Kisalföld logö

2017. 03. 31. péntek - Árpád 5°C | 18°C Még több cikk.

Tömegesen dőlhetnek be a hitelek

Tömeges hitelbedőlés fenyeget, a jegybank, a pénzügyi felügyelet riadót fúj a lakosság romló pénzügyi helyzete miatt

A hiteladósok gondjainak megoldásában az államnak szerepet kellene vállalnia, de a Nemzeti Eszközkezelő Társaság (NET) létrejöttéről továbbra sem lehet biztosat tudni – mondta a Népszavának Müller János, a Magyar Bankszövetség stratégiai tanácsadója.

Lénárd Mariann, a Banki Hitel Károsultjainak Egyesülete főtitkára arra mutatott rá a lapnak nyilatkozva, hogy a könnyített hiteltörlesztés nem oldotta meg a bajba jutott jelzáloghitelesek gondjait. Lénárd Mariann szerint óriási a baj, amit az is jelez, hogy 40-50 százalékkal nő azoknak a fizetésképtelenné váló ügyfeleknek a száma, akik hozzájuk fordulnak segítségért.

Barabás Gyula, a Széchenyi Hitelszövetség elnöke a lapban arra hívta fel a figyelmet, hogy a fordulópont a lakáshiteleseknél jövőre, április közepén következik majd be, akkor szűnik meg a kilakoltatási moratórium.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. janika 2010. november 26. 07:08
    „"szocdem" félreértetted írásomat. nekem semmi bajom az épületekkel. csupán a banki önkényes rendszerrel és a gátlástalanságukkal nem értek egyet. A "tisztesség" kérdésével egyetértünk.”
  • 27. szocdem 2010. november 24. 11:48
    „26. Primax 2010.11.24. 11:07
    " Megvédjük a hiteleseket " - harsogta a narancsos társaság alig fél éve..."

    Igen megvédik 2000 fogoylkísérő rendőrrel, most vették fel őket, és intenzíven foyli kak iképzésük!

    Hogy mitől??? Talán a szociorasszista barmoktól, akik majd lehet hogy meg is dobálnák őket, mert hajléktalanná lettek, vag saját maguktól - mert nem akarnak egy napig sem oylan biológiai életet, amiben csak a társadalom leg-legalján, a hajléktalanságban élhetnek...
    :((”
  • 26. Primax 2010. november 24. 11:07
    „" Megvédjük a hiteleseket " - harsogta a narancsos társaság alig fél éve...”
  • 25. szocdem 2010. november 24. 11:00
    „23. janika 2010.11.23. 15:56

    Szerintem e világban töketlen még a terrorizmus is. A célszemélyek és a műremek épületek helyett a bankokat kellene felszámolni, kitakarítani, amikor a dolgozók nincsenek ott!

    Bölcs gondolat:)) Kár hogy nem hatékony, mert a pénz az csak egy fogalaom, jól elvan a neten.. A bank épületét lehet hogy le tudod rombolni, a pénze attól megmarad. Esetleg eztán még sértődött is lesz és rögtön magasabb lesz a kamat amit fizetned kell majd:))))

    Szóval a Bankok maradjanak csak ott ahol vannak, de szabályozzák le őket. Pontosabban az igénybevevőik magatartását - állam- gazdasági szereplők- magánszemélyek akkor majd megtanulnak itt is tisztességesek lenni mint nyugaton (bár MAgyar a vezetésük és ez eléggé rontja erre az esélyeiket)”
  • 24. szocdem 2010. november 24. 10:55
    „4. Dozer 2010.11.22. 12:35
    Catherina, senki nem kényszerítette az adósokat, hogy mondjuk Svájci frank alapú hitelt vegyenek fel.. sőt arra sem, hogy hitelük legyen"

    Tudod Magyarország az európai trendekkel szemben nem épít szociális bérlakásokat! Ma magyarországon a lakhatás vagy az uzsora áron mért albérlet, vagy a törlesztőrészlet alacsonyabb havi költsége miatt választott bankhitelen vásárolt lakással megoldható. Utóbbi - az alacsony jövedelemszint miatt evidens KÉNYSZER volt a hitelet felvevőkre, hiszen lakni csak kell valahol!

