is.---
    --- A szocializmus meg igenis "győzedelmeskedett", csak kapitalizmusnak
    keresztelték át--- (a szoci rész nincs)
    "arró" meg ne is beszéljünk, hogy a világhatalom Kína, hol lenne a mi
    vas és acélunk nélkül... (no és azok nélkül akik FŐLEG gyűjtik neki,és honnan...)”
  • 80. georgbob 2009. december 02. 09:12
    „nanemá...
    Nanemá! Gondolom a műszaki és egyéb háztartási cikkeidre is büszkén mondod, hogy az is magyar...vagy mégse??? Mellesleg ha ilyen szinten tisztában vagy az élelmiszerösszetétellel, ami szerinted nem felel meg a valóságnak, akkor azt bizonyítani is fogod a megfelelő helyen igaz? Este már a híradóban leszel, mint a magyar nép megváltója...”
  • 79. nanemá 2009. december 02. 08:05
    „A LIDL--ben vásárolt tej sem magyar.Csak Magyarországon csomagolják.Mint ahogy a fokhagymára is rá volt (van)írva,aztán meg kiderült,hogy kínai.Csak Makón csomagolták.Ez van.Aztán fújhatjátok az ócska dumát!Gazdagítsátok csak a németet,úgyis tönkre van a gazdaságuk!”
  • 78. igazmondó 2009. december 02. 06:39
    „Orbitális hülyeség ez a magyar-nem magyar terméket veszek c. vita.
    Józan értékítéletű ember egyetlen dolgot néz a vásárlásai során (legyen az gép, műszaki cikk, vagy savanyúcukor). Mégpedig azt, hogy mit kapok a pénzemért. Úgyis mondják, hogy ár/érték arány.
    A rosseb se nézi a cimkét, hogy ki gyártja. Ha kipróbáltam és jó minőségű és meg is tudom fizetni, akkor azt veszem ezután is és kész. NAgyon sok finom magyar termék van jó áron, de legalább annyi szar.
    A magyar tégladobozos tej meg éppenanyira semmilyen ízű, mint a szlovák, tehát a minőség azonos. Csak ez utóbbi a felébe kerül. (bár a legutóbb a lidliben vettem magyar tejet occsóért, az is seízű és magyar).”
  • 77. IV.Béla 2009. december 02. 00:29
    „Vettem a hétvégén egy teljesen magyar termelőtől magyar gépsonkát, mert valóban nagyon gusztusos volt. Mire hazaértem, a papír, amibe csomagolták, olyan szinten átázott, hogy a zacskó alján állt a lé. És ezt nem nagyotmondásból mondom, hanem mert tényleg így volt.”
  • 76. BlueRush 2009. december 02. 00:16
    „68.
    Én is vennék csak hazait, ha telne rá.

    Egy ideje érdekel, hogy miért drágább az itthon előállított termék, mint a külföldről importált áru? Hiszen ha csak azt vesszük, elméletileg a szállítási díj miatt eleve alacsonyabban kellene kijönni. Az minőségi előállítások során meg nem hiszem, hogy olyan nagy különbségek vannak a magyar termék és egy külföldi között.”
  • 75. Agent 2009. december 01. 21:45
    „"En alltalanos suliba a tori oran 6. osztalybaban ugy tanultam a konyvekbol,hogy: "A Magyar marhahus vilaghiru, az akacmeznek parja nincs e vilagon""

    Én meg azt, hogy Magyarország a vas és az acél országa, valamint, hogy a szocializmus világszerte győzedelmeskedni fog:D”
  • 74. gabmaster 2009. december 01. 21:26
    „A szamok utvesztojeben,hajlamosak vagyunk elfelejteni azt:
    A Magyar termekek vasarlasaval a Magyar gazdakat,vallakozokat,szervezeteket,teruleteket,regiokat,munkahelyeket,beruhazasokat,fejleszteseket,Magyarorszagot tamogatjuk ha nem is kozvetlen de kozvetett modon biztosan!!!!

