Kisalföld logö

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 3°C | 7°C Még több cikk.

Matolcsy szerint 1000 milliárddal nőhet a büdzsé bevétele

A 2013-15 közötti időszakra évi 1000 milliárd forinttal nőhet az államháztartás bevétele, míg kiadási oldala 600-800 milliárd forinttal csökkenhet.

Többek között az adósságszolgálat, a PPP-programokkal kapcsolatos kiadások és az állam működési költségeinek zsugorodása következtében - mondta Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) pénteki plenáris ülésén.

A bevételi oldal alapvetően a foglalkoztatás bővítésének köszönhetően emelkedhet Matolcsy György szerint, aki elmondta, hogy a kormány 2015-ig 400 ezer új adózó munkahely létrejöttével számol.

A nemzetgazdasági miniszter megerősítette, hogy "a talpraállás költségvetése" - a 2011-es büdzsé - tervezésekor három sarokszámmal kalkulál a kormány: egy már érzékelhető, 3 százalékos gazdasági növekedéssel, 3,5 százalékos, csökkenő pályát jelentő inflációval, valamint az államadósság mérséklődésével - ez utóbbinál konkrét számot nem említett a miniszter.

A növekedés beindulásához szükséges a külső gazdasági környezet némi javulása, az exportpiacok, elsősorban a német exportpiac fellendülése, ami reális kilátás - mondta. Az inflációról úgy vélte, nincs értelme a tervezettnél drasztikusabban, mesterségesen leszorítani, de az sem lenne helyes, hogy az infláció "elengedésére" épüljön a konszolidáció.
Matolcsy György szerint "óriási veszélyt jelentett" az Alkotmánybíróság 98 százalékos különadóval kapcsolatos döntése, a testület ugyanis e logika mentén alkotmányellenesnek ítélhette volna a válságadókat is, ez pedig felborította volna az egész költségvetést, a kormány gazdaságpolitikáját. "Ez azonban múltbeli veszély, a kérdőjel helyén már pont van" - hangsúlyozta a miniszter.

A szociális partnerek alkotmányos aggályaira reagálva úgy fogalmazott: "lesz egy új, stabil alkotmány, most átmeneti időben, konzultáció közben vagyunk".

A tárcavezető elismerte, hogy a válságadók "brutális beavatkozást" jelentenek egy-egy ágazat jövedelmezőségi viszonyaiba, mégis védhetőnek vélte őket, mivel átmenetiek, és hatásukra jelentősen javul majd a gazdasági általános helyzete kivezetésük után.

Matolcsy György hangsúlyozta, hogy az államháztartás egyensúlytalanságát alapvetően a nyugdíjalap és az egészségügyi alap masszív hiánya okozza. Mint mondta, ezek nem szüntethetők meg "belülről", a költségvetési tételek átrendezésével, csak a beruházások és a foglalkoztatás általános bővítésével, ezek ugyanis "automatikusan" beállítják majd a két nagy kassza egyensúlyát. A válságadókra, a magánnyugdíj-pénztári pénzek átáramoltatására és más átmeneti intézkedésekre addig van szükség, amíg az érdemi gazdasági növekedés be nem indul.

A nemzetgazdasági miniszter a nyugdíjrendszerrel kapcsolatban elmondta: a kormány középtávú célja egy állami és egy önkéntes magánnyugdíj-pénztári pilléren nyugvó rendszer.

Végül a válságadó áthárítását firtató kérdésekre úgy reagált: "nyilvánvaló harc lesz, a cégek megpróbálkoznak majd az áthárítással, ez természetes, de verseny van, és a háttérben ott állnak majd az állami intézmények is, így például a PSZÁF".

