Kisalföld logö

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -1°C | 9°C Még több cikk.

Zavar a nyugdíjúthenger gépezetben? - Szavazzon: megy vagy marad?

Szavazzon: megy vagy marad? Visszalép az állami nyugdíjba vagy marad a magánpénztárnál?

A szabályozás az szja-köteles jövedelmekre vonatkozik, a nagyjából tízezer főre tehető, egyszerűsített közteher-viselési hozzájárulás szerint adózóra vonatkozó szabályozás nem követi a változást.

Nem sikerült tökéletesre a kormány szabad pénztárválasztásról szóló, hétfő este megszavazott szabályozása, a pillanatnyi állapot szerint ugyanis egy szűk sávot nem érint az úthenger - írta a Napi Gazdaság.



A szabályozás ugyanis csak az szja-köteles jövedelmekre vonatkozik, a nagyjából tízezer főre tehető, egyszerűsített közteher-viselési hozzájárulás szerint adózóra vonatkozó szabályozás nem követi a változást.

Megússzuk?

Az Európai Unió nem  fogja büntetni Magyarországot a nyugdíjrendszer megváltoztatása, a magánnyugdíjpénztári pillérből az állami nyugdíjrendszerbe visszaáramoltatás miatt - közölte Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter kedden Brüsszelben.

Beszámolt arról, hogy az EU-országok pénzügyminisztereinek  tanácskozásán megállapodás született: a visszalépést hátrányos  szankcióval sújtó jogszabályt csak a jövő év augusztusában vagy  szeptemberében hozza meg az unió, visszamenőleges hatály nélkül.  Márpedig Magyarországon már ebben a hónapban elfogadják a  hárompilléres nyugdíjrendszer kétpilléressé alakítását, és januárban  végre is hajtják a változtatásokat.

Eddig Magyarország is a hárompilléres nyugdíjrendszerű országok közé tartozott, és - több más EU-tagállammal együtt - igyekezett elfogadtatni Brüsszellel azt, hogy a magánnyugdíjpénztári  befizetéseket vegyék figyelembe a költségvetési mérleg számításánál. Időközben azonban a magyar kormány úgy döntött, hogy visszatér a kétpilléres modellre. Az Európai Bizottság ezután kilátásba  helyezte, hogy a visszalépést büntetni fogja a költségvetési mérleg számításakor.

Matolcsy György az uniós pénzügyminiszterek megbeszélése után  magyar újságíróknak elmondta: a magyar kormány végül sikeresen  érvelt azzal, hogy nem lehet egy országot megbüntetni azért, mert  visszatér egy olyan nyugdíjrendszerre - a kétpilléresre -, amelyről  18 EU-tag korábban sem mozdult el, és jelenleg is azt alkalmazza. Jelenleg Magyarország az egyetlen olyan tagállam, amely a hárompilléresről visszatér a kétpilléresre. Olyan megállapodás született, hogy a visszalépéshez fűződő hátrányokat csak a jövőre nézve fogják érvényesíteni, a hamarosan végrehajtandó magyar visszalépés esetére nem.

Magyarország, azzal együtt, hogymost már nem lesz érintett a  magánnyugdíjpénztári befizetések költségvetés-számítási figyelembe  vételének kérdésében, továbbra is szolidáris azokkal a tagállamokkal, amelyek ebben ma is érdekeltek, mert fenntartják a három pillért - jelentette ki a magyar nemzetgazdasági miniszter. Elmondta: körvonalazódik, de még nincs teljes egyetértés abban, miként érvényesítsék a magánnyugdíjpénztári pillér pénzügyi következményeit, miként részesüljenek az ezen pillért alkalmazó országok az őket megillető kedvező elbírálásban. A lett és a szlovák gondokat már sikerült orvosolni, a lengyelek problémája azonban még nem oldódott meg véglegesen, és Magyarország támogatja Lengyelországot ebben a kérdésben - közölte Matolcsy György.

