Kisalföld logö

2017. 01. 21. szombat - Ágnes -9°C | 1°C Még több cikk.

Összeomolhat a vidéki nagyvárosok buszhálózata

A helyi járatokat üzemeltető Volán-társaságok jelentős hányadának az év végén lejár az önkormányzatokkal kötött szolgáltatási szerződése.
Több tucatnyi vidéki nagyvárosban is összeomolhat a tömegközlekedés 2013 elején - írja a szombati Népszabadság.

A helyi járatokat üzemeltető Volán-társaságok jelentős hányadának ugyanis az év végén lejár az önkormányzatokkal kötött szolgáltatási szerződése.

Az új szerződéshez pályázatot kell kiírnia az önkormányzatoknak, ezeken azonban a Volánok a lap szerint nem indulhatnának. Legalábbis a gazdasági társaságokról szóló törvény szerint veszteséges szolgáltatásra nem adhatnak ajánlatot. A járatokat megrendelő önkormányzatok pedig a Volán-társaságok "kifizetetlen számláinak gyűjtögetésével" elérték, hogy a helyi buszközlekedés veszteséges legyen - írja a lap.

Olvasóink írták

  • 13. Goldmund 2012. április 02. 08:57
    „Teljesen igazad van Mankapunka!
    Annyival egészíteném még ki, hogy a buszjáratok átalakításánál egyre fontosabb szempont, hogy a nyugdíjasok (akik töredékáron vagy ingyen utaznak) átszállás nélkül eljuthassanak úticéljukhoz, míg az, hogy a teljes árú bérletet vevő dolgozók gyorsabban jussanak el lakóhelyükről munkahelyükre és vissza, az egyre kevésbé fontos a KV-nak (ill. a megrendelő városi önkormányzatnak).

    Az az ország, amelyik nem azt a réteget preferálja, amelyiknek adójából-járulékából az összes többi embert eltartják, az össze fog omlani. Magyarország is errefelé tart.”
  • 12. Mankapunka 2012. április 01. 15:06
    „dacista

    Én nem lennék rá büszke,hogy ezt építettem,amiben most kell élnünk. Lehet jobban jártunk volna,ha ők is csendben maradtak volna anno (ha már nekem is most csendben kellene maradnom). Gyalog nem járnék,mert egy csepel biciklim csak lenne. :)

    Nem fizet 65 éves koráig ugyanannyit,mert ha már 58 évesen nyugdíjba megy,akkor már csak a 2000 Ft-os bérletet veszi,így már bukik az elméleted.

    Lassan már végre kezdik észrevenni,hogy a 10-ből csak 2 ember vesz teljes árú jegyet. Az a baj,hogy a kormány nem mer a nyugdíjasok ingyen utazásához hozzányúlni,mert ez a 3 millió ember az ő szavazóbázisuk.”
  • 11. dacista 2012. április 01. 11:36
    „Tisztelt Goldman és Munkapunka! Önöket valami laborban klónozták, vagy hús-vér emberek? Azért kérdezem, mert ha Önöknek is vannak szüleik, nagyszüleik ezek szerint róluk is hasonlóan vélekednek. Ha ők nem építették volna vagy építenék most is az országot, Önök most lehet, hogy gyalog járnának. Sokkal több tiszteletet érdemelnének!
    Egyébként ha nem tudnák, 65 éves korukig ugyanannyit fizetnek a buszért mint a fiatalok.Kiváncsi lennék, öreg korukban milyen érzéssel fogadnák a hasonló jellemzést, mint amivel Önök illették most őket? Szerintem ha hallgattak volna, bölcsebbek maradtak volna!

    Tisztelettel: egy se nem öreg, se nem fiatal”
  • 10. odre 2012. április 01. 02:37
    „a diák-nyugdíjas témához azért annyit hozzáfűznék, hogy aki rendszeresen (naponta többször) utazik helyi járaton, az tisztában van vele, hogy a nyugdíjasokat sem kell félteni. pökhendiek, mindent jobban tudnak, senkire nincsenek tekintettel. mondhatnám pont olyanok, mint a fiatalok. és még ingyen is utaznak... :)”
  • 9. btkjac 2012. március 31. 19:28
    „Végre! Ideje volt, hogy megszűnjön a Kisalföld Volán monopóliuma. Csinálja, aki ért hozzá!”
  • 8. Goldmund 2012. március 31. 18:59
    „2. Hírfaló 2012.03.31. 12:28
    "Ha már így szóba került a helyi buszközlekedés, talán elvárható lenne a megye elsőszámú napilapjától, hogy szót ejtsen a tegnapi, távolsági buszjáratokat érintő, április 15-től érvénybe lépő változtatásokról........ az adott naptól gyakorlatilag megszűnik a Győr-Budapest buszközlekedés: marad egy oda, egy vissza...."

    Én is olvastam: köpni, nyelni nem tudtam. :-((((
    Az nyereséges volt, abból pótolták ki a veszteségeket.
    Egyébként az Orangeways tervezett járataival mi lett?

