Kisalföld logö

2017. 11. 21. kedd - Olivér 3°C | 9°C Még több cikk.

A nők 40 évnyi munkaviszony utáni nyugdíjba vonulásáról tárgyalnak

Ma vitatja meg az Országgyűlés az egyes nyugdíjbiztosítási tárgyú és más kapcsolódó törvények módosításáról szóló javaslatot.
A tervezett napirend szerint az általános vita időkerete négy óra húsz perc lesz.

Az Országgyűlés ma két olyan javaslat tárgyalását is megkezdi, amelyeket mások mellett Kósa Lajos debreceni polgármester és Tarlós István főpolgármester jegyez. A polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló törvény módosításával azt indítványozták, hogy a jövőben a képviselő-testületek csökkenthessék a polgármesteri díjat. A helyi önkormányzatokról szóló törvény módosításában pedig azt kezdeményezték, hogy a fővárosi önkormányzaton túl a kerületekben, a megyei jogú városokban és a megyei önkormányzatoknál is lehessen több aljegyezőt kinevezni.

Ugyancsak kedden hat részletes vitát is lefolytat a Ház, közöttük az egyes büntető tárgyú törvények módosításáról szóló indítványét.

1. rész

A magán-nyugdíjpénztári tagdíj átirányításáról, az európai hulladékmegelőzési hétről, a mezőgazdaságról és a kultúráról volt szó napirend előtt kedden az Országgyűlésben.

Font Sándor a kis- és közepes gazdaságok fontosságáról
Font Sándor (Fidesz) arról beszélt, hogy az egymillió új munkahely létrehozásánál fontos szerep jut a mezőgazdaságnak, a sokszereplős családi gazdasági modellnek. Hozzátette: a jövőben támogatni kell a kézimunka-igényes mezőgazdasági termelést, a termények feldolgozását és azok továbbadását. Hangsúlyozta, leköszönő gyakorlat kell, hogy legyen a tőkés nagyüzemek korlátlan támogatása.

A fideszes politikus leszögezte, nem értenek egyet a genetikailag módosított növények termesztésével, mert nálunk tiszta agrárkörnyezet és tiszta növények vannak, ami később Magyarország védjegye lehet.
Azt kérte a kormánytól, hogy a 2011 uniós elnökség idején ne leszegett fejjel, hanem a magyar álláspont érvényesítésével menjen bele az agrártárgyalásokba.

Ángyán József államtitkár válaszában úgy fogalmazott, az Európai Unió 2013 utánra tervezett agrárpolitikája sok tekintetben igazolja, amit a Fidesz képvisel: az egészséges és biztonságos élelmiszerek előállítását, a fenntartható környezetet, és a vidéki életlehetőség megőrzését. Hozzátette: az unió is kis- és közepes családi gazdaságokban gondolkodik, amelyek szövetkeznek egymással. Jelezte, a tervek szerint az EU külön támogatási rendszert vezetne be a kis- és közepes családi gazdaságoknak.

Szilágyi László a hulladékgazdálkodási törvény után érdeklődött
Szilágyi László (LMP) arra emlékeztetett, hogy a múlt héten volt az európai hulladékmegelőzési hét, amelynek keretében Magyarországon 48 szervezet 28 eseményt tartott több ezer ember részvételével. A programokban a civilek demonstrálták, hogy sokszor ez nem pénz, hanem személet kérdése - mondta.

Az LMP véleménye szerint elmaradtak a kormányzati intézkedések ezen a területen. Kifogásolta, hogy még nincs is a parlament előtt az új hulladékgazdálkodási törvény, pedig az Európai Unió elvárása szerint december 12-én hatályba kellene lépnie. Nem tartotta elfogadhatónak azt sem, hogy a jövő évi költségvetés tervezete semmit nem tartalmaz a hulladék-megelőzésre vonatkozóan.

Ángyán József közölte: a hulladékgazdálkodási törvényt december 8-ig lehet véleményezni a tárca honlapján. A jogszabály - mint mondta - tartalmazza a stratégiai elemeket, ennek elfogadása után elkészül az országos hulladékgazdálkodási terv is, amely tartalmazhatja majd a hulladék-megelőzési programot.