Sajtótájékoztatóján a miniszter kitért arra is, hogy miután  január 1-jétől nem kevesebb mint 10 EU-tagország vezet be a pénzügyi szektort érintő valamilyen fajta adót, a pénzügyminiszterek mostani  tanácskozásán mutatkozott először egyetértés abban, hogy európai  szintű, közös megoldást kell találni a bankadóra. Az a cél - tette hozzá -, hogy legkésőbb 2012-re szülessen meg ez az európai megoldás.

Matolcsy György megerősítette, hogy Magyarország - amelynek a  nyugdíjrendszerrel kapcsolatos beszámítási kérdésektől függetlenül ki kell kerülnie a túlzott deficit miatti uniós eljárás hatálya alól - jövőre olyan gazdasági szerkezetátalakítást hajt végre, amelynek tervezetéről már februárban tájékoztatni fogja az EU-t.

A nemzetgazdasági miniszter a januárban kezdődő, féléves magyar EU-elnökség pénzügyi feladatai közül kiemelte az úgynevezett "európai szemeszter" gyakorlati bevezetését. Ez azt jelenti, hogy a tagországok előzetesen - a tavasz, illetve a nyár folyamán - véleményeztetik az Európai Unióval következő évi költségvetési tervezetüket. További nagy feladat lesz az úgynevezett "gazdasági kormányzást" - a nemzeti gazdaságpolitikák szorosabb összehangolását  - célzó hat uniós jogszabálytervezet ügyének előmozdítása, elfogadtatása. Szintén foglalkoznia kell majd a magyar elnökségnek az úgynevezett "állandó válságkezelő mechanizmus" megteremtésével. Ez utóbbi folyamatot - jelezte Matolcsy György - "az élet gyorsítja", és nem kizárt, hogy egyfajta "Európai Monetáris Alap" kialakítása felé halad.

Két időszerű kérdéssel kapcsolatban a leendő magyar elnökség azt  reméli, hogy megoldódnak még ebben a hónapban - ha nem, akkor  ezekkel is a magyar elnökségnek lesznek majd teendői. Az egyik az EU  jövő évi költségvetése, amelyet mindeddig nem sikerült elfogadni. A  másik a pénzügyi válságkezeléssel és gazdaságpolitikai koordinációval kapcsolatban az uniós alapszerződés módosításának ügye. Matolcsy szerint egyetértés van abban, hogy a szerződésmódosítás a lehető legszűkebb kérdéskörre terjedjen ki, legyen minél egyszerűbb és rövidebb. Az EU-országok állam-, illetve kormányfői még karácsony előtt csúcstalálkozót tartanak, és ott dől el, egyetértésre jutnak-e az idén a tagállamok a szerződésmódosítás ügyében.

Sajtótájékoztatóján Matolcsy György a devizahitelesek  nehézségeivel kapcsolatos kérdésre adott válaszában elmondta: a  kormány támogatandó törekvésnek tartja a svájci frank alapú hitelek  átalakítását euró alapú hitellé. A forintalapúvá átalakításról azt  mondta, hogy azt "képtelenség lenne megfizetni".


Vagyis az ekhósok a normál munkaviszony szerinti jövedelmük alapján elbukják ugyan a nyugdíjjogosultságukat, ha ragaszkodnak magánpénztárukhoz, az ekhotörvény szerint azonban a munkavállaló által fizetendő ekhóból változatlanul 3,8 százalék megy a pénztárakba. S ami még fontosabb: a befizetett ekho alapján a magánszemély egészségügyi, baleseti egészségügyi ellátás mellett nyugdíjbiztosítási ellátásra is jogosult.

A gyakorlati szintig ugyanakkor nyilván nem jut majd el ez az ellentmondás: jövő héten ugyanis még van idő arra, hogy egy zárószavazás előtti módosítóval korrigálja a kormány a hibát.

A tévedést magyarázhatja, hogy a nyári adócsomag óta összesen 11 kormányzati törvényjavaslat foglalkozott adókkal, járulékokkal, járulékfizetéssel vagy egyéb, pénzügyeket érintő szabályokkal. A korábbi években ezeket jellemzően a salátatörvénynek nevezett adópakkba foglalta a kormány. A saláta most is megvan, de mintha azt levelenként nyújtanák be, ez pedig tág teret ad a koherenciazavaroknak.

