Kisalföld logö

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 21°C Még több cikk.

Drága fotók: minimális sebesség túllépést elnéz a rendőr

A rendőrség szerint a magyar autósok között az objektív felelősség kapcsán olyan tévhit terjedt el, hogy aki a megengedett sebességet 15-20 kilométeres óránkénti sebességgel túllépi, azt nem büntetik meg.

Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) tájékoztatása szerint a sebességhatároknál legfeljebb 3 kilométeres óránkénti sebességgel lehet gyorsabban menni, ennyi lehet a mérőműszerek esetleges mérési hibája.

A rendőrség tájékoztatása szerint egy 40-es táblánál például a mérés alsó határa 44 kilométeres óránkénti sebességnél van. Ha valaki 44 és 58 kilométer per óra közti sebességgel hajt, az helyszíni bírságot kaphat, vagy szabálysértési eljárást lehet ellene indítani.

Az üzembentartó pedig köteles közölni azt - ha a rendőrség megkérdezi -, hogy ki vezette az autót. Ha valaki a 40-es táblánál 59 kilométerrel halad óránként, az ellen közigazgatási eljárást kell indítani, és 30 ezer forintos közigazgatási bírságot kell kiszabni.

Május eleje óta tehát az az autós is szankcióra számíthat, aki a megengedett sebességet akár csak 4 kilométer per órával túllépi. A rendőrség szigorúan betartatja a szabályt, mert Magyarországon majdnem minden harmadik baleset gyorshajtás miatt történik - közölte az ORFK.

Olvasóink írták

43 hozzászólás
  • 43. asdII 2009. május 11. 14:04
    „Látom megint csak a sírás megy mint az oviban : ,,hát az autóval van a baj mert gyorsabban is tud menni , a településeken sok a tábla " bla bla bla .
    Az a legnagyobb baj ,hogy senki nem törödik azzal, hogyha éppen gyorsan vezet annak milyen következményei lehetnek. Talán ezért van a szigorítás és a visszatartó erő bár ez nem mindenkire hat.
    Ennyi !”
  • 42. Imcsi 2009. május 11. 13:01
    „37. Muaddib: "4/ -Megpróbál egy kicsit gyorsabban menni, hogy ha kamion nem tartja be a követési távolságot legalább ön, gondoskodjon róla? "
    Ebbe a játékba ne menj bele, mert csak 90 fölött fog lemaradni a kamion!

    Stewe! Ha nem is vasárnapi autós vagyok, de már lényegesen kevesebbet vezetek, mint furgonos sofőr koromban! A kamionos mindig siet, és pont ezért akarattal nem fog balesetet okozni!”
  • 41. lakoss1 2009. május 11. 11:02
    „én nem engednék semmiféle lojaltást,elnézést stb,,,ha 50-es tábla után 55-el megy megbüntetni ! ha 70-es tábla után 75-el megy megbüntetni ! semmiféle:mégbelefeér !!.ha átlépi az előírt sebességet megbüntetni,nincs semmiféle "tűréshatár".”
  • 40. pancser 2009. május 10. 18:11
    „Szabálytisztelő ember vagyok, de tele van a tököm a 86-os utakon fekvő faluk 30-as 40-es tábláival. Nem kellene megengedni, hogy a falvak lakói akadályozzák a közlekedést, ahelyett, hogy a kamionosokat fékeznék meg, akiknek mindegy milyen tábla van kirakva!”
  • 39. Muaddib 2009. május 10. 16:50
    „Komissar
    A tapasztalatlanság beszél belőled! Már min a lehetetlen és a tehetetlen illeti.
    Ha legközelebb kimész a városba, akkor nézz körül, és talán belátod, hogy vannak útszakaszok, ahol nem tudsz megállni, tiltó táblák, cölöpök, stb .

    Azt akartam tudatni, hogy a mai autók tulajdonosai agyilag nem bírják elviselni, hogy előtte egy Lada van és a szabálytalanságok tucatjait, követik el, hogy előre jussanak.
    Egyébként jóval fürgébben vezetek, mint jó néhány ,,modern" autós.