Olvasóink írták

81 hozzászólás
  • 81. szocdem 2010. november 13. 16:28
    „Azonnal nyissák ki a lipótot, és adják vissza a szobáikat ezeknek a fidesznyikeknek! Egyszerüen nem lehet igaz, hogy közveszélyes elmebetegek kezében legyen az országunk sorsa...”
  • 80. Stickers 2010. november 09. 23:25
    „Akkor lesz itt rend, ha az orbán egyszer agyvérzést kap a sok idegeskedéstől és már az osztrák klinikán se fogják tudni megmenteni ... Viktor elvtárs: annak idején Hitler rájött, hogy miben hibázott, kövesd a példáját!”
  • 79. BsBe 2010. november 09. 08:25
    „1. A fideszes Farkas Imre vidékfejlesztési közigazgatási államtitkár korábbi cége nyerte el az általa kiírt 4,8 milliárd forintos tendert az ország lefotózására. A pályázatot úgy írták ki, hogy a magyar cégek közül csak a Geodéziának legyen esélye, ráadásul létezik egy nagyobb felbontású és nagyságrendekkel olcsóbb eljárás is.

    2.Ha nem olyan ütemben és mértékben jönnek a pót-és válságadókból származó bevételek, mint a kormány tervezte, akkor nem kizárt, hogy Orbán Viktor - alapos jogi előkészítés után - ismét előveszi az ingatlanokat, mint bevételtermelő forrást, hiába ellenezte a Fidesz a vagyonadót. Az ingatlanok megadóztatása egyébként megfelel a Fidesznek az adózás szerkezetét érintő, középtávú terveinek. Ezek szerint a munkajövedelmekre rakódó terheket csökkentik és növelik a vagyoni (például ingatlan) és a forgalmi típusú adókat.”
  • 78. gjozsi88 2010. november 09. 07:52
    „Ha hitelesen szeretnéd összehasonlitani, akkor nézd meg, hogy az osztrák GDP mennyivel nagyobb, mint a magyar egy főre vetitve és megállapithatod, hogy hatékonyabb termelés mitt több jut fejlesztésre, fuvarozási költségre ,munkabérre...azaz az alap a hatékonyság!
    De javaslom, hogy globálisan nézd és ne egy részadatot kiragadva, ugyanis az eröltetett billenses példád csak szeletkéje a termelésnek és főként fejlesztéseknél van döntő jelentősége, melyre csak akkor és csak olyan volumenbe van igény, ahogy a GDP növekedésünk e célra fordítható tartalma lehetővé teszi!”
  • 77. gjozsi88 2010. november 09. 07:44
    „tgkv!

    Az alapkérdés az volt, hogy a fuvarozáson keresztül szeretted volna igazolni "szocdem" álláspontját, a termelés és annak költségei tekintetében, melynek része..kis része a fuvarozás, mint szolgáltatás, mely szolgáltatásra csak és csak akkor van igény, ha van termelés, van fejlesztés...amely tételek költségként beépülnek az előállitott termék önköltségébe!
    A fuvarozó, nem termelő, hanem SZOLGÁLTATÓ tevékenység monopol helyzetben van!
    Főként belfödi fuvarozás tekintetében, ahol szabályok tiltják a külföldi fuvarozás jelenlétét, azaz külföldiek törvényesen csak nemzetközi fuvarozásban vehetnek részt!
    Van pikáns része is az érvelésednek!
    A billinseket szeretnéd levetiteni, akik zömében belföldi fuvarozást végeznek egy más paritással dolgozó nemzetközi fuvarozással szemben, miközben a GDP-nk 80%-t export piacon helyezzük el és nemzetközi fuvarozást használva vagyunk kénytelenek kalkulálni...szóval nem lehet annyira leegyszerüsíteni, amennyire szeretnéd!
    a közteher nem azonos a munkabér után fizetett adókkal, az csak része....!Nálunk 50% felett vonunk el, náluk kisebb %-ot!”
  • 76. load 2010. november 09. 06:54
    „Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter megfogalmazása szerint a közszféra is a nyertesek közé tartozik majd a 25-30 ezres létszámleépítéssel. Kérdésekre válaszolva a miniszter egyértelműsítette: a jelenlegi 690 ezer fős közszférából várhatóan jövőre távozó 25-30 ezer ember mintegy kétharmada nyugdíjazás miatt megy el, egyharmada pedig elbocsátások miatt. A leépítések elsősorban az államigazgatást érintik. (index.hu, 2010. okt. 31.)