Jól teljesítettek a kasszák

A magánnyugdíjpénztárak az idei harmadik negyedévben évesítetten több mint 12 százalékos hozamot értek el – derült ki a pénzügyi felügyelet (PSZÁF) kedden közzétett statisztikájából. A kormány intézkedései nyomán megszűnésre ítélt szektor tagdíjbevétele ez idő alatt meghaladta a 83 milliárd forintot (az első negyedév 65,1 milliárdot hozott).

A pénztárak túlélési lehetőségeit mutatja viszont, hogy az év első kilenc hónapjában csaknem egymilliárd forint volt a működési veszteségük (ekkor még érkeztek azok a bevételek, amelyek ma már az állami kasszát „hizlalják").

A PSZÁF egy új tételt is beállított: az is látszik, negyedévente mennyi pénz áramlik vissza az állami nyugdíjrendszerbe – ez a harmadik negyedévben meglepően nagy összeg, majdnem húszmilliárd forint volt. (Ez még nyilvánvalóan az állami rendszer tavalyi megnyitásának elhúzódó hatását mutatja.)

Arra, hogy a pénztárak mégis végeztek átcsoportosítást portfóliójukban (bár ezt többen hivatalosan cáfolták), az utalhat, hogy a részvények aránya 11 százalékról 9,7 százalékra esett – emelkedő árfolyamok mellett.

Olvasóink írták

179 hozzászólás
  • 179. load 2010. december 15. 03:14
    „178. pancser
    Próbálj disztingválni!
    A kötelezőséget nem a szerződés mondja ki, hanem a törvény.”
  • 178. pancser 2010. december 14. 16:04
    „Milyen magánjogi szerződés? Ami úgy kezdődik, hogy kötelező...... az nem szerződés.”
  • 177. load 2010. december 13. 14:27
    „174. pancser
    ,,Tudod még ha igazat adnék is neked a külőnbség óriási. Az állam pénzt szed be közösségi célokra, honvédelemre oktatásra , nyugdíjak fizetésére stb. Ha ezt egy megáncég teszi, mondjuk egy bank az panama és csalás, mert neki az államéhoz hasonló kötelezettsége nincsen, csak a profitért dolgozik, ha sokat szed el tőled meggazdagszik, te pedig elszegényedsz!"