Az államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy ezt nem lehet csak törvényi keretekkel szabályozni, a gondolkodást is át kell alakítani, amelyben nagy szerepe van a civileknek, ezért is kérik, hogy véleményezzék a jogszabálytervezetet. Kitért arra: a 2011-es költségvetés tervezetében a megörökölt kényszerek miatt nincs mozgástér, de módosító javaslatokkal megpróbálnak forrást találni a civil konzultatív rendszer új alapokra helyezéséhez.

A Jobbik "kulturális szabadságharcot" hirdet
Pörzse Sándor (Jobbik) azt mondta, a Jobbik kulturális szabadságharcot indít, amelynek keretében tüntetnek a Nemzeti Színház előtt. Sérelmezte, hogy Magyarországon "nincs semminek következménye".

Példaként említette, Stohl András szerinte tehetséges színész ugyan, de a szerepeltetése a Való Világ című televízió műsorban azt üzeni: nem számít, ha bűnös vagy. Beszélt arról is, hogy pletykák szerint Such György, a Magyar Rádió volt elnöke valójában 500 millió forint jutalmat osztott szét távozásakor. Azt kérte a minisztertől, hogy nézzen ennek utána. Ugyanezt kérte a Magyar Tudományos Akadémián zajló konferenciával kapcsolatban is, amelyen szerinte magyarellenes kirohanások hangzottak el, és közpénzből uszítottak.

Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter válaszában megígérte, hogy utána néz a konferenciának, de jelezte, csodálkozna, ha ez igaz lenne. Hozzátette: a médiumokkal kapcsolatos felvetések nem hozzá tartoznak.
Tukacs István zsarolásnak nevezte a magán-nyugdíjpénztári törvényjavaslatot

Tukacs István (MSZP) ismételten zsarolásnak nevezte a magánnyugdíjpénztárakra vonatkozó törvényjavaslatot.

Véleménye szerint egy ilyen kormányzati lépés a gazdaságpolitika, illetve annak hiányának következménye. Felidéze Selmeczi Gabriella nyugdíjvédelmi megbízott és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter több olyan nyilatkozatát, amelyek szerinte nem fedték egymást.

Leszögezte: az embereknek nincs szabad választása ez ügyben.

Megerősítette, hogy az MSZP, amint lehetősége lesz rá, kárpótolni fogja azokat, akik elveszítik a magán-nyugdíjpénztári hozamukat.
Ángyán József államtitkár válaszában döbbenetesnek nevezte, hogy nyolc év kormányzás után éppen az MSZP beszél erről.

Azt mondta Tukacs Istvánnak, hogy a szocialista politikusnak pontosan tudnia kell, hogy milyen állapotba juttatták az országot, és ezért kell a kormánynak forrásokat előteremtenie. Kirabolták, széthordák, offshore cégekbe vitték ki az országot - jelentette ki.

2. rész

A nők erőfeszítését és kettős helytállását akarja elismerni a kormány azzal a példanélküli kedvezménnyel, hogy korhatár nélkül nyugdíjba mehetnek azok, akik negyven évig járulékfizetői voltak a nyugdíjrendszernek - mondta nemzeti erőforrás miniszter a vonatkozó törvényjavaslat expozéjában kedden a parlamentben. A Fidesz és a KDNP a javaslat mellett érvelt, míg az MSZP semmiképpen sem tartotta támogathatónak és a Jobbik is több ponton kritizálta azt.

Réthelyi: a nők erőfeszítéseit és helytállást akarja elismerni a kormány
A kormány a nők, édesanyák erőfeszítéseit és kettős helytállását kívánja elismerni azzal a példa nélküli kedvezménnyel, hogy korhatár nélkül nyugdíjba mehetnek azok, akik negyven évig járulékfizetői voltak a nyugdíjrendszernek - mondta a nemzeti erőforrás miniszter.

