Kisalföld logö

2018. 07. 16. hétfő - Valter 17°C | 27°C Még több cikk.

Deli Andor: az autópályadíjak meghatározása maradjon tagállami hatáskör

Az EP javaslata szerint a tagállamoknak fokozatosan át kell váltani a távolság alapú díjak megfizettetésére, és ki kell vezetni az időalapú matrica-rendszert a nehézgépjárművek,3,5 tonna feletti buszok és távolsági buszok, valamint a 3,5 tonna alatti könnyű tehergépjárművek és személygépkocsik tekintetében is.
Az Európai Parlament Közlekedési és Turisztikai szakbizottsága a héten vitatja az első mobilitási csomagra beérkezett módosító indítványokat. Az első ülésnapon az Európai Bizottság autópályadíjakra vonatkozó úgynevezett „Eurovignette" irányelv tárgyalása volt napirenden.
A javaslat szerint a tagállamoknak fokozatosan át kell váltani a távolság alapú díjak megfizettetésére, és ki kell vezetni az időalapú matrica-rendszert a nehézgépjárművek,3,5 tonna feletti buszok és távolsági buszok, valamint a 3,5 tonna alatti könnyű tehergépjárművek és személygépkocsik tekintetében is. 

Az Európai Bizottság javaslata túlságosan leszűkíti a tagállamok hatáskörét az autópályadíjak meghatározását illetően. A tagállamoknak nagyobb flexibilitásra van szüksége, hogy a szociális és gazdasági viszonyokat, polgáraik és vállalkozásaik érdekeit figyelembe véve határozhassák meg a díjszabás módját és mértékét

- emelte ki Deli Andor vajdasági fideszes EP-képviselő az autópályadíjakra vonatkozó jogszabály közlekedési szakbizottsági vitája kapcsán. 
 

Nem tartom jó megoldásnak, hogy a buszok és távolsági buszok azonos elbírálásban részesüljenek, mint a nehéz tehergépjárművek. A buszok nagyban hozzájárulnak a dugók és a torlódás elkerüléséhez, és a tömegközlekedés fontos és szerves részei, főleg azokban a tagállamokban, ahol a vasúti utas közlekedés kevésbé fejlett. Mivel a buszok használati módja eltér más nehézgépjárművekétől, és a környezeti hatásuk is kedvezőbb, ezért nagyobb teret kell hagyni a tagállamoknak, hogy maguk döntsenek a díjszabásról

- tette hozzá a fideszes politikus.
 

A személygépkocsikkal kapcsolatban még óvatosabbnak kell lennünk. Nem vitatom, hogy a felhasználó és szennyező fizet elv mentén az autópályák használata díjköteles kell, hogy legyen a személygépkocsik tekintetében is, de a távolságalapú díjak kötelező és kizárólagos alkalmazását nem tartom elfogadhatónak.
A megtett úttal arányos pályadíj jelentős többletköltséget jelentene a polgároknak, ami ahhoz vezethet, hogy a gépkocsivezetők elkerülik az autópályákat, és a regionális utakra terelődik át a forgalom. Ezzel növelve a regionális utakon a torládást, így veszélyeztetve a közlekedésbiztonságot, a levegőszennyezés pedig továbbra is fennállna, sőt a környezeti kár növekedhet.
Mint legkedvezőbb megoldás, a szubszidiaritás elvével összhangban a döntés a díjszabás módjáról és mértékéről tagállami hatáskör kell, hogy maradjon

- hangsúlyozta Deli a felszólalásában.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Időutazás a mentőkkel - Videó

Időutazás a mentőkkel - Videó
Régi mentőautókat csodálhattak meg a budapestiek. Tovább olvasom