Kisalföld logö

2017. 02. 25. szombat - Géza -1°C | 8°C Még több cikk.

Csónaktúra sziklafalak között

A Bajor-Alpok talán legbarátságosabb helye a Königsee, egy hosszú, vékony, varázslatos hegyi tó.
Az utóbbi években rengeteg alkalommal megfordultam az Alpok különböző részein. Szebbnél szebb hegyeket és völgyeket, tavakat, falvakat és vízeséseket ismertem meg, de mind közül legbarátságosabb helynek talán a Königsee bizonyult. Ez egy hosszú, vékony hegyi tó a Bajor-Alpokban, Salzburg közelében.

Tavaly nyáron épp csak egy fél napunk volt, hogy egy rövidke túrát tegyünk a környéken, és mivel csak szandál volt velünk, valódi kirándulásra nem szívesen vállalkoztunk volna. „Ha már itt vagyunk, sétáljunk el a Königsee partjára" – jött az ötlet. Megálltunk a tóhoz legközelebbi parkolóban, és a kávézók és ajándékárusok között hömpölygő tömegben elindultunk a tó felé. Ez a rész nagyon felkapott turistaközpont, és őszintén szólva nem is igazán tetszett, „de most már nézzünk körül egy kicsit" – gondoltuk.

Néhány száz méter séta után el is értünk egy kis öblöt, ami közel sem volt olyan lélegzetelállítóan szép, mint hittük. A hosszúkás tónak csak ezt a szegletét lehet szárazföldön megközelíteni, így a tömeg is csak erre a helyre koncentrálódik. A tó partjai igen meredekek és gyalogtúrázni utak hiányában teljesen lehetetlen. A mentőötlet egy csónakkölcsönző láttán villant be az agyunkba, és néhány perc múlva már az átlátszóan tiszta vízen siklottunk a kis evezős hajóval.

Ahogy az öbölből kifutottunk, egyből kiderült, hogy egészen hosszú tóról van szó, de azt is tudtuk, hogy a túlsó végénél egy kis réten áll a St. Bartholomä-kápolna fantasztikus kilátással a Watzmann-hegyóriásra. „Innen pedig már csak nem fordulunk vissza!" Nekifeszültünk hát, és keményen eveztünk a szinte végig függőleges sziklafalakkal körbezárt tavon. Egy óra múlva, mikor már majdnem elértük a híres kápolna kikötőjét, egyszerre kitárulkozott előttünk a Watzmann közel 2000 m magas sziklafala. Lenyűgöző mindezt egy kis ladikban ülve csodálni! Mégiscsak érdemes volt!

Az Alpok ezúttal sem okozott csalódást. Egy rövid pihenő erejéig kikötöttünk a tónak ezen az egyetlen lapos partszakaszán, ahova csak vízen vagy hegymászó-felszereléssel lehet eljutni. Az elektromos sétahajók segítségével ide is sok turista ellátogat, de fantasztikus hangulatát nemcsak hogy sikerült megőriznie, de szerintem mind ez idáig az egész Alpok egyik legkiesebb szeglete maradt. Innen kisebb gyalogtúrákat is lehet tenni a környéken – többek között a Watzmann lábához –, de nekünk erre már nem maradt időnk. Indulni kellett vissza, hiszen még másfél óra folyamatos evezés várt ránk.

Aki Salzburg környékén jár, és van néhány szabad órája, ne hagyja ki!
A Königsee megközelíthető a Bécs–Salzburg–Berchtesgaden útvonalon. Győrtől mintegy 480 km.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!