Kisalföld logö

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 18°C | 30°C Még több cikk.

Nem gyógyít az édes álom, 25 millióra bírságolt a GVH

A "Sweet Dream alvásrendszer" nevű termékét az egészségre gyakorolt valótlan hatásokkal népszerűsítette egy vállalkozó, ezzel megtévesztette a fogyasztókat.
Megtévesztette a fogyasztókat egy egyéni vállalkozó, amikor a "Sweet Dream alvásrendszer" nevű termékét az egészségre gyakorolt valótlan hatásokkal népszerűsítette - ezt állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), ezért összesen 25 millió forintra megbírságolta – írja az MTI.

A GVH hétfői tájékoztatása szerint a vállalkozás 2010. április 1. és 2013. december 6. között a "Sweet Dream alvásrendszert" úgy népszerűsítette, hogy az kedvező hatással van használója egészségére.

Egyebek mellett azt állította, hogy a paplan által visszavert távoli infravörös sugárzás serkenti az enzim-aktivitást, elősegíti a vízmolekulák tapadását és átszivárgását a sejtmembránon, intenzívebbé teszi a véráramlást a kapillárisok mikro-keringési rendszerének kitágítása révén, az infravörös sugárzás révén eltávolítja a méreganyagokat, segíti a duzzanatok és gyulladások csökkentését a nyirokáramlás javításával, valamint csökkenti a fájdalmakat a periférikus idegekre és a szövetekben lévő szabad idegvégződésekre való közvetlen ráhatással.


A vizsgálat során a cég a biokerámia és a távoli infravörös sugarak gyógyászati felhasználási lehetőségeiről mutatott be bizonyítékokat és olyan fogyasztókat is idézett, akik úgy érezték, a termék gyógyító hatással volt rájuk. A GVH-nek viszont ez nem volt elég, hiszen csak a konkrét termékre vonatkozó vizsgálatokat fogadják el, míg a fogyasztói élmények nem számítanak tudományos bizonyítéknak.

A versenyhivatal ezért 25 millió forintos bírságot szabott ki. Ha Lajos László egyéni vállalkozó ezt nem fizetné meg, a versenyhivatal kötelezte az azonos vállalkozáscsoportba tartozó Lajos Trade Kft.-t az összeg megfizetésére.

A GVH a bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy az elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez eljutottak, illetve azt, hogy a vállalkozás korábban megismerhette a versenyhivatal egészségügyi hatásokra vonatkozó állítások kapcsán kialakult gyakorlatát.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sorsjegyre cserélik a nyerőgépeket a kocsmárosok

A sorsjegy automaták jelenleg tesztelés alatt állnak. Tovább olvasom