    Tudod, ez meg egy jó nagy marhaság.
    A nyugdíj, az egy járulékfizetéssel megvásárolt szolgáltatás.
    Teljesen mindegy, hogy annak alapját az Alkotmány, vagy egy törvény, vagy egy magánjogi szerződés adja.
    A magánjogi szerződés érvényesítése a bíróság által bármikor kikényszeríthető.
    Az alkotmányi, vagy törvényi eligazítás nem, mert azt a politikusok bármikor átírhatják.
    Jó példa erre az, hogy ha nem lépsz vissza a 2. magánnyugdíj pénztári pillérből, a munkáltatód hiába fizeti utánad kötelezően a 24%-os járulékot, nem részesülhetsz az állami nyugdíjból.
    Ekkora orbitális disznóságot egy nyugdíjpénztár nem követhet el.
    Csak egy politikus.
    ... és Matolcsy.”
  • 176. sicc 2010. december 13. 14:24
    „Ajánlom ezt a cikket elolvasni és egy kicsit elgondolkodni :
    http://www.mno.hu/portal/753558”
  • 175. gjozsi88 2010. december 13. 10:01
    „pancser!
    A világon mindenütt szükség van az állami nyugdij rendszer mellett egy tőke fedezeti rendszerre! Azaz nyugaton önkéntes nyugdij pénztárak aránya szinte 100%-os!
    Nálunk a sokkal kisebb egy főre jutó GDP jövedelmi viszonyaiból egyszerüen nem lehet önkéntes nyugdij pénztári tagságot finanszirozni, mert még a teljes nettó bérből sem lehet megélni, nem ha ezt a pénztári befizetés havi 5-10 000 ft jával még csökkentik!
    Ezért volt szükség a kötelező pénztárra, mely az eddigi közteher terhére hozott létre egy tartalék alapot! Azaz az államnak a mostani demográfiai helyzetben évente 500 milliárdot kellett betennie, hogy a magánnyugdij pénztárak (egyébbként 360 milliárdos kieső bevételét pótolja, tehát már most nem elég a befizetett járulék a kizárólag állami nyugdij alaphoz! Mi lesz, ha 15-20 év múlva a mostani 5-9 éves korosztály dolgozni kezd és ekkor a nyugdijasok száma 1,6 millióval növekszik) tartalék alapképzését pótolja! Ez pont annyi, mint a gazdagék adócsökkentése, arról nem beszélve, hogy 2013-ban elkezdődött volna az első magánpénztári kifizetés és folyamatosan csökkentette volna az állami nyugdij kifizetések terheit és egyre kevesebb pénzzel kellene kiegésziteni az állami nyugdij alapot!
    Ha kifut a rendszer egyszerüen csak a nyugdij igény 75%-t kell kifizetnie!
    A magánpénztári vagyont nem kell eladni,(főként a jelentős mértékű állampapir tekintetében) ha kifutás van, mert olyan időszakra fektették be, amilyen időtartamra szükség van! Eladni akkor kell, idő elött felmondanak egy tartósabb lekötést, ahogy a mostani államosítás hatására folyó kiadásokra fordításra szükség lesz, és ez vagyonvesztéssel fog járni! De ezt a vagyon vesztést imádott kormányod idézi elő!”
  • 174. pancser 2010. december 12. 22:41
    „Load! "Nem vagy erős, a magánnyugdíj megtakarítások államosítása valóban az évszázad legnagyobb panamája, illetve lenyúlása!"
    Tudod még ha igazat adnék is neked a külőnbség óriási. Az állam pénzt szed be közösségi célokra, honvédelemre oktatásra , nyugdíjak fizetésére stb. Ha ezt egy megáncég teszi, mondjuk egy bank az panama és csalás, mert neki az államéhoz hasonló kötelezettsége nincsen, csak a profitért dolgozik, ha sokat szed el tőled meggazdagszik, te pedig elszegényedsz!
    De ismét mondom nektek legyetek magánpénztári tagok önként senki nem tiltja. Nektek nem ez fáj hanem a jó állás amit most el kell hagynotok, vagy zsigerből gyülölitek a Fideszt<moderálva> Ne feledjétek a magánpénztárakat kötelezővé tevő MSZP adósságcsapdába hajszolta az országot. Ennek része volt az állam által beszedett pénzek magánintézetekbe utalása.
