Kisalföld logö

2016. 09. 29. csütörtök - Mihály 13°C | 24°C

Elkészült a 8-as főút korszerűsítése

A korszerűsítés a 8-as főút Márkó és Herend, Herend és Jánosháza, Szemenye és Alsóújlak, valamint Rábahidvég és Magyarszecsőd között szakaszokat érinti.

Előkészítik a 8-as főút csaknem 30 kilométeres szakaszának korszerűsítését - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hétfőn.

A korszerűsítés a 8-as főút Márkó és Herend, Herend és Jánosháza, Szemenye és Alsóújlak, valamint Rábahidvég és Magyarszecsőd között szakaszokat érinti.

A tervek szerint az érintett útszakaszokon az elhasználódott utat korszerű, az uniós szabványoknak megfelelő, 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek számára is alkalmas burkolattal látják el.

Márkó és Herend között kétszer két sáv létesül, fizikai elválasztással. A szakaszon kétoldali műszaki leállóhely, Bánd és Herend között külön szintű átvezetés, Herend és Szentgál között pedig külön szintű csomópont épül.

Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője a társaság közleményében hangsúlyozza: a felújítás és korszerűsítés nyomán gyorsul és biztonságosabbá válik az érintett térségek közúti forgalma, a korszerűbb úthálózat hozzájárulhat az érintett régiók versenyképességének javulásához, ami kedvező hatást gyakorol a foglalkoztatásra.

A NIF Zrt. tájékoztatása szerint az előkészítés során az örökségvédelmi hatástanulmányok rendelkezésre állnak egyes szakaszokra, és folyik a megvalósíthatósági tanulmányok és a környezetvédelmi hatástanulmányok elkészítése.

Az engedélyezési tervdokumentáció a Márkó és Herend közötti szakaszra már elkészült, a szakasz építési engedélyének megszerzése jövő tavasszal várható.

A Herend és Jánosháza közötti szakasz esetében készülnek a kétszer két sávra történő bővítés megvalósíthatósági tanulmányának tervei, valamint az engedélyezési tervek a Vas megyei szakaszok burkolat-megerősítésére.

A tervezést a FÖMTERV Mérnöki Tervező Zrt., a Pannonway Építő Kft. és az UVATERV Zrt. végzi.

A tervek szerint a beruházás 2014 májusában zárul le.
A projekt az Európai Unió támogatásával, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül valósul meg, költségvetésének 15 százaléka hazai forrás, 85 százaléka pedig uniós támogatás.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Válságadó - Visszafogja fejlesztéseit a Magyar Telekom

Hozzá kell nyúlni a beruházásokhoz, az osztalékhoz, mert a napi működésen a Magyar Telekom nem tudja… Tovább olvasom