    A cikkhez: nos, ha leáll a helyi tömegközlekedés, akkor majd a fideszes önkormányzatok tagjai téphetik a hajukat, ui. az ő kötelességük ennek biztosítása. Az átlagdolgozó megoldja autóval, robogóval, biciklivel, kollégák összeszedik egymást stb. De ha csak 1-2 hónapig így lesz, akkor megkapja érte méltó jutalmát a kormány is, meg a szintén fideszes önkormányzatok is 2014-ben. (Egyébként szerintem is majd az utolsó pillanatban kitalálnak egy módosítást, ahogy Mankapunka írta 4. hsz-ban.)

    Egyébként ápr.15-től a bakonyi vonatokat (Győr-Veszprém) is ritkítják. Eddig csak kirándulásra menet volt tumultus, most majd hazafelé is lesz. Gratulálok, 2/3!!!”
  • 7. RickCartman 2012. március 31. 18:52
    „Magyaróváron majd kiszámolja az ügyeletes zseni, hogy egymillió kilométer, oszt jónapot, jut is, marad is”
  • 6. Mankapunka 2012. március 31. 17:48
    „Jerry

    Ők nem hetente járnak vásárolni,hanem naponta a piacot járják. Lásd. Hermann Ottó utca.

    Nem kell őket sem sajnálni,legalább,ha végig a buszon áll,akkor otthon nem az ablakba könyököl,és felnyomja valamelyik szomszédját,ha utálja,hanem leül,és pihen. 2 legyet ütünk egy csapásra,ha a diák ül a buszon,akivel legalább egy minimálisat kifizettet a város,míg a nyugdíjas ingyen veszi igénybe.
    Azok voltak a régi szép idők,mikor még voltak Iskola buszok a diákoknak. Láss csodát,még azzal is ment a nyugdíjas,pedig direkt az oskolákhoz igazították a járatokat.”
  • 5. Jerry 2012. március 31. 16:53
    „Goldman.ha okosat nem tudsz, hülyeséget ne írj amennyiben ismernéd a busz menetrendeket,azok bizony nagyon szépen igazodnak a lakossági igényekhez,ami sajnos nem mondható el a 2/3 által alkotott törvényekről,és rendeletekről,amik ilyen lehetetlen helyzeteket eredményezhetnek.A buszok iskolaidőhöz, munkaidő kezdésekhez igazodnak,és nem az általad csak nyuggereknek nevezett, élet munkája után megérdemelt nyugdíjukat élvező személyek bevásárlási szokásaihoz. Remélem egyszer majd leszel nyugdíjas,és éld át az élményt állva,mikor nem adja át helyét neked egy iskolai padkoptatásban elfáradt tini,mikor a heti bevásárlást cipeled haza az akciós tesco termékekből.”
  • 4. Mankapunka 2012. március 31. 14:46
    „Mekkora!!!! Adnak a szarnak egy pofont mindig az új rendelkezéseikkel.

    Kíváncsian várjuk majd a q pontot,ami majd kiemeli,hogy a veszteséges Volán vállalatok mégis indulhatnak.”
  • 3. hard 2012. március 31. 14:00
    „a győr-bp viszonylat megszüntetése is cask növeli majd a kv adósságát. szép munka.
    hosszú hétvégéken lesz szívás. Jah és persze a csodálatos vonatnak ne legyen se hideg, se meleg, se szél meg ugye sztrájk se, mert ilyen esetekben nem jár.”
  • 2. Hírfaló 2012. március 31. 12:28
    „Ha már így szóba került a helyi buszközlekedés, talán elvárható lenne a megye elsőszámú napilapjától, hogy szót ejtsen a tegnapi, távolsági buszjáratokat érintő, április 15-től érvénybe lépő változtatásokról. Persze lehet, hogy senkit sem érdekel, hogy az adott naptól gyakorlatilag megszűnik a Győr-Budapest buszközlekedés: marad egy oda, egy vissza, olyan időpontban, amilyen munkaidőkeretben ember nem dolgozik. Nyilván ott vannak helyette a kényelmesebb, pontosabb, és roppant esztétikus gyorsvonatjáratok. A munkaadó meg majd lenyeli, ha a dolgozója tendenciózusan késve érkezik be. Mert ugye az ic pótjegyek térítését érthető okokból nem sűrűn vállalják be a vállalkozók...Azt meg halkan jegyzem meg: volt idő, mikor a helyi, közéleti újságírás főként a régiót érintő, sarkalatos, és minőségi tevékenység volt. Az egy dolog, hogy az online Kisalföld lassan ***ra se jó, de a papíralapú nívója is kezd a béka ***-e alá süllyedni.”
  • 1. Goldman 2012. március 31. 11:35
    „Omoljon össze. Sok felesleges járatot csinálnak, mert a nyuggerek bevásárlási szokásainak meg kell felelni.
    De erről sehol sem a volán tehet, hanem a megrendelő önkormányzat.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy hónapig lehet majd pályázni bérkompenzációra

A törvény kihirdetését követően haladéktalanul megjelenik a bérkompenzációs pályázat, amely egy… Tovább olvasom