    Hála sorsnak, a választóknak és a jó Istennek Magyarország megmenekül.”
  • 173. nmate 2010. december 12. 20:17
    „MUHAHAHAHAHA, szóval, ha azt elhiszitek, hogy a magánnyugdíjakat talicskázzák ki a számládról, akkor sürgősen függetlenítsétek magatokat a bankoktól, biztosítóktól... vegyétek ki minden pénzeteket és szolidaritásból adjátok oda Orbánnak....
    Ohhh emberek... a döntés azért nehéz, mert nem tudni, hogy mennyien lépnek most vissza, ellehetetlenítve a befektetéseket. Másrészt, hogy 25-40 év múlva mi lesz itt......
    Olvasva a hozzászólásokat, tekintve, hogy már régen elkezdődött, látszik, hogy a fejekbe beivódott a párttévék által kívánt hatás... ezaz szabaduljunk meg az utolsó tartalékoktól...
    Néhány érv...
    A mnyp 12 éve működik... ez egy befektetés volt... 2013-tól kezdte volna tehermentesíteni a költségvetést, csupán pár évvel a funkció beindulása elött ez egy nagy marhaság, hogy megszüntetik(mert, hát ez a cél).
    A helyzet az, hogy Orbánék berontottak elefántként a porcelánboltba, mindent összetörtek, és a sarokban a malacpersely fáj nekik, hogy érintetlen maradt... össze kell azt is törni...”
  • 172. load 2010. december 12. 19:25
    „171. pancser
    Nem vagy erős, a magánnyugdíj megtakarítások államosítása valóban az évszázad legnagyobb panamája, illetve lenyúlása!”
  • 171. pancser 2010. december 12. 16:51
    „Kinek miről van fogalma? Mondd fizettek már a híres magánnyugdíjpénztárak 2-3 millió embernek nyugdíjat? Mire ez a nagy duma akkor a kormány intézkedései ellen. Pénz az nincsen a magánnyugdíjpénztárakban, hanem papírokban fekszik. Mit kell tenni a pénztáraknak, hogy készpénzük legyen? E lkell adni a papírokat, nagyobb részt a dolgok mai állása szerint állampapírokat. Kinek és milyen mennyiségben, vagy vásárolja meg az állam? Akkor minek kellett ez az egész baromság? Az állami garancia mire föl magánpénzekért, azért, hogy az államtól elutalt pénzeket zsebre vágják valakik, a nyugdíjat meg mégis az állam fizesse? Nagy katyvasz és nagy hazugságok ezek és te meg véded a védhetetlent. Ha erős akarok lenni ez az évszázad legnagyobb panamája, illetve lenyúlása!”
  • 170. gjozsi88 2010. december 12. 13:15
    „pancser!
    Azt fogd már fel végre, ha nekünk a 100% állami nyugdijat ki kell venni az akkori gazdaságból, miközben a szlovákoknak elég lesz 75%nyit is...akkor nem kell importálni munkavállalót, mert nem lesz nálunk munka!
    Ha a pénzpiacon az állampapir piac biztonságát maga mögött tudó magánnyugdij pénztári vagyon elvész, akkor nem csak az, hanem az egész bukik és hanyatthomlok menekül ki innen mindenki és összeomlik a pénzpiac, az ország gazdasága!
    Olyan nincs, hogy csak a magánpénztári befektetett papirok mennek tönkre, főként ha tudjuk, hogy ezek jelentős mértékben állampapirok! A tőzsde papirok nem kizárólag magyar gazdasági társaságok befektetései....!
    Neked fogalmad sincs a rendszerről......csak keversz össze-vissza!”
  • 169. sharapova2008 2010. december 12. 06:39
    „A cikkből és HOZZÁSZÓLÁSOK TÖBBSÉGÉBŐL IS KITŰNIK,ORBÁN ARCÁTLANUL HAZUDIK,MÁR NEM EMLÉKEZIK RÁ,HOGY RÉGEBBEN VAGY AKÁR ÖT PERCCEL EZELŐTT MIT HAZUDOTT A NÉPHÜLYÍTŐ VEZÉR!”
  • 168. Maori 2010. december 11. 16:06
    „Ha elintézed, hogy a 2,5 milló 50 ezres jövedelmű 500 ezres legyen, szerintem nem lesz gond!
    Ám amig a gyerekvállalás = szegénység...”
  • 167. pancser 2010. december 11. 14:40
