Kisalföld logö

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 11°C | 22°C

Mégsem kell 30-ra lassítani a zebrák előtt

Várhatóan nem kell 20 méterrel a zebra előtt 30 kilométer per órás sebességre lassítaniuk az autósoknak. A rendőrség KRESZ-t módosító javaslata elbukott ugyanis a tárcaközi egyeztetéseken.

A rendőrség tavaly májusban állt elő ezzel a javaslatával - közvetlenül azután, hogy egy autós a zebrán gázolt halálra egy nagymamát és a babakocsiban lévő unokáját Pécsett. A közlekedési tárca szerint azonban nem jó megoldás a zebra előtti sebességcsökkentés bevezetése, mert az a korábbi KRESZ-módosítás sem vált be, amely a vasúti átjárón való áthajtás előtt tette kötelezővé a lassítást - írja a Népszabadság.

A jelenlegi KRESZ előírja, hogy az autósoknak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel kell megközelíteniük a gyalogátkelőket. A közlekedési jogszabály nem határozza meg, hogy pontosan mi számít mérsékelt sebességnek. A bírói gyakorlat azonban évek óta következetes ebben: eszerint egy autós akkor közelít meg egy zebrát fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel, ha nem hajt 30-35 kilométer per óránál többel. A rendőrség a javasolt KRESZ-módosításban lényegében ezt a bírói gyakorlatot ültette volna át.

Olvasóink írták

42 hozzászólás
  • 42. Zaraki_Kenpachi 2009. március 15. 18:16
    „9. login
    Egy szóval sem mondtam, hogy olyan helyen mentem át, ahol nem volt zebra, és a feljelentésben is részletesen leírtam, hogy melyik zebra volt, ahol épp átkeltünk, amikor a nő fékezés nélkül kivágódott és esze ágában sem volt lassítani.

    Nagyon gondolkodom azon, hogy az ilyen autósoknál egy jól irányzott hátrarúgással behorpasztom az oldalát menet közben, még ha némileg el is sodor, ha meg megáll, akkor sokkal jobb, mert be is törhetem az orrát.

    Rohadtul kezd elegem lenni ugyanis abból, hogy a gyalogos átkelőhelynél szó szerint úgy kell felkészülni az átkelésre, mint rövidtávfutáson a futóknak. Mert egyszerűen a bunkó magyarja képtelen lassítani, sőt, ha épp átkel a zebrán a gyalogos, akkor fékezés nélkül vagy előtte hajt el, vagy mögötte. Tény, hogy jó pár gyalogos nem úgy kel át, ahogy át kellene, de azért bőven tudnék arra példákat mondani, hogy autós, motoros, kerékpáros hány és hány olyan helyet használ közlekedésre, ami szigorúan tilos, és hányszor érik el úgy a céljukat, hogy leszarnak közben mindenkit. Az autósok elvesztik az eszüket a kormány mögött, gondolván az autó erősebb, mint az ember, és miért nem. Amúgy ha nem rántottam volna félre gyorsan a kolléganőmet, és léptem volna nagyobbat a zebrán sima ügye lett volna.

    A másik Ti agyatlan barom autósok! Ismeritek mi az, hogy kihangosító? Headset? Hány olyan van közületek, aki nem fél kézzel vezet, fél kézzel meg mobilozik? Rengeteg balesetet ezért idéztek elő, mert azt a kurva mobilt nem tudjátok kihangosítóval felszerelni, vagy venni egy headsetet, mert fasza gyerekek vagytok, ha épp valakivel hetyegtek vezetés közben. És ugyebár olyankor, ha átmegy egy gyalogos a zebrán és Nektek fékezni kell, akkor a gyalogos a hibás mert nem várta meg míg elmentek. Röhejesek vagytok. A kormány két kézre készült, nem egyre.”
  • 41. Imcsi 2009. március 13. 16:03
    „bugyortudor! Minden elismerésem a Tiéd az óvodai akciód és az itteni beírásaid miatt!
    A körzeti megbízott ilyen hozzáállása is hozzájárul, hogy olyan a közlekedési kultúra. Pedig a példád is mutatja, hogy meg lehet változtatni az emberek (legalábbis egyes közlekedők) magatartását büntetés (bírságolás) nélkül is!”
  • 40. pancser 2009. március 11. 20:31
    „Hollandiában sokkal kevesebb gyalogost ütnek a zebrán mint nálunk, pedig ott is hasonló a szabályozás. Magyarul, mi mindent a büntetéstől várunk. A zebrán a gyalogosnak elsőbbsége van és óvatosan kell az ilyen helyeket mgközelíteni. Úgy vagyok a mgyar törvényekkel, hogy nem tartják be azt se ami van. Akkor meg minek szaporítani. A sebességért drasztikus büntetést szabank ki ennek ellenére ma is országúton, autópályán, városszerte szmtalanul megelőztek!”
  • 39. G.D 2009. március 11. 17:58
    „A zebra a gyalogosé. Pont! Ha át akar menni, akkor joga van rá, mert ott kell és lehet, hogy átmenjen. Neki is körül kell néznie, de az autóvezetőnek meg kell állnia!
    Ezt tanultam én anno. Megállok a mai napig is, de sok gyalogos csodálkozik ezen, még meg is köszönik.- Aztán egymásra mosolygunk és szép lett a nap.”
  • 38. bugyortudor 2009. március 11. 11:35
    „Login!

