Kisalföld logö

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 2°C | 8°C Még több cikk.

Jeges M85/M86: a Közút így látja a történteket, az autósok többet vártak a pénzükért

Jeges M85/M86: a Közút így látja a történteket, az autósok többet vártak a pénzükért Több felháborodott Olvasónk küldött képeket a megyei gyorsforgalmik állapotáról. A felvétel az M85-ösön készült. Fotó: Tudósító.A cikkhez tartozó galéria megnyitása
(Új ablakban)
Hiába fizetős az M85-ös és az M86-os, vasárnap délelőtt jég borította a gyorsforgalmikat a megyében. A munkagépek kora hajnaltól 11:30-ig négyszer járták végig a kétszer kétsávot. Nem sokkal ebédidő előtt sikerült megtisztítani az utakat.
Mint ismert, az M85-ös Csorna-kelet csomópontja, az M85-M86 elválási csomópontja és a teljes M86-os út használatához matrica kell 2017-től. Az M85-ös Győr és Csorna közötti szakasza 2016. január 1-jén vált fizetőssé. Idén Győr-Szombathely között már két megyei matrica szükséges a gyorsforgalmin.
Az utóbbi két napban számos panaszt kaptunk dühös autósoktól.

"Kritikán aluli, ami az M85-ös tisztaságát illette. 9:45-kor takarításnak nyoma nem volt. Annyival megoldották, hogy kiírták a digitális útinform táblára, hogy csúszásveszély!" - közölte felháborodottan Olvasónk. "Rendkívül rossz, csúszós volt az M85-ös, az M86-os számú főút és a csornai elkerülő állapota vasárnap reggel" - tette hozzá egy másik Tudósítónk. Többen fotókat is küldtek.

Négyszer tisztították a gyorsforgalmikat

Másfél nap után megérkezett a Közút válasza kérdéseinkre. "Január 8-án, kora hajnalban kezdődött havazás előtt sókoncentrációt szórtunk az útra. Éjszakai ellenőrzéseink alatt páralecsapódásból vagy hulló csapadékból adódó síkosságot nem észleltünk" - kezdte Velkei Lilla, a Közút kommunikációs osztályvezetője. Kiss Márton, az Országos Meteorológiai Szolgálat soproni állomásának vezetője érdeklődésünkre elmondta: a hófelhők hajnali 1:00-1:30 óra között érkeztek meg az M85-ös és az M86-os megyei szakaszai fölé.

Velkei Lilla szerint amint észlelték az intenzív hóesést - 1 óra körül -, a Közút csornai mérnökségének munkatársai rögtön elkezdték az utak sózását. A munkanapló szerint a reggel 8 órai szolgálatváltásig kétszer elvégezték a gyorsforgalmik síkosság-mentesítését. 11.30-ig ismét kétszer végigjárták a gépekkel az M85-öst és az M86-ost. A Közút szerint a két főút 11.30-ra lett fekete, eddigre sikerült megtisztítani a burkolatot.

 
Csúszos gyorsforgalmik várták az autósokat - fotók: Tudósítók


Mínusz 8 fok alatt nem segít a sózás

Nyilván Olvasóinkat az érdekli a legjobban, hogy a négyszeri sózás és takarítás után, miért kellett araszolniuk a csúszos, jégkásás gyorsforgalmikon fél napon át? Kiss Márton hangsúlyozta: mínusz 8 fok alatt nem segít a sózás, mínusz 3-4 fok a határvonal, amikor még hat a szóróanyag.

Egy neve elhallgatását kérő győri közlekedési szakember szerint ameddig intenzíven esik a hó, addig hiába tolja le a friss havat a munkagép, a hófelhők percek alatt képesek újra hóval fedni az utat. A keskenyedő jégréteghez pedig sűrű sózás és takarítás kell. Ehhez kevés a munkagépek száma a 60 km hosszú szakaszon. Ráadásul ha a jég odafagy az útra, a munkagépek tolólapja nem szedi le a jeget, mivel az nem érintkezhet az úttal. (Ha így történne, komoly károkat okozna a lap a burkolatban.) A hétvégihez hasonló esetek elkerülését jelentősebb emberi erőforrás és több munkagép szavatolhatja.
Így dolgozik a Közút havazáskor

Országos Közutak Kezelési Szabályzata alapján a gyorsforgalmi utakon a síkosságmentesítést átlagos téli időjárási körülmények esetén (azaz amikor a folyamatos havazás, illetve hófúvás nem haladja meg a 24 órát, a hőmérséklet -8 °C vagy annál magasabb, és a szél sebessége 30 km/óránál kisebb) az észlelést követően 1 órán belül meg kell kezdeni és 4 órán belül be kell fejezni.

Nem átlagos téli időjárási körülmények esetén a szórási munka időtartama növekedhet. A hóesés megszűnése után a havat 5 órán belül kell eltakarítani.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Százhúszezer forint felett az átlagnyugdíj

Százhúszezer forint felett az átlagnyugdíj
Tovább olvasom