    Tapasztalatom, az hogy hosszabb távon biztos, hogy rá lehet verni a Ladára, de jelzőlámpáknál, kereszteződésnél, stb, rövidtávon jó néhány modern autó tohonyább, mint a Lada, csak ez fáj az egónak .”
  • 38. Komissar 2009. május 10. 13:05
    „Muaddib
    "Vagy ami sajnos nem mindig lehetséges, hogy indexel és félre áll "
    Lehetetlen nincs, csak tehetetlen.
    Bizony félre lehet állni, vagy ha úgy ítéled meg menet közben index-szelsz, hogy mehet. Ha van önbecsülése, megköszöni ezt a gesztust, a zöme meg is teszi.
    A másik. Hidd el jelentős teljesítménykülönbség van Suzuki és Lada között. Viszont a sofőr lehet nem alkalmas Suzuki (vagy más hasonló) vezetésére. Ilyenkor rosszul méri fel a helyzetet, majd kapkodni kezd, néha bevág az előzött elé.”
  • 37. Muaddib 2009. május 10. 12:23
    „Mondom napi szinten, van olyan, hogy egy nagyobb autó a seggembe van ,itt kérdem a sok mazsolát, mit csinálna?
    1/Betartja sebességet, és nem érdekli semmi, és imádkozik közben, hogy ne kelljen megállni.
    2/Jönn egy gyalog átkelő és szabályosan megáll bízva, abban hogy 40-tonnás jármű is meg tud állni mögötte.?
    3/ Elüti a Gyalogost, hogy a kamion mégsem menjen át rajta.?
    4/ -Megpróbál egy kicsit gyorsabban menni, hogy ha kamion nem tartja be a követési távolságot legalább ön, gondoskodjon róla?

    Vagy ami sajnos nem mindig lehetséges, hogy indexel és félre áll és a jármű tovább haladása után, újra indul /nekem az Abda Öttevény szakaszon legalább 4-olyan esetem volt, ahol személyautó miatt álltam félre és utolértem őket úgy, hogy le voltak kapcsolva az út mentén.”
  • 36. Muaddib 2009. május 10. 12:08
    „Továbbra is mondom ennyire kicentizett a büntetés határ, nem arról szól, hogy balesetet előzzön, meg hanem egy újabb bujtatott adó.
    Rengeteg vadbarom van az utakon autóval, egyéb járművel vagy gyalog.
    Én naponta megyek Ladával, és sajnos azt kell tapasztalnom, hogy még a Suzukis is úgy gondolja, hogy fürgébb és gyorsabb, záróvonalon tiltott helyeken beelőznek, kereszteződésben, ha nekem van elsőbbségem, nem adják meg stb., mert úgy gondolják ez csak egy Lada.
    Aztán menetközbe rájönnek, hogy nem is olyan tohonya kocsi, mint gondolták akkor meg kapkodás, van.
    Nagyon sokszor csak rajtam múlott hogy ebből és hasonló esetekből nem lett baleset.
    Ha közbiztonságról lenne szó nem böszme nagy büntetés a fizetésünkhöz képest, lenne a megoldás, hanem a pszihológiai felül vizsgálat az agresszív vezetők kiszűrésére.
    De akkor nem tudnának annyi autót eladni, úgy hogy akkor megint csak az jön, hogy ez nem a közbiztonságról szól, hanem brutális pénzbehajtásról.”
  • 35. Komissar 2009. május 10. 11:56
    „Ecet 2009.05.10. 11:20
    Én még a 80-as években tanultam, és ott úgy mondták: Előzendő jármű sebessége+20km/h. Tehát bőven megelőzhetted volna szabályosan is. Az 55 km/h meg a "tűréshatár", a 60km/h viszont sebességtúllépés, a bünti jogos.
    Stewe 2009.05.10. 10:42
    Hidd el a "kamion" tulajdonosa sem nézi jó szemmel ha a vezető balesetet okoz. Ott is van bonus-malus rendszer, és ott a különbség negyedévre annyi, amennyi a személyautó éves díja. Igaz, hogy sietne, mert olyanok határozzák meg a célba érés idejét, akiknek csak "B" jogsija van, és magasról letolja, hogy mennyi idő a szabályos menetidő.
    De azért, mert te betartod a megengedett sebességet, még nem fog összepréselni.”
  • 34. Ecet 2009. május 10. 11:20
    „Tegnapi közlekedésem alatt a következő történt. Jöttem 50-es tempóban egy úton. Kb 3 kilóméteres út volt. Se előttem se mögöttem senki. Egyszer csak egy gépjármű 30-al kikanyarodik elém és továbbra is ezzel a tempóval közlekedik. (Ismétlem SENKI NEM JÖTT MÖGÖTTEM!!). Ahhoz hogy megelőzzem kb 60-70-ig kellett gyorsítanom, mivel a maradék 1,5 km-t nem szerettem volna 30-35-ös tempóval megtenni...”
  • 33. Stewe 2009. május 10. 10:42
    „mcsi : 23. Muaddib: "Sajnos vannak helyzetek napi szinten mikor a forgalom miatt, nem tudsz lassan menni, hiába van kint 30-as tábla, pld mögötted egy kamion vagy egy agresszív vezető, stb"
    Én megmondom, le....om őket! Ha valaki szabálytalankodni akar, azt valszleg nem tudom megakadályozni, de engem ne rángassson bele! Nálam ezer más helye van a pénznek a bírság kifizetése helyett!