    Tulajdonképpen nagyon igazad van!
    DE!

    Jelenlegi adatok szerint az összes személysérüléses közúti balesetek száma: 20635 volt 2007-ben. Ebből személygépkocsi 13142-t okozott, míg gyalogos 1559-et.
    Érdekes a többi adat is.
    Motorkerékpár 869 alkalommal okozott személyi sérüléses balesetet, kerékpár 1776 alkalommal! Segédmotoros 967 alkalommal, tehergépkocsi pedig 1845 alkalommal. Az egyéb baleset száma 317, gondolom ebben benne vannak a buszok és még valami más jármű, ami nincs külön felsorolva.
    Van más is. Ebből 20635 esetből 3453 alkalommal ütöttek el gyalogost, vagyis az esetek több mint felénél nem a gyalogos volt a hibás.

    Egyébként sem a gyalogosokban és az autósokban kell a gond forrását keresni, hanem magukban az emberekben, ugyanis manapság akármit nézek, fő a kényelem, és az emberek nagyon kevés kényelmetlenséget hajlandóak vállalni, vagyis ott mennek át az úton, ahol éppen akarnak, az autósok olyan gyorsan mennek, ahogy nem szégyellnek, hogy behozzák a reggeli szöszmötölés miatti késést, ott parkolnak ahol épp kedvük tartja, mert nem akarnak gyalogolni 100 méterrel többet, de még sorolhatnám.

    Ez manapság társadalmi probléma, szerintem vajmi keveset tehetünk érte, és tényleg egyedül abban látok egy kis reményt, hogy a gyerekeinknek példát mutatunk és őket legalább megpróbáljuk megtanítani a normális közlekedésre és amikor velünk vannak, akkor türtőztetjük magunkat.

    B.”
  • 37. login 2009. március 11. 07:54
    „Egyetértek, büntessék meg az autóst, aki nem adja meg az elsöbséget a gyalogosnak a zebrán.
    De akkor büntessék meg a gyalogost is aki nem a zebrán megy át (még akkor se, ha ott van tőle 5 méterre).
    Büntessék meg a biciklist, aki átteker a zebrán.
    Büntessék meg a gyalogost 30 ezer forintra, ha a zebrán valaó áthaladást nem tudja befejezni a zöld alatt (mert persze ők elindulhatnak a villogó zöldnél is).
    Büntessék meg 100 ezer forintra azt a gyalogost, aki a piros jelzés ellenére átmegy a zebrán.
    Ha ezeket betartatnák, egy autós se óbégatna (csak a bunkóbbik fajtája).
    Egyébként semmi értelme annak, hogy szabályokat hozzunk a szabályok betartatására.
    Biztonságos közlekedést mindenkinek!”
  • 36. bugyortudor 2009. március 10. 23:14
    „Találtam egy jó oldalt:

    http://www.csaladinet.hu/hirek/csaladi_temak/gyerekneveles/11669/tanitsd_meg_kozlekedni