Réthelyi Miklós közölte, legalább 32 év munkaviszonyt is elegendő igazolni, ha a 40 évhez hiányzó időben az igénylő gyermeknevelés miatt volt távol a munkától. Hangsúlyozta: az öregségi nyugdíj jogosultsági feltétele nem változik, ahogy a korhatár előtti nyugdíjazásé sem. A törvényjavaslat elfogadása után szélesebb választási lehetősége lesz a nőknek - mutatott rá.

Fidesz: a javaslattal megteremtik a hosszú munkaidővel rendelkezők nyugdíjba vonulásának lehetőségét
Talabér Márta fideszes vezérszónok azt mondta, hogy a javaslat a nők munkaerőpiacon és családban való helytállását ismeri el és a fiatal, gyermekes anyukák újbóli munkába állását segíti.

Meg kívánják teremteni a lehetőségét a hosszú munkaidővel rendelkezők nyugdíjba vonulásának, a javaslat nem a szolgálati időből, hanem jogosultsági időből indul ki - mutatott ki, hozzátéve: így legalább 32 év munkavégzéshez nyolc év gyermekneveléssel töltött idő párosulhat. A nyugdíjmegállapítás szabályait a változtatás nem módosítja, és a javaslat rendezi a nyugdíj mellett munkát vállalók nyugdíjnövelésének szabályait is, valamint módosítja a kivételes méltányossággal járó szabályokat. A korkedvezményre jogosító munkakörök jegyzékét két évre fenntartja a módosítás - jegyezte meg.

MSZP: több 10 milliárdot vesznek el a nyugdíjasoktól
Gúr Nándor szocialista képviselő az egyeztetéseket hiányolta és szóvá tette, hogy a nyugdíjasok az éves korrekció során az 1,1 százalék helyett 0,6 százalékot kaptak csak. Ezzel is 10 milliárdos nagyságrendet vettek el, és ezzel a mostani javaslattal is több 10 milliárdot vonnak el a nyugdíjasoktól - mondta a honatya, aki szerint a nyugdíjkasszából milliárdos nagyságrendet vesznek ki, ezek az összegek soha nem kerülnek vissza. Sarcolnak, és a kivetett sarcoknak csak egy szűk részét használják fel arra, amiről beszélnek. Hová kerülnek ezek a pénzek? Holnap az emberek a folyószámláihoz akarnak hozzányúlni? - kérdezte az ellenzéki politikus.

A konkrét javaslat hatásairól azt mondta, hogy a megfogalmazott "peremfeltételek" között maximum 8 ezer embert érinthet. Diszkriminációnak tartotta, hogy csak a nőket érinti a javaslat és a férfiakat nem. Hibás logika - folytatta- , hogy nők és nők között is különbséget tesznek a szolgálati idő számításánál, a szakmunkás képzésben, a felsőoktatásban eltöltött idő, vagy akár a táppénz vonatkozásában is. A tervezet semmiképpen nem támogatható - összegzett.

KDNP: eddig nem létező, új kedvezményt vezetnek be
Tarnai Richárd, a kisebbik kormánypárt vezérszónoka úgy reagált az előtte felszólalóra: "ez nem semmi". Kiemelte: a nyugdíjrendszerbe egy eddig nem létező, teljesen új kedvezményt vezetnek be, így nem érti, hogy az MSZP részéről mi ez a nagy ellenállás. Ez az új elem egyértelműen ad az embereknek, senki nem jár rosszabbul.

A KDNP-s politikus felidézte: az elmúlt évek szocialista kormányai három évvel megemelték a nyugdíjkorhatárt, elvették a 13. havi nyugdíjat, a 2008-as új számítási metódus miatt 8 százalékkal csökkent a nyugdíjak reálértéke. Az önök részéről a hallgatás, vagy a bocsánatkérés lenne a helyénvaló - mondta.