    "11. Lobbo71 2010.11.22. 15:47
    Lehet ma már új építésű lakásokat bérelni akár 10-20 éves távlatra is. És sokkal olcsóbb, mint hitelt felvenni. "

    ez úgy ahogy van nem igaz! Európában 300 euroért lehet bérelni 75 m2-es lakásokat, itt majdnem enyniért az 50 m2-seket... Ott annyi a bér amennyi, itt meg annyi amit Te is tudsz. Szóval az albérlet a legtöbb kisjövedelműnek nem perspekítiva!

    Orbán szagértői a helyzetet 2000 fogolykísérő(!!) rendőr kiképzésével kívánják megoldani (májusban a tömeges hajléktalanságot ők fogják kezelni a kárvallottak táborokba terelésével) és ha jók lesztek, 2020-ra ad majd évi 300 miliárdot lakásépítési támogatásra. (Korábban ez 540 milliárd volt, amikor 240 volt az euro váltási árfolyama!!) Ez van a programban, a fityesz Új Magyarország tervében leírva legalább is...”
  • 23. janika 2010. november 23. 15:56
    „Szerintem e világban töketlen még a terrorizmus is. A célszemélyek és a műremek épületek helyett a bankokat kellene felszámolni, kitakarítani, amikor a dolgozók nincsenek ott!”
  • 22. Túrabakancs 2010. november 23. 09:00
    „Nagyon sok család nem csak lakásvásárlásra vett fel pénzt, hanem az anyucinak apucinak
    az autója is hitelből van, a személyi hitelekről nem is beszélve, amiből ugye a szuper tv-t
    stb.. vásárolták meg. Na nagyrészt az ilyen felelőtlen harácsoló emberek azok akik bajban
    vannak. Ismétlem, nagyrészt! Én a kormány helyében azokat a családokat segíteném, akiknek
    csak lakáshitelük van, és amiatt nem tudnak törelszteni, mert elvesztették a munkahelyüket.
    Ellenkező esetekben egy lépést sem tennék a többiek felé, úgysem tanulnak a saját hibájukból
    sem, mert ilyen mentalitású/gondolkodású a magyar emberek többsége.”
  • 21. annobon 2010. november 23. 08:27
    „20-hoz: "Ebben az országban csupán a maffiózók és a velük egy szinten lévő politikusoknak áll a világ. " Ne hidd, hogy csak ebben az országban van ez így! Nálunk feljlettebb nyugati (példaképünk!) demokráciákban is ez van. Dühöng a korrupció...”
  • 20. janika 2010. november 23. 07:18
    „Ja kérem, akiknek több állásuk van és több helyről dől a lé, valamelyik protekciós párt tajga az könnyen veri a nyálát! A hatalom váltogatás kezdete óta itt csak is a népnyúzás volt a célja mindegyik hatalomra segítetteknek.
    Ebben az országban csupán a maffiózók és a velük egy szinten lévő politikusoknak áll a világ. Esetleg e rendszer haszonélvezői szekerét tolói azok akik még a morzsákat is felcsipegetik a becsületesen dolgozó, de kizsákmányoltak elől.”
  • 19. hideme 2010. november 22. 22:28
    „Én is vettem fel hitelt, svájci frankosat, abban az időben még bőven olcsóbb volt, mint a forintos hitel. Amikor felvettem, az aláírás előtt 3x mondták el, és kérdezték meg, hogy megértettem-e, hogy árfolyam kockázat van, ami esetleg drágíthatja a részleteket. Most 30e-rel fizetek többet, mint amikor felvettem, de még így is alatta vagyok az akkor kínált forintos hitelnek.
    Tehát: aki felvette a hitelét, tisztában volt (van) a kockázatokkal. Aki volt olyan hülye, hogy centire kiszámolva vette fel hitelt, az meg is érdemli, hogy bedőljön, ha nem tudja fizetni. Senki nem kényszerítette a felvételére.
    Az már egy más kérdés, hogy vannak sajnos olyanok is, akiknek önszántukon kívül megszűnt a munkahelye, így a bevétele is. Ők más szitu, kezelni kell. De ők nem az idióta kategóriába tartoznak, mint a centizősök...”
  • 18. okostojas007 2010. november 22. 19:33
    „szerdán kész a jedlik hid....
    lehet költözni......alá.”
  • 17. Vanderer 2010. november 22. 19:12
    „Lobbo71 számolja át ezt még egyszer de lassabban!És reális adatokkal.Mi fog kijönni?”
  • 16. traboca 2010. november 22. 17:58
    „Itt több baj is van....Első a fizetések!Ha több lenne igen mindenki ismeri!De!!Biztosan tudom ,hogy akkor sem lenne kevesebb adós!Mikor felvették a hitelt senki nem tartott pisztolyt a fejükhöz hogy te csak a svájci frankot veheted fel vagy csak az eurót.Idén vettünk fel lakáshitelt.Megkaptuk mind a 3at.Mi mégis a forintot választottuk, mert lehet.Svájci franknál 3000ftvel fizettünk volna kevesebbet eurónál 2000 ftvel.Fix összeget fizetünk 25 évig.Jól döntöttünk??Igen úgy gondolom.Ez előtt albérletbe laktunk.Többet fizettünk arra mint most a lakáshitelre pedig nem extra és drága lakásokat béreltünk.
    Emberek nagy része olyan iszonyatosan naiv....”
  • 15. annobon 2010. november 22. 17:34
    „11-hez (azon felül, hogy max.egyetértek 13-al): "Meg az albérlet. Lehet ma már új építésű lakásokat bérelni akár 10-20 éves távlatra is. " Nem hallottál még a magántulajdon szentségéről? Te melyik lakásban éreznéd jobban magad: amit bérelsz (tehát nem örökölhető), vagy ami tulajdonjogilag a tiéd, mégha nem is fizetted még ki teljesen, de megörökölheti például az unokád majdan...”
  • 14. miracle 2010. november 22. 17:27
    „janika
    "Már régen ajánlottam, hogy írják le töröljék el az egy millió alatti tartozásokat és, akkor lesz jobb lélet a magyar embereknek."
    Jól van, Janika. Adjál nekem kölcsön 800 000 -et, én is csípem, ha valami ingyen van. Leülhetsz, egyes.