    Bogi”
  • 35. bugyortudor 2009. március 10. 22:38
    „Goldmund!
    Köszönöm!
    Jól esik, amikor mások is vannak hasonló véleménnyel mint én. Jól esik reggel, amikor a gyalogosoknak segítek itt Győrújbaráton az óvodánál, hogy biztonságosan átérjenek a beláthatatlan úton, és megköszönik a segítséget. Jól esik, amikor az egy óra alatt 200 reggel arra közlekedő autósból kb. 40-50 direkt lelassít a 30-as táblánál, mert látja, hogy ott vagyok és még intenek, vagy bólintanak is, jelezve, hogy egyet értenek a segítő szándékommal.
    Az nem esett jól, amikor az első napomon még szeptemberben valaki feljelentett a helyi körzeti megbízottnál, és a körzeti megbízott reakciója az volt, hogy szép szép amit tenni próbálok, de teljesen felesleges és értelmetlen, mert úgysem fogja senki betartani a 30-as táblát továbbra sem.
    Igen, vannak akik nem tartják be továbbra sem. Általában nagy, sötét színű autóval jönnek, telefonnal a kezükben, mert nagy autóra ugyan tellett, de kihangosítóra már sajnos nem. Viszont nagyon sokan mégis betartják. Lehet, hogy azért mert ott vagyok, és amikor nem vagyok ott, akkor ugyanúgy 60-70-el száguldanak el ott mint mások, de legalább akkor, amikor az óvodások közlekednek ott, akkor lelassítanak.
    Itt sajnos nincs zebra. Itt sajnos az autósoknak van elsőbbségük, így a gyalogosok kivárják a kocsisorokat, és aztán átrohannak. De amióta ott vagyok, azóta szinte napról napra több autós áll meg, és engedi át a gyalogosokat, pedig nincs zebra! Én ezt nevezem annak, amikor valami elkezdődik a fejekben, amit aztán utána át lehet adni a gyerekeinknek is.

    Az én meglátásom ez:
    Amit közlekedés közben mondunk és teszünk, azt gyermekünk hallja és látja. Ezért mielőtt bármi meggondolatlanságot mondnanánk vagy tennénk, előbb gondolkozzunk el rajta. Ha pl. vezetés közben odaérünk egy zebrához, ahol egy gyalogos áll, engedjük el. A gyermek látja a helyes példát, és később alkalmazni is fogja.
    Ha a zebránál állunk és jön egy autós, akkor a leugrás helyett várjuk meg, amíg az autó vagy elsőbbséget ad nekünk, vagy átmegy előttünk. A gyerek a helyes példát látva később alkalmazni fogja azt és kisebb az esélye, hogy ő maga elüt majd valakit, vagy őt ütik el a zebrán, vagy az úton, mert kiugrott az autó elé.
    Így tudunk helyes közlekedésre nevelni mi magunk is! Tegyük meg!

    Boglárka”
  • 34. SP 2009. március 10. 21:45
    „???????????????????????????”
  • 33. blaze 2009. március 10. 21:35
    „Asher: ha neked annyi eszed van! Utána mehetsz a dutyiba, de meg is érdemled”
  • 32. ASHER 2009. március 10. 21:05
    „NEEEEEEEEEEEEEEM??????
    AKKO LEHET NYOCVANNA BELE A NENIKEBE?????????”
  • 31. blaze 2009. március 10. 20:24
    „RickCartman, edie és a többi lökött! Ha nem ismeritek a kreszt, akkor miért ugattok? Egyértelműen le van írva, hogy kell a gépjárművezetőnek megközelíteni a gyalogátkelőhelyet!”
  • 30. blaze 2009. március 10. 20:17
    „Így van. Nem kell ide a 30km/h. Az MSZP-s buzik kitalálták, aztán majd mértek volna a zebránál éjjel-nappal. Büntessék meg aki nem adja meg az elsőbbséget a gyalogátkelőhelynél és kész! De jól büntessék meg!”
  • 29. Goldmund 2009. március 10. 20:15
    „Kedves Boglárka!

    Tökéletesen egyetértek Veled! Bár mindenki úgy gondolkodna és közlekedne, mint Te!”
  • 28. Muaddib 2009. március 10. 20:14
    „Én is megyek, gyalog, biciklivel, autóval.
    Két gyalogos típust viszont nagyon utálok.
    Az egyik, aki, vagy akik pont a járda szélén megállnak, és nem óhajtanak átmenni, mert várnak valakit elmúlt időben 3 szór is, megszívattak így.
    A másik, aki szintén nem akar átmenni helyette, játssza forgalomirányítót, ha egyszer megálltam, akkor ne szórakozzon, hanem menjen át.
    Illetve van még egy kedvencem, aki középet megáll és nézi, hogy ki vagy.”
  • 27. bugyortudor 2009. március 10. 19:50
    „Üdv!