Rámutatott: a javaslat értéknek tekinti és elismeri a munkát és a gyermekek vállalását, elősegíti a munkaerő-piacra való visszatérést. Értéknek tartják az egészség megőrzését, az idős embereknek rövidebb időt kell munkában tölteni. A rehabilitációs járadék ettől kezdve méltányos alapon is megállapítható lesz, s a tisztánlátást segíti az a passzus, hogy a biztosított kérheti szolgálati idejének határozattal történő megállapítását évente egyszer. Ezáltal követheti mindenki, hol áll.

Jobbik: a javaslatnak csak egy-egy része "emészthető"
Schneider Tamás (Jobbik) azt mondta, hogy a javaslat első ránézésre szép, csillogó fényben úszik, mint a "kofáknál kisuvickolt narancs", ám ha a vásárlás után hazaviszik, veszik csak észre, csupán egy-egy része emészthető.

A mostani törvényjavaslatot igazságtalannak nevezte, s többek között azt kifogásolta, hogy nem veszik figyelembe a tanulmányi időt, illetve, hogy hiába nevel egy család háromnál több gyereket, akkor is csak nyolc évet lehet beszámítani. Ha a férfi marad otthon, kifejezetten bünteti a családot a tervezet - hangoztatta az ellenzéki képviselő, aki szülőtámogatási életjáradék bevezetését szorgalmazta, amely már egy gyereknél növelné a nyugdíj összegét. A korkedvezményes munkaköri lista változatlanságát a javaslat neuralgikus pontjának tartotta.

A javaslat a diplomás nőket nem éri el, az alacsonyabb képzettségű, hosszabb ideje munkanélküliséggel küzdőknél szintén nem érvényesíthető a kedvezmény - mutatott rá, hozzátéve: szeretnék ugyanakkor, ha módosításokkal támogathatóvá lehetne tenni az előterjesztést.

3. rész

Az LMP vezérszónoka több ponton kifogásolta a nők kedvezményes nyugdíjba vonulásának lehetőségét biztosító törvényjavaslatot. Az általános vitában a kormányoldal arra hívta fel a figyelmet, hogy egy új kedvezményt kívánnak bevezetni, amelyet valóban nem tud mindenki igénybe venni.

Az LMP több ponton kifogásolta a javaslatot
Ertsey Katalin több ponton kritizálta a tervezetet, többek között kifogásolta, hogy nincsenek háttérszámítások. Hogyan jött ki a 32, illetve nyolc év? - firtatta.

Elmondása szerint még a kormánykoalíció padsoraiban is megdöbbenést okozott, hogy a tanulmányi idő nem számít bele az időbe, pedig szolgálati viszonynak számít. Mit üzen ez azoknak a nőknek, akik tudásalapú társadalomban fognak élni? - kérdezte az ellenzéki párt vezérszónoka.
Nem kapja meg a könnyebbséget az sem, aki egyetem mellett vállal gyermeket, és nem számít bele a szakmunkás tanulók járulékfizetéssel járó munkája sem, ami egyszerűen felháborító - sorolta a további kifogásokat.

Kitért arra is, hogy a félszázalékos nyugdíjjárulék-emelés szembe fordítja a nőket és férfiakat és a munkahelyteremtést is veszélyezteti.
Bírálta azt az elképzelést, hogy elvegyék a gyes-t mindazoktól, akik nem kapnak részmunkaidős állást, illetve azoktól, akik fogyatékos gyermeket nevelnek. A Start plusz és extra kártyákat kivonása jövő év végétől a rendszerből a gyes után lévők, és az ötven feletti nők helyzetének brutális romlását eredményezi majd véleménye szerint. Mitől nevezhető ez családbarát intézkedésnek? - tette fel a kérdést.

Fidesz: a cél a nők kettős szerepvállalásának elismerése
Csizi Péter, az általános vitában felszólaló Fidesz-képviselő arról beszélt, hogy jövőre előreláthatólag 2.100 milliárd forint lesz a nyugdíjkassza bevétele, miközben a nyugdíjkifizetések összege 3.000 milliárd forint lesz, azaz már most látható, hogy 900 milliárd forint hiánnyal számol a nyugdíjfolyósítás.

