Kisalföld logö

2018. 05. 27. vasárnap - Hella 16°C | 26°C Még több cikk.

4-es metró - Délen végzett a pajzs

Befejeződött a 4-es metró déli alagútjának építése, miután az alagútfúró pajzs péntek délelőtt megérkezett a Baross téri végállomásra.

Befejeződött a 4-es metró déli alagútjának építése, miután az alagútfúró pajzs péntek délelőtt megérkezett a Baross téri végállomásra.

A pajzs öt hét alatt, műszaki hiba nélkül tette meg a Népszínház utca és a Baross tér közötti 450 méteres utat - közölte Klados Gusztáv projektigazgató a pajzsbetörést követő sajtótájékoztatón a helyszínen.
Mint hozzátette, a végállomás előtt a szerkezet az addigi agyagos talajból kavicsosba érkezett és ez nagyobb figyelmet kívánt, de a talajváltozás végül nem nehezítette meg jelentősen az építkezést és az előre tervezett öt hét alatt sikerült befejezni az utolsó szakaszt is.

A projektvezető az MTI-nek kifejtette: miután megérkezik mindkét pajzs, a szerkezeteket kiszerelik, ez őszig tart majd. Azt követően befejezik a pesti oldali állomások szerkezetépítési munkáit, majd indulhat a vágányépítés is.

Demszky Gábor főpolgármester az eseményen az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy nem csak a DBR, hanem a Bamco is jól teljesített, mivel a meghosszabbított határidő előtt befejezték a munkát.
Közlése szerint - egyetértve Klados Gusztávval - ő is szeretné, ha a metróépítő gárda együtt maradna, kulcskérdés ugyanis, hogy a mostani csapat folytatni tudja-e a munkát a második és a harmadik ütemben.

Kitért arra: Budapestnek 69, a kormánynak 96 milliárdjába kerülne a második ütem. A szakma a hosszabbítás mellett van, de nem tudni, hogy az unió azt mennyiben támogatná. A főpolgármester úgy véli, hogy ha a kormány beadja a pályázatot, akkor az EU megadja a támogatást. A kérdés, hogy ezt az "áldozatot" meghozza-e a főváros és a kormány - tette hozzá.

A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték el építeni, akkor indult el az első pajzs a Kelenföldi pályaudvarról 7,4 kilométeres útjára. A korábbi ütemtervek szerint a pajzsoknak 107 hét alatt kellett volna elérniük az Etele térre, de csak 2008-ban 245 hét késés halmozódott fel telekkisajátítási problémák és a Bamco többszöri leállása miatt. Az alagútfúrást végző Bamco a legutóbbi ütemtervéhez képest a szerkezet 3-4 hónappal korábban ért a Keleti pályaudvarhoz. Az eredeti tervek szerint egy éve kellett volna a pajzsoknak megérkezniük a Baross térre.

A pajzsok Budán átlagosan 11, a pesti oldalon 16 métert tettek meg naponta, a kész alagútba összesen 3.750 alagútgyűrűt és 22.500 tübbinget (alagútfalazó elem) szereltek be. Egy alagút tömege nagyjából 70 ezer tonna. Az építés során rekordot is döntöttek: 31 métert haladtak az egyik pajzzsal egy nap alatt.

Olvasóink írták

  • 1. sztiv 2010. június 19. 04:40
    „Kár hogy a Pestiek szerint semmi értelme a 4-es metrónak, továbbra is a 7-es busszal fognak járni....”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Villanyoszlopnak csapódott - Meghalt a sofőr

A férfi autójával nagy sebességgel előzött egy személygépkocsit a városba bevezető négysávos úton.… Tovább olvasom