    Brüsszelben Orbán Viktor beszélt arról is, hogy az államigazgatásból nem kell elküldeni senkit. (Magyar Hírlap, 2010. okt. 31.)

    Két egymásnak ellentmondó állítás a kormány feje és anak jobbkeze által.
    Akkor ez ugye nem hazugság, csak kommunikációs deficit?
    Alakul a káosz!”
  • 75. tgkv 2010. november 08. 20:57
    „Tisztelt gjozsi88
    Az alapkérdés a magyar és az osztrák bérköltség összehasonlitása volt.Nem egy hűtős és egy billencs hanem két hűtős vagy két billencs esetében.Azt ugye nem akarja elhitetni hogy a magyar vállalkozo több adót fizet mint az osztrák?(minimálbéres bejelentés az egész ágazatban)amugy meg év végére minden fuvarozo veszteséges aztán januárba veszik az új autokat a cégek olyan falvakba vannak bejelentve ahol nincs iparűzési adó.Az hogy nem várnak fuvarra és többet dolgoznak nem igaz.A magyar fuvarozok autora levetitve kb.20%al több km-t tesznek meg mint osztrák társaik.De nézhetjük akár a szlovák lengyel kolégákat is a helyzet körülbelül ugyanaz.”
  • 74. gjozsi88 2010. november 08. 20:32
    „még annyit!
    Nézd meg, hogy mennyi közterhet fizet a szlobák munkáltató és mennyit a magyar...keresd ott a különbséget!
    Másrészt, hogy többet tud fizetni a dolgozónak?
    Igen, mert zömében neki rögtön van fuvarja a drágább magyar csak akkor kell, ha hirtelen nincs olcsóbb (természetesen nemzetközi fuvarozásról beszélünk) azaz többet termel és a többe oszlanak meg az általános költségei!”
  • 73. gjozsi88 2010. november 08. 20:28
    „még annyit:
    A gyártónak mindenképp fuvaroztatni kell, ha azt akarja, hogy a terméke polcra kerüljön, a fuvar költséget nem ő szabja meg kizárólag, ha nincs olcsóbb konkurencia, kénytelen fizetni a BMW-t!
    De nézz körül jól milyen kamionok futkároznak az utakon...nálunk a cégnél a fuvarszervező zömében szlovák, cseh kamionokat foglalkoztat peditörökön keresztül...miért ha legenda a fuvar dij különbség?”
  • 72. gjozsi88 2010. november 08. 20:23
    „Tgkv!

    Csakhogy a GDP legkisebb részét adják össze a szolgáltatók, amiről szocdemmel beszélünk az az üzemekben előállitott(termék) érték, amihez a fuvar szolgáltatás egy többlet költség..azaz a fogyasztói árat növelő tényező! De nem a teljes előállitási költség!
    Ha nincs termelés nincs fuvar sem...!
    Ugye?”
  • 71. tgkv 2010. november 08. 19:46
    „T. gjozsi88
    Köszönöm.Igen már nekem is feltünt az a "BMW"Akkor talán mégis szocdem eszmefuttatása a helyes?Az egy fuvart csak szemléltetésként hoztam fel.A sok szlovák stb.kamion olcsob fuvardija csak legenda de ha igaz akkor még érdekeseb a dolog ugyanis ezek a kollégák jobban keresnek mint magyar társaik.”
  • 70. gjozsi88 2010. november 08. 19:42
    „még annyit:
    csak azért nem lehet egyforma a tarifa, mert általában tonna km-t fizetnek és van ahol teljes útra, van ahol csak a rakottra..van mikor napokat várnak fuvarra, másként jön ki a pihenő idő, a sofőr nem tud pénteken visszarakodni...vannak áruk, melyek nem esnek kamion tilalom hatálya alá...szóval nagyon sok változó paritás van, amitől nem lehet összehasonlitani, egységesíteni”
  • 69. gjozsi88 2010. november 08. 19:27
    „tgkv!