Ezt az összeget pótolni kell, és el kell jutni oda, hogy a nyugdíjkassza eltartsa a kifizetéseket - hívta fel a figyelmet azzal, hogy 2013-14 végére kerülhetnek a befizetések és kiadások összhangba.
A nők kedvezményes nyugdíjba vonulása kapcsán azt mondta, a törvényjavaslat legfontosabb célja, hogy megteremtse a hosszú idő óta dolgozó nők nyugdíjkedvezményét; elismerje a nők kettős - családi és munkahelyi - szerepvállalását. Közölte: az új szabályokkal lehetőség lesz az életpálya tervezésére. Szerinte a jogszabály erősíti a családi szerepvállalást, az idősebb, nyugdíjba vonuló nők segítséget nyújthatnak a fiatalabbaknak.

Vita a kedvezményről
Hosszas, kétperces felszólalásokból álló vita bontakozott ki arról, hogy mit jelent a kormány javaslata.

A fideszes hozzászólók - Tarnai Richárd, Babák Mihály - leszögezték, hogy a nyugdíjrendszerbe egy harmadik, a nőknek szóló kedvezmény lép be. Kaufer Virág (LMP) arról beszélt, hogy a nők jelentős része nem tudja majd a kedvezményt igénybe venni. A szocialista Gúr Nándor pedig azt mondta: a törvényjavaslat, amely inkorrekt lépéseket tartalmaz, a nők között teremet diszkriminációt.

Soltész Miklós államtitkár úgy vélekedett: az MSZP jobban tette volna, ha most is kivonult volna a vitából, és akkor képviselői nem mondtak volna ennyi zavaros dolgot.

A szocialistáknak az fáj, hogy az édesanyáknak, asszonyoknak adnak újabb lehetőséget, úgy, hogy munkaviszonyt számolnak fel, és hozzászámítják a gyerekekkel eltöltött időt.

Felhívta a figyelmet, hogy a szolgálati idő továbbra is beleszámít a nyugdíjszámításba, így az iskolai végzettség 40 év munkaviszony felett beleszámít a szolgálati időbe.

A Csillag börtönben lévők valóban nem kapnak szolgálati viszonyt - közölte azzal, hogy azok a szocialista képviselők sem a jövőben, akik a letartóztatás során "remélhetőleg börtönbe fognak kerülnek a sok csalás miatt".

Tarnai Richárd (KDNP) elismerte, a törvényjavaslattal biztosítandó kedvezményt nem tudja mindenki igénybe venni, korábban viszont, mivel nem is volt ilyen kedvezmény, senki nem is élhetett azzal.

MSZP: nem nyugdíj-, hanem családpolitikai intézkedésről van szó
Szűcs Erika, az MSZP képviselője úgy vélekedett, hogy kormányoldal titkolja az átfogó nyugdíjrendszeri elképzeléseit, ezért most csak feltételezésekkel lehet véleményt mondani a törvényjavaslatról.

A szocialista politikus így abból a feltételezésből indult ki, hogy megmarad az emelt korhatár és ebben a rendszerben jelenik meg az új intézkedés, amely nem nyugdíj-, hanem családpolitikai intézkedés.
Szerinte a nők kettős helytállását nem 40 év után, utólag kellene támogatni, hanem a munkavállalást, a foglalkoztatást, a gyermekelhelyezést kellene segíteni.

Hozzátette: a törvényjavaslat a nők családbeli és nem munkavállaló szerepét hangsúlyozza, innen már csak egy lépés lehet, hogy kimondják, a nők tanulásra áldozott pénze is felesleges, maradjanak otthon.
Közölte: a kormányoldal egy felső középosztálybeli családmodellt vetít ki az egész országra, ahhoz alkot szabályozást.

A nyugdíjszabályokról szólva azt emelte ki: sok az ellentmondás, mert a nyugdíjba vonulási életkorban nagy különbségek lesznek majd, mert "sunyi módon" átértelmezik a szolgálati idő fogalmát, és jogosultsági időt kreálnak belőle. Így 5-7 évvel idősebb korban válhat ki a munkaerő-piacról és térhet vissza családjához az a nő, aki főiskolát, egyetemet végzett - tette hozzá.