    A legnagyobb baj, hogy az emberek felelőtlenek és nem tudnak VÁRNI. Könnyű most az emelkedő részletekre kenni, de az az igazság, hogy amikor kisebb volt, már akkor is fillérre volt kicentizve és természetesen 0 Ft tartalékkal vágott bele a többség, mert egyszerűen nem volt annyi esze, hogy 1-2 évig a részletek helyett a saját bankszámlájára tolja és akkor legalább 1 milliós tartalékkal induljon neki.”
  • 13. bn 2010. november 22. 17:17
    „lobbo71: Én voltam albérletes is, most "saját" lakásom van. Ma Győrben nem tudsz 35-40 ezer forint alatt albérletet találni. A törlesztőm kicsivel van 40 felett... , vagyis pontosan ugyanott vagy, mint egy albérletnél. Elmondom neked, aki albérletet fizet, az nem fogja tudni összerakni 20 év alatt egy lakás árát, mert annyival nem olcsóbb... kb ugyanannyit kellene félretenni, mint amennyit albira költ. Most akkor ki gazdag? Aki 20 év alatt letörleszti a saját lakását, vagy aki 20 év alatt kidob 10 misit albérletre, és másik 10 milliót az új lakásra?
    Akkor már inkább a sajátomba törlesztek...
    Egyébként meg nem a törlesztő részletek nagyságával van a gond, hanem a fizetésekkel...”
  • 12. janika 2010. november 22. 16:58
    „Magyarországon élünk nem Amerikában és az országunkban dolgozók zöme a tőkések bérrabszolgái! Valóban a bankok és a pribékeik átverik becsapják az emberek zömét, hisz, ezt itt nem üldözi és nem is bünteti a hatóság!
    No kik is a rendelet és törvény alkotók? Ki irányítanak ebben az országban és kiknek van több állása és több helyről jövedelme? No ezt nem kell , értelmes embernek kommentálni! Hát ezek kezébe adta a nép a hatalmat minden választáskor! Persze nem azért hogy Ők éljenek csupán vele, sőt vissza is éljenek, hanem arra ügyelve ,hogy az ország és a lakói ne kerüljenek emberhez nem méltó körülmények közé. Aki pedig e rendszerben dőzsöl a megtakarított pénzén az nemfog itt e rovatban írni egy kukkot sem az biztos.”
  • 11. Lobbo71 2010. november 22. 15:47
    „"Az ilyen pároknak például egyetlen alternatíva lehet egy lakáshitel felvétel"