    Véleményem szerint te vasárnaponként tolod ki az arcod az utakra, vagy mi. Nem hiszem hogy Ha egy MAN felirat vigyorog a visszapillantódba pár mm-re a kocsid farától, az figyeled, jejjnehogy 52 vel menjek... Ne akard megmagyarázni. Én úgy vagyok ezzel, hogy ha nem lehet, márpedig sok szituációban nem lehet betartani a seb. határokat, inkább megyek kicsit gyorsabban, ha van traffi, van, Í J, tapasztalatbol mondom hogy egy 30ezres csekk még mindig emberibb mint az a gerinctelen, sokáig tartó és sokba kerülő játszma, amit a biztosítóval kellene játszanod hetekig hónapokig egy szros koccanás miatt. Közlekedni kell, és nem mindenhol, de nagyon sok helyen agyon van szabályozva táblákkal, indokolatlan dolgokkal a város.”
  • 32. 13.István 2009. május 10. 10:27
    „Már ideje volt helyre tenni a dolgot, ugyanis szövegértési hibából megkeződőtt a száguldás a falvakban is.
    Sokan hitték ,hogy csak a fölső határ túllépése után van bünti!!!
    Kilec nap késlekedés azoknak akiknek ilyen gondjuk van!!??::
    JÓ utat és mindíg a megengedett alatt,és nem villognak a vakuk,valamint a falvak bejáratánál
    elhelyezett sebességmérők, melyek majd rögzíteni is fognak!!!! Reméllem hamarosan .
    Imcsi ! Egyet értek veled ! A mai járművek olyanok, bármilyen váltóval szereltek is be lehet tartani
    a sebbességhatárt csak az agyban, akaratban,kell rendet tenni.Tehát minél nagyobb a köbcenti annál
    jobban képes a jármű magasabb sebesség fokozatban szinte alapjáraton 40-50 km/Ó sebességet tartani.És a sebbeség vátó kart meg a kuplungot minek találták ki?? ,ha nem a lassúbb haladás érdekében.
    Cáfoljatok meg ,ha nem igy van!!”
  • 31. Imcsi 2009. május 10. 09:25
    „Japo! Egyetértek Veled!

    17. farkasbalintm: "amúgy nem vagyok egy nagy száguldozó, de a mai kocsik teljesítménye, és biztonsági technikái mellett ez a városban 50, lakott területen kívül 90 egy vicc."
    Lakott területen és azon kívül nem csak "mai kocsik" közlekednek, hanem régiek is, meg motorkerékpárok, segédmotorok, kerékpárok, gyalogosok! Ha a fejlettebb motorizációjú és közlekedési morálú országokban megfelelőek ezek a sebességhatárok, akkor nálunk is jó!

    23. Muaddib: "Sajnos vannak helyzetek napi szinten mikor a forgalom miatt, nem tudsz lassan menni, hiába van kint 30-as tábla, pld mögötted egy kamion vagy egy agresszív vezető, stb"
    Én megmondom, le....om őket! Ha valaki szabálytalankodni akar, azt valszleg nem tudom megakadályozni, de engem ne rángassson bele! Nálam ezer más helye van a pénznek a bírság kifizetése helyett!”
  • 30. Ecet 2009. május 10. 09:23
    „Győri Tibi ellen detektorgyor.hu :)”
  • 29. zeta62 2009. május 10. 08:20
    „Véleményem szerint az olyan sebességtúllépésnél, ami nem veszélyeztet másokat, sokkal veszélyesebb több olyan "népszokás", ami nagyon elterjedt: piros jelzés figyelmen kívűl hagyása, irányjelző elfelejtése, záróvonal átlépése, az előzéskor az előzött gyorsítása, felzárkózása az előtte haladóhoz, elsőbbség meg nem adása. Egy védett úton haladónak nem kell arra számítania egy előzéskor, hogy egy STOP tábla mellől elékanyarodik valaki, mert csak a másik irányba néz, s lehetne még folytatni rogyásig. Sajnos ezt mindenki teheti büntetlenül.”
  • 28. Gab2000 2009. május 10. 07:54
    „Én csak annyit írok, hogy az az eszement baromság is a mi a Koroncói elágazástól a győri köztemetőig van az is közröhej. Pár száz méterenként változik a 60 és 90km/h sebesség ember legyen a ki kövesse a trapipaxos autó meg mindíg a temető körnéykén sasol.
    Miért nem lehet egységes 70km/h az aodtt útszakoszon.