Olvasóink írták

  • 17. gjozsi88 2010. december 01. 08:12
    „Engem csak az zavar, hogy azt mondják, hogy el akarják ismerni a nők két frontos helytállását ,az othhon és munka során!
    Azt viszont nem értem, hogy aki emellett nyitott egy harmadik frontot is, azaz tanult, azt miért nem ismerik el....?
    A két front több, mint a három?”
  • 16. amalfi 2010. november 30. 17:41
    „Szerintem sem igazságos, no de annyi minden nem igazságos, ez miért lenne az?
    Az sem igazságos, hogy kevesebbet kerestünk, az sem, hogy vezető állásban duplán kell bizonyítani, az sem, hogy a munkahelyekre félve veszik fel a kisgyermekes, vagy a gyermeket még nem szült nőket, és biztosan lehetne folytatni.
    Szerintem az egészet csak azért csinálják, hogy legyen aki vigyáz az unokákra mert nincs elég bölcsőde, óvoda, illetve a kisgyermekes anyáknak ne kelljen otthon maradni betegállományban, mert majd vigyázunk mi a gyerekekre.
    Persze nekem még van 6,5 évem, (mármint ha addig megmarad az állásom) és nem is biztos, hogy ez a rendszer addig élni fog, vagy hogy annyi nyugdíjat fizetnek akkor, hogy otthon tudjak maradni.”
  • 15. sorok_közt 2010. november 30. 16:16
    „így van!”
  • 14. zsuzso100 2010. november 30. 16:02
    „13!
    :) Mégse akarsz nő lenni! :)

    Egyébként a legnagyobb probléma az, hogy nekünk, dolgozóknak kell eltartani azokat, akiknek munkaundoruk van és mindenféle indokkal rokkantnyugdíjasok (aki meg tényleg beteg, azt nem százalékolják le), a "kisebbséget", aki soha nem dolgozott és segélyből jobban él, mint mi, akik dolgozunk értük, és hálából még meg is lopnak! Ezek a fő problémák, ezzel kéne valamit tenni. Ha magasabb lenne a dolgozók aránya, nem kéne ennyit várni a nyugdíjra! Igenis valamit le kéne tenni az asztalra ahhoz, hogy valaki segélyt kapjon, ha mást nem, közmunkát végezni - takarítási munka mindig van.”
  • 13. sorok_közt 2010. november 30. 15:44
    „10!

    Igen, igaza van túlnyomó többségben vannak a családjukat munkaidő után becsülettel ellátó nők. De nem minden nő az!

    12!