    „Azt csak hiszitek, hogy kellő számú dolgozó híján a sokkal több eltartott majd megoldja a problémáit a magánpénztárakkal. Az a pénz nem a vánkosban van, hanem papírokban. Abból pénz csak akkor van ha azokat eladják, ha tudják. Az a rémálom, hogy alig lesz aki keres fejre állítja a magánpénztárakat is. A helyzet hasonlít ahhoz amikor a hajótörött egyedül van egy szigeten és arannyal teli láda tetején üldögél. Ha nem megy másként majd importálunk munkaerőt, ha tetszik ha nem, különben a magánpénztári tagok tejecskéjét nem lesz aki kifejje. Ha meg kevesen fejnek akkor a csillagok emelkedhet a tej ára mint egykor aranyásóéknál Alaszkában a Yukon partján!
    Egy megoldás van és csak rajtunk múlik: Gyermeket nemzeni nevelni kötelességünk!”
  • 166. gjozsi88 2010. december 10. 17:07
    „Angel40!
    Simán elsétálsz amellett a tény mellett, hogy az orvos tudomány fejlődése miatt az átlagéletkor egyre magasabb (és itt nem kizárólag a környékeden élől, mert ők az átlag részei) a jelenleg 5-9 éves korosztály száma 900 000 fő, kb 15-20 év múlva amikor ők munkaerővé válnak 1,6 millió ember vonul nyugdijba!
    Hogy nem lesz munkanélküli közülük, az azért kérdéses, mert közben velünk konkurens szlovákok, lengyelek, ha hagyják kifutni a magánpénztáraikat, akkor nekik a nyugdij 25%-t egy tartalékalapból fogják fizetni és csak a 75%-ot kell járulék formájában az akkori gazdaságukból kivenni, miközben mi elköltjük a tartalék alapot és a 100% nyi nyugdijat ki kell venni az akkori gazdaságból!
    Azaz könnyen megjósolható, hogy vetélytársaink közterhet tudnak csökkenteni és oda fognak telepedni a befektetők a munka....!”
  • 165. annobon 2010. december 10. 15:17
    „Az egész Orbán Úr egy nagy lózungtömeg, melyet egy valaki(k) által leírt papírlapról, jó nagy hangerővel és kellően gesztikulálva felolvas! Érdemi tartalom nemigen van mögötte. De hát az érzelmi okokból rá szavazóknak így is jó. (U.i.: még egy darabig...)”
  • 164. kriszil 2010. december 09. 21:51
    „Angel 40
    "Ne aggódj, majd a nagyok megoldják, legalább a mai 14 év alattiaknak nem lesznek a munkanélküliséggel problémái."
    "a 4-7 évesek már elegendően vannak"
    bölcs hozzászólás,jön Viktor suhint egyet a varázspálcájával és lesznek munkahelyek...
    a mai családokban sincs 3 gyerek tehát a 4-7 évesek koránts sincsenek elegen,és mint írtam most fog tetőzödni a nyugdijas létszám 5-10 év múlva.
    ha tudnál olvasni láthattad volna hogy én is írtam sok ember meg sem éri a nyugdíjat..igen annak a pénze is a kormányféle süllyesztőbe jut...
    de a "NAGYOK MEGOLDJÁK" beszólásod viszi a primet,annyi mindent megoldottak az elmult 20 évben...na ebben bízni....
    de minek is papolok ilyen emberrel kár beszélgetni...nyald csak selymesre Viktorunk fenekét,csak ne csodálkozz azon ami ezután jön...hihetetlen naív vagy...
    a cib oldalán megnézheted a vitatott kitételt is le van írva,hogy sok ember nem olvassa el és csak annyit tud amit az ügyfélszolgálat mond,az ő baja
    na most hallom a reklámot,"én a magánnyugdíjat választom mert örökölhető,és a gyermeke van a kezébe...
    tájokozott ember vagy csak épp félretájékozott...
    szép álmokat...”
  • 163. Dwatson 2010. december 09. 21:06
    „Orbán erre a tettére nem kapott felhatalmazást a választóitól,hiszen azt ígérte hogy megvédi a nyugdíjpénztárakat!
    Orbán becsapta a választóit,hazudott és ez tény!”
  • 162. Angel40 2010. december 09. 20:02
    „kriszil!