    A pápai utún miért is van kint a 30km/h át javítási munkák végett amikor hónapok óta nem is csinálnak semmit.
    Ugyan ott a Baumax lehajtó után 60km/h tábbla van kitéve a városon belülre a keresztetződésig agyament dolgok ezek.”
  • 27. Pihe 2009. május 10. 07:05
    „Pl. én megmondhatom mit csinálhatsz a Te pénzedből épült úton. Mert az enyémből is épült.
    A szabályokat egymás közt kell hoznunk és betartanunk!”
  • 26. jirzi1 2009. május 09. 23:59
    „Az én pénzemből épített úton ki mondhatja meg mit csináljak?”
  • 25. loden70 2009. május 09. 23:51
    „Kedves GYöri Tibi a neved a városunkho köt de a jellemed nem !!!! nem tudom ki nevelt fel téged Kádár , Gyurcsány de az biztos hogy nem a jo anyád . Ha lehetne te egész györt hazavágnád rosszabb vagy mint Hitler . Rajtad mulna csak te laknál itt mert mindenkit elüldöznél , Mész te még nyugdijba de akkor nagyon sok lángost fogsz kapni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 24. bananaobama 2009. május 09. 22:31
    „Utána kéne nézni a dolgoknak és akkor egyből kiderül hogy felesleges a sok okoskodás, vádaskodás
    Tehát ha valaki túllépi az ötven km/ órát 20%-kal ami ugye hatvan 60km/óra, akkortól a büntetési tétel 30 ezer Ft és így tovább a táblázat szerint.
    A cikkben szereplő példánál a 40km-es táblánál 52km/óráig mehetsz büntetlenül.
    Azért már ez is valami a régi rendszerhez képest.
    Ajánlom figyelmébe mindenkinek.
    Tehát ha a rendőr mégis okoskodik vagy feljelent akkor sem kell aggódni mert a bírságot nem ő fogja kiszabni.
    Ha a helyszínen meg akar büntetni akkor meg mutasd meg neki a kormányrendelet mellékletét, feltéve ha nem lépted túl a hatvanat a megengedett ötvennél.

    1. melléklet a 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelethez

    Sorszám A megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó rendelkezések (a megengedett legnagyobb sebesség túllépésének mértéke a megengedett legnagyobb sebesség %-ában) A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet

    Bírság összege Ft-ban
    1. 50 km/óra sebességig: 14. § (1) bekezdés d) pont 26. § (1) és (2) bekezdés 39. § (1) bekezdés 39/A. § ( 2) bekezdés
    a) 30%-tól 50%-ig a) 30 000
    b) 50% felett 60%-ig b) 40 000
    c) 60% felett 80%-ig c) 60 000
    d) 80% felett 100%-ig d) 90 000
    e) 100% felett 150%-ig e) 130 000
    f) 150% felett f) 300 000
    2. 50 km/óra felett 100 km/óra sebességig: 14. § (1) bekezdés d) pont 26. § (1) és (2) bekezdés
    a) 20%-tól 30%-ig a) 30 000
    b) 30% felett 50%-ig b) 40 000
    c) 50% felett 70%-ig c) 60 000
    d) 70% felett 100%-ig d) 90 000
    e) 100% felett 150%-ig e) 130 000
    f) 150% felett f) 300 000
    3. 100 km/óra sebesség felett: 14. § (1) bekezdés d) pont 26. § (1) és (2) bekezdés
    a) 10% felett 20%-ig a) 30 000
    b) 20% felett 40%-ig b) 50 000
    c) 40% felett 50%-ig c) 80 000
    d) 50% felett 60%-ig d) 120 000
    e) 60% felett 80%-ig e) 150 000
    f) 80% felett 100%-ig f) 200 000
    g) 100% felett g) 300 000”
43 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Adózz, adózz: a vevőkre hárítják az áfaemelés hatását

Magyarország - A kereskedők át fogják hárítani az 5 százalékos áfaemelést a vásárlókra - nyilatkozta… Tovább olvasom