    Igen lehettem volna rendőr, tűzoltó, katona stb, sőt állítólag már nő is lehetnék, ha akarnék...”
  • 12. zsuzso100 2010. november 30. 15:26
    „Na, arról ne is beszéljünk!
    Habár, mindenki előtt ott a lehetőség, hogy katona, rendőr, tűzoltó legyen!”
  • 11. annobon 2010. november 30. 15:21
    „És mi a helyzet azokkal a férfiakkal (sőt egyre több nővel), akik valamilyen fegyveres testület tagjaként 25 év szolgálati viszony után (úgy 43-45 évesen) elmehetnek nyugdíjba?”
  • 10. zsuzso100 2010. november 30. 15:13
    „Ez kicsit vicces!!!
    Miért a kirívó eseteket kell példának hozni! Az esetek nagy részében igenis a nő az, aki a munka után még ellátja a családot! Miért kell mindenen kifakadni? Olyan úgyse lesz, hogy mindenkinek jó!
    Azonos munkáért a férfiak mindig több pénzt kapnak, a férfiak munka után hazaérnek, beeshetnek a tévé elé és senki nem kéri rajtuk számon, nekik sokkal többet elnéz a társadalom...Igen, van ahol a férfi többet vállal a háztartásból, de gondoljuk végig, ez tényleg csak max 5 % lehet, legalábbis az én környezetemben nem tudok ilyen esetet.
    Uraim! Ne legyenek táposak! Legyenek férfiak! Ebben benne van a nők tisztelete is!!!”
  • 9. annobon 2010. november 30. 14:36
    „Most mit akartok? A pápa is élete végéig dolgozik, meg az angol királynő is! :D”
  • 8. maradando 2010. november 30. 14:30
    „Legyen 50 év munkaviszony és máris mehett bárki nyugdíjba. :-(((”
  • 7. annobon 2010. november 30. 12:29
    „Erről is minek az Országgyűlésben tárgyalni? Terjesszék elő szavazásra és annyi! (2/3-ad)”
  • 6. picinke 2010. november 30. 12:24
    „Uraim! Szerintem az Önök édesanyja, felesége nem igazán örülhet, ha olvassa a hozzászólásukat. Továbbá tessék mondani: az nem baj amikor egy "öreglány" ugyanazért a munkáért kevesebb fizetést kap mint egy "öreglegény"? Miért kell mindig támadni valakit? Szerintem lehetne időnként örülni mások örömének is. Vagy ez már nem divat ugye? Marni egymást, az igen. Szép napot Mindenkinek!”
  • 5. sorok_közt 2010. november 30. 12:05
    „Tehát 47 évig fizetem a TB-t, és 5 év nyugdíjat kapok, míg Ők 40 évig fizetik, és 12 évig kapják. Arányaiban óriási a különbség.”
  • 4. sorok_közt 2010. november 30. 12:00
    „Ha pusztán a számokat nézzük, akkor -tételezzünk fel 70 éves átlag halálozási kort - akkor én 5 év nyugdíjas évre számíthatok, míg egy szintén 18 éves korában dolgozni kezdő nő 14-re.”
  • 3. ortadon 2010. november 30. 11:59
    „És ott, ahol a férfi viseli többet gondját a gyereknek?
    Netán özvegy lett az apuka és Ő neveli a gyereket?
    Válás után, ha apukánál marad a gyerek?
    Örökbefogadott gyereket nem a nevelő anya hordta ki, és lehet, hogy apuka foglalkozott vele?
    Nézzük meg a munkaköröket, hogy ki hol dolgozik! Nehéz fizikai vagy irodai ülőmunka terheli-e meg jobban 40 év alatt a szervezetet?
    Korengedményes nyugdíj a rendőröknek és társaiknak 100%-on??? Nonszensz! Kapja meg a ledolgozott munkaviszony után a járandóságát! Ha nem elég neki, akkor mehet másodállásba!
    Jelenleg, ha valaki elveszti a munkáját, akkor azt tanácsolják neki, hogy képezze át magát... Bár a rendőrnek nem átképeznie kell magát, hanem tovább...

    Bocs a kifakadásért, de úgy érzem, hogy én is érek annyit a társadalomban, mint a nő.”
  • 2. Robusto 2010. november 30. 11:50
    „Az előttem szóló véleményével kapcsolatban megjegyezném, hogy a nők átlagéletkora 8 évvel haladja meg a férfiakét.”
  • 1. sorok_közt 2010. november 30. 11:30
    „Alapvetően nem sajnálom a nőktől a kedvezményt, hisz család mellett dolgozni 40 évig biztos hogy nem könnyű, sőt nehéz. Régen HTB-sek voltak a nők, ahhoz képest a család melletti 8 órai munka -gyakran ingázással-mindenképpen jobban "elhasználja" a nőket. De azért megkérdezem. egy "öreglány" miért mehet előbb nyugdíjba, mint egy "öreglegény" ? Ez a férfiakkal szembeni negatív megkülönböztetés. Nem beszélve arról, hogy környezetünkben (és ezt statisztikák is bizonyítják) sokkal több az özvegyasszony, mint az özvegyember. Nem a nők ellen beszélek, de szerintem valahogy szűrni kellene, mert így nem biztos hogy igazságos, és etikus.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megújulhat a 86-os főút Szombathely és Zalalövő közötti szakasza

A tervek szerint halad a 86-os főút korszerűsítésének előkészítése Zalalövő és Szombathely között. Tovább olvasom