    Azt azért ne felejtsd el, hogy a jelenlegi nyugdíjas korosztály, akik kb. 65 felettiek még jelentős része 5-7 gyerekes családból származik, nem fognak ők sem örökké élni, ebben biztos lehetsz, túl sokáig nem terhelik a nyugdíjkasszát, olvasd a gyászhíreket is néha. a mi korosztályunkból is sajnos egyre többen mennek el...

    Ami a gond, az a jelenlegi 14 év körüli korosztály, akik bizony nagyon kevesen vannak, de a jelenlegi 4-7 évesek viszont ismét elegendően.

    Ne aggódj, majd a nagyok megoldják, legalább a mai 14 év alattiaknak nem lesznek a munkanélküliséggel problémái.
    A minimálbéresek pedig a minimálbér arányában fognak nyugdíjat kapni, ebben is biztos lehetsz.

    Mennyien lesznek, akiket a munkáltatójuk hosszú évekig nem jelentett be, a szolgálati idejük miatt is lényegesen kevesebb nyugdíjra számíthatnak.
    Takarítani vállalkozóként menj, amit keresel havi szinten jövedelem kivétként fizess utána járulékot és máris nem 80 ezer lesz a havi bruttó béred.”
  • 161. gjozsi88 2010. december 09. 17:22
    „Maori!
    "Javíts ki, ha nincs igazam, de úgy gondolom, hogy az árfolyamokra azért a bankoknak is van ráhatása. Hisz bankonként eltérőek az árfolyamok."
    Mert a bankok piacról szerzik be a devizát a svájci frankot, aminek van árfolyama...de ahhoz, hogy annak akinek svájci frankja van és szeretném meggyőzni, hogy forintot vegyen érte ahhoz nem elég csupán a kockázati felárat árfolyamot megfizetni, annak az eladási szándékot is meg kell vásárolnia!
    Minden bank más áron tudja beszerezni a svájci frankot, amivel ő maga is tartozik a külföldi banknak, amit azért vett fel, hogy az ügyfél frank alapú hitelhez jusson! Természetes, hogy az összes költségét átháritja arra aki a kölcsönvett tőkét használja!”
  • 160. szocdem 2010. december 09. 17:11
    „Kedves Maori!

    Ezt írod:
    "Javíts ki, ha nincs igazam, de úgy gondolom, hogy az árfolyamokra azért a bankoknak is van ráhatása. Hisz bankonként eltérőek az árfolyamok."

    A lakossági szférában, vagy a közforgalomban igazad van, de az államadósságot nem a kereskedelmi bankfiókok árfolyamához mérjük, hanem a nemzetközi piacon jegyzett árfolyamon értjük. Arra minden közforgalmi bank kamatot, meg jutalékot meg a jó ég tudja hogy mit rá nem számol, ha valutát veszel, azért eltérő az árfolyam a különféle fiókok között..

    Egy frankban eladósódott országnál, horrór extra profitot hoz akár pár forint is.

    Ez így van. De ne felejtsük el, hogy nem feltétlenül kell frankban eladósodni!!! Elég, ha a szerződés kiköti. hogy a hitel értékét a frank-forint viszonylatban kell állandóan újra megállapitani. Vagyis ha a hitel pl. (egyszerüség kedvéért) 100 Ft volt ami épp akkor 1 frankot ért, akkor most az alap hitel értéke (amit rég elköltöttél az akkori vásárló értéken) 130 Ft ami 1,3 frank + kamatok! Ezt a trükköt gyakran használják a nemzetközi uzsorások. És télleg horro pénzeket kaszálnak.

    Semm ibaj nem lenne, ha a mnyp - no meg az állami - befizetéseket ilyen - államnak szolgáltatott- hitelekbe fektetik, most senki nem beszélne se hiányról, se leszakadó nyugdíjértékekről - sőt!

    Megint a kisemberek infohiányát meglovagolva akarják elhitetni, hogy a nyugdíjasok a hibásak (esetleg a bankok) mindenért. Pedig nem! :)))) Azok, akik ezt a z egész neokapitalista rémálmot rázúdították a társadalomra. Azok nem különben, akik korteskednek mellette - mert a kedvenc nyálözön, bugyutácska fityesz vagy maszop politikerük "megmonta róla a frankót"...”
179 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Eltűnt 2.500 milliárd forintnyi építési beruházás

Mintegy 2.500 milliárd forint értékű építési projekt halasztódott, illetve maradt el az elmúlt három… Tovább olvasom