    Nem nagyon értem ezt a vitát. Egyértelmű a KRESZ-ben, hogy a zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége. Sajnos a rendőrök nem állnak a helyzet magaslatán ebből a szempontból, mert ha egy gyalogos lelép a járdáról, és az autós nem engedi el, akkor büntethetnek.
    Még az általunk annyit szidott Romániában is MEGÁLLNAK A SOFŐRÖK A ZEBRA ELŐTT! Ott pl. azon voltunk kiakadva, mikor Erdélyben jártunk párszor, hogy a tompított nem volt kötelező még sötét éjszaka sem!!!! Vagy ha az volt is, nem használták az autósok. Így aztán olyan helyzetekbe keveredtünk, hogy ihaj, de amint beértünk egy városba, és a zebrán át akartunk kelni, azonnal megálltak az autósok. Sőt, fel is hívták a figyelmünket arra, hogy ha a zebránál megállunk, akkor menjünk is át, mert ott mindenképp megállnak az autósok, vagy ha esetleg csak nézelődünk, ne a zebránál tegyük.
    Sajnos ezt nálunk nem lehet bevezetni, mert nem veszi figyelembe senki.
    Én magam, a közlekedési morál megváltozásáért harcoló amazonként mindig megállok a zebra előtt, ha van ott gyalogos. Előfordult már, hogy a gyalogos NEM MERT ÁTMENNI, hiába intettem, hogy menjen, mert félt, hogy aki mögöttem jön kikerül és elüti, vagy aki szemből jön, nem adja meg neki az elsőbbséget.

    Nem hiszem el egyébként, hogy aki most itt mint autós nyilvánult meg és lefikázta a gyalogosokat, annak a fenekére nőtt az autója és WC-re is azzal megy és mondjuk soha nem járt még a belvárosban gyalog és soha nem bosszankodott az autósok miatt. Maximum szelektív a memóriája. Vagy esetleg kérdezze meg egyik családtagját, aki busszal jár dolgozni és gyalogolnia kell, hogy mit tart a kedves rokon felől, aki most itt fikázta a gyalogosokat és vitassa meg az autós érveit a családtagjával.
    Sajnos a gyalogosoknak azért, hogy eljussanak A pontból B pontba manapság UGYANOLYAN AGRESSZÍVAN kell közlekedni, mint ahogy az autósok közlekednek! Aki autóval megy (tisztelet a kivételnek, mert van olyan!), az az utolsó pillanatra hagyja az indulást, mert úgyis időben odaér, aztán meg persze nyomja neki, hogy valóban oda is érjen, mert nem számolt előre a piros hullámmal, vagy a sorompóval vagy egy-két átérni és túlélni akaró gyalogossal.

    Nem az autósokkal és nem a gyalogosokkal van a probléma, hanem a közlekedőkkel általában. Nem is fog addig változni semmi, amíg az iskolában kötelezővé nem teszik a KRESZ oktatást és a felnövekvő generációkat meg nem tanítják arra, amit ez a felnőtt társadalom már úgysem fog megtanulni. A fejekben kell rendet tenni a rendőrség szerint. Valóban, de ez kinek a dolga lenne? A renőrségnek és az iskoláknak kellene összefogni, és mindenhol, nemcsak a nagy városokban, hanem a legkisebb falusi iskolában is a körzeti megbízottakkal együtt kellene tenni azért, hogy változzon a dolog.

    Üdvözlettel:
    Farkas Boglárka
    Győrújbarát sárga mellényese”
  • 26. éaa 2009. március 10. 19:47
    „Pompás utakon, édes szerelem,
    Éles kanyar után cserélünk,
    Felbög a motor, rajtad van a sor,
    Angyalszemű, csak egyszer élünk,”
  • 25. 56-os 2009. március 10. 17:54
    „A magyaroknak mindig vannak 5*-os ötleteik.
    Az biztos hogy sokan felelötlenül vezetnek, viszont a gyalogosnak is tudni kell mikor léphet a zebrára.”
  • 24. AHA. 2009. március 10. 17:04
    „RickCartman

    OSTOBA!”
  • 23. RickCartman 2009. március 10. 16:58
    „Nem jó!!!Épp kezdtük megszokni, gyalogosként is, hogy nyugodtabban léphetünk le a járdáról(néha nehéz megitélni, hogy a közeledő gépkocsi harminccal, vagy nyolcvannal közeledik-e felénk, azaz egy pillanat múlva kivasal, ha lelépek, vagy szépen átérek még előtte), nem jó, mert most megint kezdődik a csiki-csuki, vajon lelépjek-e, mert átenged, vagy inkább ne, hátha csakazért is a gázra lép a tuskója,szabályt kéne végre alkotni, és betartatni, ami egyértelmű, mindenkre(vadrácsosra is!)kötelező, akkor nyugi lenne.Talán.”
42 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Stratégiai partnerség Oroszországgal?

Az orosz-magyar kapcsolatok további erősödését, valamint az Oroszországgal való stratégiai… Tovább olvasom