Kisalföld logö

2017. 11. 18. szombat - Jenő 3°C | 8°C Még több cikk.

65 milliós bírságot kapott a Cetelem, a Cofidis, és a Provident

A bírságot egyebek közt a hiteldíj jogsértő feltüntetése, az ügyfélszerződés megkötése előtti, s az azt követő időszakos tájékoztatási hiányosságok, illetve a panaszkezelés problémái miatt szabták ki.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen 65 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Magyar Cetelem Bank Zrt.-re (Cetelem), a Cofidis Magyarországi Fióktelepére (Cofidis) és a Provident Pénzügyi Zrt.-re (Provident), egyebek közt a hiteldíj jogsértő feltüntetése, az ügyfélszerződés megkötése előtti, s az azt követő időszakos tájékoztatási hiányosságok, illetve a panaszkezelés problémái miatt - közölte a jegybank az MTI-vel pénteken.

A Cofidisnek 27 millió forint, a Cetelemnek 22,5 millió forint, a Providentnek pedig 15,5 millió forintos bírságot kell megfizetnie.

A három lakossági fogyasztási hitelezésre szakosodott intézménynél végzett vizsgálat megállapította: mindhárom piaci szereplő több esetben szabálytalanul járt el a pénzügyi termékeit népszerűsítő kommunikációja során, mert nem megfelelő módon tüntették fel a hitelhez tartozó - annak valós költségét bemutató, más szolgáltatók hasonló ajánlatával összehasonlíthatóvá tévő - teljes hiteldíj mutató (THM) mértékét.

A jegybank azt is észlelte, hogy a piaci szereplők hitelközvetítő ügynökei többször hiányosan vagy egyáltalán nem tájékoztatták a fogyasztókat a szerződés megkötése előtt az adott hitel kondícióiról, az azzal kapcsolatos jogaikról, így az elállás lehetőségéről. Jogszabálysértés gyanúját veti fel, hogy egyes hitelközvetítők szóbeli tájékoztatásuk során nem mindig jelezték a fogyasztóknak, hogy az általuk kínált termék árát (áru)hitellel kell megfizetniük, illetve nem tértek ki a hitelhez kapcsolódó tájékozatók és szerződéses dokumentumok tartalmára sem.

A közlemény szerint az ügynökök több esetben nem adtak jogszabályszerű részletes tájékoztatást a fogyasztók által igényelt konstrukciók pontos kondícióiról, és nem minden esetben tartották be a Központi Hitelinformációs Rendszerrel kapcsolatos szabályokra, valamint a panaszkezelésre vonatkozó rendelkezéseket sem.

A Cetelem, a Cofidis és a Provident által jellemzően nyújtott kis összegű, rövid lejáratú, fedezet nélküli lakossági fogyasztási célú kölcsönök értékesítése során kiemelten fontos, hogy a szerződés megkötése előtt részletesen tájékoztassák a fogyasztókat, ezért folyamatosan figyelemmel kísérik e szervezetek tevékenységét - olvasható a közleményben.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem várhatók hosszú sorok az átjelentkezők miatt

A Nemzeti Választási Iroda pénteki adatai szerint egyelőre 56 ezren szándékoznak nem a lakóhelyükön,… Tovább olvasom