    Egyszerű!
    Erről kérdezd meg a munkáltatódat, ugyanis kizárólag az ö kompetenciája...egyrészt!
    Nincs olyan bolond aki, ha valamit megkap 200 000 ft-ért, akkor boldogan fizet érte 300 000 ft-ot!
    Talán figyeljen fel munkáltatója fekete BMW terepjárójára!
    Másrészt Ön egy fuvarról beszél..miközben egy vállalkozás éves árbevétellel, azaz számtalan fuvarral számol!
    Én ugy tudom, hogy nem véletlenül rohangál az utakon rengeteg szlovák, lengyel, cseh kamion...a balkáni tranzitot most nem számolom...talán mert nem egyforma a tarifa!

    Egyébbként gépkocsi vezető vagyok..igaz nem fuvarozó cégnél!”
  • 68. tgkv 2010. november 08. 19:09
    „Tisztelt "gjozsi88"

    Hozzászolásaiból itélve ön felettéb tájékozott.Kérem ha esetleg módjában áll magyarázza meg nekem, hogy ha magyar vállalkozo alkalmazottjaként végzem ugyanazt a fuvarozási feladatot ugyanolyan határidővel egyforma minőségben mint mikor osztrák rendszámos auton ülök,akkor mi a fenéért nem egyforma az érte járo jövedelem?A fuvardijak egyformák az egész unioban senkinek nem fizetnek többet csak a nemzetiségére valo tekintettel.A teherautó árak egyformák az üzemanyag szintén.A bérköltség még azonos alkalmazotti fizetések mellett is alacsonyab lenne magyarországon köszönhetöen az ado és járulékmentesen adhato napidij és üzemanyagmegtakaritásnak.Fuvarozási szolgáltatást nyujtani nem lehet hatékonyan vagy kevésbé hatékonyan csak jól (határidőre)vagy rosszul(elkésve).

    Megtisztelő válaszát köszönöm.”
  • 67. gjozsi88 2010. november 08. 17:30
    „szocdem!
    Akkor nem veszed figyelembe az exportot, mikor a GDP-nk 80%-t export piacon helyezzük el,(azaz a 27 000 milliárdból több, mint 21 000 milliárdot ) miközben a belső fogyasztást ennek a GDP , azaz a 27 000 milliárdnak az előállitási költsége és az állami közteher nem fogyasztásra fordított része levonása után maradó összegből az import áru vásárlásra fordított összeg kivételével elkölthető jövedelemről beszélünk!
    Tehát a GDP-nk 20%-t TUDJUK jövedelmünkkel megvenni!
    Ha megemeljük annak a bizonyos 80% GDP terméken belül a bérköltséget, akkor nagy valószinűség szerint ,mivel a termék egységára már több lesz, mint konkurenciáé, nem kell 80%-ot termelni...és még kevesebb elkölthető belső fogyasztásod lesz!

    Egyébbként én azt látom, hogy azt szeretnéd bebizonyítani, hogy aki jól van és 9 sec alatt futja a 100 m-t az gyakorlatilag hulla!”
  • 66. szocdem 2010. november 08. 14:48
    „64.
    Nem értem?,

    Miért nem szerethetem én azt hogy csak a szakmai munkával kell a munkaidőben foglalkozzak? Miért nem szerethetem azt, hogy a munkaidő az munkaidő, és nem egész nap tart, hanem csak 8, vagy 10 órán át, aztán foglalkozhatok a gyerekeimmel, kocsmázhatok, vagy azt teszek amit akarok???

    Tudod vannak akik nem szívesen vállalkoznak, de muszály - én is iylen vagyok.

    Sikeres vállalkozó? Egy két kivétellel csak gazembereket, és szakmai analfabétákat ismerek ilyen magyar szemmel "sikeres"-nek tekintett tagok közül.. Talán inkább nem tartoznélk közéjük, de másnak megengedem - gusztus dolga..