    Meg az albérlet. Lehet ma már új építésű lakásokat bérelni akár 10-20 éves távlatra is. És sokkal olcsóbb, mint hitelt felvenni. Sőt, a hitel meg a bérleti díj különbözetét befektetve össze lehet szedni egy lakás árát, miközben nem lebeg az ember feje felett az árfolyam és kamat kockázat.”
  • 10. annobon 2010. november 22. 15:29
    „8-hoz:"megtanítom nekik hogyan kell a vásárlás előtt takarékoskodni és kiszámolni mekkora terhet képes elviselni a családi kassza." Ne hidd, hogy aki hitelt vett fel, az mind tékozló fiú, aki elherdálja dolgait. A (gyakran példaképnek felhozott) Egyesült Államokban például szinte mindenki hitelre vásárol! Tudom, mert magam is voltam kinn 1994-ben, amikor nálunk még a hitelkártyás rendszer és az áruvásárlási hitel csak gyerekcipőben járt. Ott (és máshol is a fejlett demokráciákban) ez egy bevett vásárlói/fogyasztói szokás. Visszatérve az USA-ra, ott az emberek zöme megtehetné, hogy kp-re vegyen lakást, autót, mosógépet, számítógépet, stb., de mégsem teszik, hanem hitelre (részletre) veszik. Más kérdés, hogy a törlesztéseket "mellényzsebből" kipengetik. Nálunk a 2000-es évek derekára gyűrűzött be az, hogy különféle pénzintézetek amolyan two in one szolgáltatásként elkezdték az emberekre rásózni a különféle kártyáikat, hogy ráér majd csak egy hónap múlva törleszteni, stb. szlogenekkel. A kártyákkal meg ugye csak az a baj, hogy hajlamos elszállni velük az ember. Lakáshitelekre rátérve,meg azt üzenem a cinikus hozzászóló társamnak, hogy manapság, aki nincs olyan szerencsés helyzetben, hogy a szülei lakást adnak neki nászajándékként, és mégis megházasodik és - netalántán - külön szeretne költözni, családot alapítani, esetleg építkezni, továbbá nincs 10-20 milla a bankszámlájukon, sőt esetleg átlagos fizuval rendelkeznek, nos akkor hitel nélkül maradhat a szülői (anyósi-apósi) lakás vagy az albérlet. Az ilyen pároknak például egyetlen alternatíva lehet egy lakáshitel felvétel, aztán 15-20-25 évi törlesztése. Ettől függetlenül örülök, hogy Neked nincsenek ilyen gondjaid és dőzsölsz a megtakarított pénzedben! Gratula!”
  • 9. janika 2010. november 22. 15:24
    „"8. hozzászólás pozdorja" Csoda történt Magyarországon? Még nem tettek el láb alól?”
28 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dávid Ferenc: `nehéz béralku előtt állunk´

Nehéz bértárgyalások elé néz a munkaadói oldal, ugyanakkor a munkáltatók készek a megállapodásra -… Tovább olvasom