    Minden ember letelemi szukseglete a megfelelo mennyisegu es minosegu taplalek bevitele.
    Ma a vilagon 300 millio ember ehezik,nekik vagy nincs lehetoseguk (termeszeti adotsagok), vagy technika fejletlensegukbol adodoan nem tudjak megtermelni onmaguk szuksegletet.(elelmiszer segelyszalitmanyok)
    Es ennek dacara Magyarorszag ami az egyik legjobb termeszetu adottsagu teruleten fekszik,mi tortenik?
    Semmi.
    Jelenleg az orszag kepes lenne egy kis eleskamra szerepet betolteni, hogy miert jelenleg?
    Mert nem tudjuk mit hoz a jovo(klimavaltozas)
    Addig kellene betoltenunk a fent emlitett szerepet amig megtehetjuk.”
  • 73. Primax 2009. december 01. 21:14
    „nanemá !
    Ugye nem gondolod, hogy az élelmiszergyárakban/üzemekben/cégekben külön gyártanak a Tesco-nak, külön a Spar-nak, külön a Lidl-nek, külön a CBA-nak, külön a Penny-nek, stb...
    Nagyon elenyésző kivételtől eltekintve ugyanazt kapod mindenhol, csak más a dizájn és a csomagolás.
    A "magyar" élelmiszer pedig igenis drága.
    Szabad viszont a döntés : ki-ki oda jár, ahova akar. Azt vásárol, amit akar.
    Kár itt magyarkodni , a pénztárca dönt, nem az elvek.”
  • 72. gabmaster 2009. december 01. 21:06
    „Tisztelt kataszive,fortuna54 es sok kedves hozzaszolo.En alltalanos suliba a tori oran 6. osztalybaban ugy tanultam a konyvekbol,hogy: "A Magyar marhahus vilaghiru, az akacmeznek parja nincs e vilagon"
    Sajnos a kivalo minosegu Magyar termekek mind kulfoldre kerulnek ide meg hoznak helyette kulfoldi szemetet csak nem veszik eszre a kedves vasarlok.
    Az ar ami szinten dontesbefolyasolo tenyezo a vasarlas eseten szinten a multik hibaja pontosan ok vasaroljak fel pl; a meggyet kilonkent 40 forinter a termelotol majd ertekesitik 200-300 forint er.”
  • 71. Agent 2009. december 01. 20:14
    „63 Vanessa...akkor úgy írom, hogy "csikágó", rendben? Ez pedig szlengben azt jelenti, hogy lepattant, kétes alakoktól hemzsegő környék, na erre gondoltam az ifjúság körúti CBA és a verseny tesco említésekor:)”
  • 70. kataszive 2009. december 01. 20:09
    „prütyi biztos nem vagy szegény! én is venném a magyart, ha olyan áron adnák, de lassan a magyar termék lesz a legdrágább. hazafiság vagy nem hazafiság nekem sem mindegy, hogy mennyit hagyok a boltokban.”
  • 69. Diák 2009. december 01. 20:07
    „64
    Ugy látszik, nem vagyok hazafi. Inak, csontszilánkok, penészes tejföl, romlott tejszin, timsós felvágott: ezt mind örömmel hagyom az igazi hazafiaknak. Ami eddig nem volt romlott: a konyhasó.”
  • 68. fortuna54 2009. december 01. 19:49
    „gabmaster.Hidd el, nem vagy hiánycik a multiknál. Prütyi,gratulálok,hazafiságodért.”
  • 67. prütyi 2009. december 01. 19:20
    „Bravó csak gazdagítsuk a multikat. Úgy is szegények szegénykék. Magyar árut kell venni magyar földön, azt kell támogatni, vásárolni, mert tönkremennek. Én csak magyart veszek.”
  • 66. maraton 2009. december 01. 19:07
    „Mikor lesz végre Győrszentivánon is egy???????”
85 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Majdnem nyertek 4 és fél milliót A Széfben

A Széf hétfő esti adásában két győri hölgy szállt harcba a milliókért. Tovább olvasom