    Másrészről nyugaton a munkaerő értékét a tulajdonosa mondja meg (AK). A vállakozó meg fizet, mert tudod: élni és élni hagyni jobb mint amikor a kisebb elbukik fűbeharap, a jollakott jobban a földbe ragad...

    Egyébként a magyar szocdem kisvállalkozók anno jobban fizették a munkásaikat mint a neolibsi "sikeres" nagyok, vagy a jobbos írástudatlanok. Talán ezt kellene elébb megértened, aztán engem kritizálni..”
  • 65. sweta 2010. november 08. 09:15
    „Hű! Itt aztán megy az adok kapok! Ezektől függetlenül: A szegény ember még szegényebb, a gazdag, még gazdagabb lesz, lett. Itt most rabszolgatartó társadalom épül erős kommunista jelszavakkal, "forradalmi" mondatokkal... Egyikünk sem lát bele a dolgok mélyére ( sajnos a politikusok sem) , így csupán mesélhetünk,moroghatunk bele az éterbe. Személyem szerint , egyre kevesebbet keresek nettóban, a bruttóm meg egyre több (szuper). Tavaly 95nettó adókedvezmény nélkül, most ugyanennyi kedvezménnyel. Amúgy átverés ez is : már elcsípett a kormány a max. adható adókedv.-ból 3ezret havonta, és 3,5 millióig fokozatosan csökken.( nem úgy mint eddig) Most jön a +0.5%-os nyugdíjjárulék emelés a -1% adócsökkentéssel meg kitörölhetjük... + 1 év alatt volt vagy 30% drágulás mindenen. Jól élünk mi?”
  • 64. load 2010. november 08. 00:41
    „57. szocdem
    Erről beszélek:
    ,,...tarthatatlan jelenleg az az álláspontod, hogy a munkaerő értékét a tulajdonos határozná meg ebben az országban."
    Ha vállalkozóként is így gondolkodsz, akkor garantált a tönkremenésed.
    Csak ezért nem csodálkozom azon, hogy a sikeres vállalkozó helyett miért is vagy te inkább alkalmazott.

    Így sem érted?”
  • 63. szocdem 2010. november 07. 19:39
    „62. Józsikám!

    A komolytalan Te vagy! Logikailag sem tudod követni azt amit írok az a baj, mert csak olyan ide vágó alapokkal bírsz amit a fejedbe vertek - rosszul.

    A belföldi szolgáltatások, és a belföldi termelés-fogyasztás volumenének növelése nélkül nincs gazdasági növekedés sem! Erről van itt szó nem másról! Ki nem tojajle az exportot- azt akkor kellen nyomni ha asaját erőforrásaink ki vannak kondizva - ez a normális évezredek óta!!!! (A neolibsi modell amit Te szajkózol ezt akarta megváltoztani, hogy egyirányban (A saját zsebébe) küldjön minden létrejövő értéket, ésaz államokat ezzel ellehetetlenítse. (Polányi jóslatavolt, ahogy a neolibsi krakkot is megjósolta Galbright)
    Erre jössz ezzel a terméktelen könyvelő dumával - az is közgaz, de azzal nem lehet a gazdaságot helyesen se megitélni, se kormányozni. (Ezért vagyunk itt, mert a Te könyvelő szisztémádról hitte el a lakosság hogy működik, és no lám: mégsem, az egész világon elbukott!!!)
    Szűval Józsi vedd már észre hogy egy hulláról akarod bebizonyítani hogy köszöni szépen jól van és 9 sec. alatt futja a 100 métert... NA ez a komolytalan!”
  • 62. gjozsi88 2010. november 07. 16:53
    „még annyit!

    "
    Én belföldi szolgáltatásról beszélek te kis okos te! "

    Az azért pikáns, hogy akkor mikor a nemzeti össztermékünk 80%-t export piacon helyezzük el, te egy belföldi szolgáltatással jössz elő...!
    Kezdesz komolytalanná válni...!”
81 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Aktuális állásajánlatok Sopronban

A Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ és a Soprontisztk Szakképzés-szervezési Nonprofit… Tovább olvasom