Győr és környéke

2018.05.10. 07:45

Mutatjuk az 5,5 milliárdos Győr-Moson-Sopron megyei útfelújítás minden részletét térképen

Összesen 25 szakaszon, 52 km-en teszik teljesen rendbe szűkebb pátriánk úthálózatát idén. A teljes körű korszerűsítéseket főként hazai forrásból finanszírozzák, de van öt uniós támogatást elnyert projekt is.

Szeghalmi Balázs

Helyi mémek a 81-esről


A Magyar Közút Győr-Moson-Sopron megyei központjában tartott bemutatón volt miről beszélni. A főváros után Győr-Moson-Sopron megyében a legterheltebb az úthálózat, útjaink állapota bőven hagy kivetnivalót maga után. Ráadásul leszámítva az utolsó pár hetet, a tél nem volt kemény, mégis számos etapon tönkrement a burkolat.


Beszédes: március elején az autósok mémeket gyártottak a közösségi oldalakra a Mezőörs és Ászár közötti útviszonyokról a 81-esen. A szakemberek keresik a problémák okát. Tömören összegezve: több tucatnyi szakaszon 35-40 éves burkolaton autózunk, miközben a teherforgalom (is) egyre jelentősebb.


Csúszások várhatók, kevés az útépítő


Ugyan az idei büdzsé többszörösét el lehetne költeni, jó hír, hogy 5,5 milliárdból 25 szakasz rendben lesz év végére. Várhatók csúszások, mivel az útépítő cégek komoly munkaerő-hiánnyal küzdenek. "Amint beköszöntött a tavasz, nyolc szakaszon átadtuk a munkaterületet a kivitelezőknek" - mondta Kecskeméti Attila, a Közút megyei igazgatója.

 

Útzár Nyúlon, a Ménfőcsanak felé vezető úton, itt közel 1,4 km-es szakaszt modernizálnak. Fotó: Mészáros Mátyás

Útzár Nyúlon, a Ménfőcsanak felé vezető úton, itt közel 1,4 km-es szakaszt modernizálnak. Fotó: Mészáros Mátyás


A leghosszabb szakasz


A további 17 helyszín közül túlnyomórészt már aláírták a szerződéseket, míg pár szakasz esetében folyamatban vannak a közbeszerzések. A leghosszabb útfelújítás Sopron és Balf között lesz. A közel 6,2 km-es szakaszon a Balfi út újul meg a 84-es főúti körforgalomtól a balfi Alsódomb sorig. Szintén a leghűségesebb városból indulva, a Harka felé vezető utat csaknem a falu templomáig modernizálják közel 4,5 km-en át.


A két említett példát leszámítva főként 1,5-2,5 km-es szakaszokon érzünk majd minőségi változást. Dunaszegnél a burkolatcsere mellett a kerékpársávot is felújítják, Nyúlnál átépítenek egy kisebb hidat, Lövőnél optimalizálják az út csatlakozásának szélességét a 84-es úthoz, Bőnynél gyalogos átkelőhelyet is kialakítanak. A vízelvezetés biztosítására mindenhol elvégzik az árkok tisztítását.

 

Kattintson a nagyobb térképért!


40 kritikus megyei szakasz


A megbeszélésen részt vett néhány megyei település polgármestere. Lendvai Ivánné, Kunsziget polgármestere újra felvetette, amiről többször írtunk: Öttevény és Kunsziget között még mindig nem történt meg a teljes körű útfelújítás az állami fenntartású szakaszon. A kunszigeti üzemekben 1400-an dolgoznak, rengetegen keresik itt a kenyerüket Öttevényről. A balesetveszélyt növeli, hogy sokan bringával tekernek az otthonuk és a munkahelyük között és kerülgetik a kátyúkat sötétben is. A közút munkatársai felírták az említett etapot. A listára tavaly közel 40 kritikus megyei szakaszt jegyeztek fel.

Vigyázzanak az útépítőkre


A kivitelezési munkák útszűkület és félpályás korlátozások mellett sebességkorlátozásokkal is járnak. Az összes szakaszon tucatnyi szakember dolgozik, a kivitelezők kérik, hogy vigyázzanak a testi épségükre.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!