Kisalföld logö

2017. 11. 22. szerda - Cecília 4°C | 11°C Még több cikk.

Az új Porsche Cayenne

A Porsche Cayenne második generációja minden tekintetben megerősödve áll rajthoz.

Megújult formavilág és technika

A Porsche Cayenne második generációja minden tekintetben megerősödve áll rajthoz: a műszaki fejlesztések kívülről a szélesebb orr és az új tervezésű fényszórók jellemezte markáns arculatban, valamint a még erőteljesebben domborodó sárvédőkben tükröződnek. Mindhárom változat motortere erősebb aggregátokat rejt, amelyek első ízben készülnek közvetlen benzinbefecskendezéssel. Az összlökettérfogatok növekedtek, a nyolchengeres motor pedig megkapta a VarioCam Plus változó szelepvezérlés rendszerét. A teljesítményértékek így a hathengeres konstrukció esetében 290, míg a nyolchengeresnél 385 lóerőre emelkedtek. A turbófeltöltésű változat most pontosan 500 lóerőt teljesít.


Fokozott menetteljesítmények - csekélyebb üzemanyagfogyasztás

A közvetlen benzinbefecskendezés alkalmazása és a légellenállási tulajdonságok jelentős javítása (cw = 0,35 légellenállási együtthatóval) mindhárom modell esetében a menetteljesítmények, illetve az üzemanyag-fogyasztás javára is válik. A Cayenne csúcssebessége eléri a 227 kilométer/órát, a Cayenne S pedig e határt még feljebb tolva, 252 kilométer/óra maximális tempóra képes. A csúcsot azonban e tekintetben is a Cayenne Turbo képviseli 275 kilométer/ óra értékkel. E valóban figyelemre méltó sebességadatok ellenére az egyes modellváltozatok üzemanyag-fogyasztása az Új Európai Menetciklus (NEFZ) szerint mérve több mint 8 százalékkal mérséklődött. A gyakorlati használat során azonban akár 15 százalék megtakarítás is elérhető a korábbi modellekhez képest.


PDCC: új aktív billenés-kiegyenlítés

A Porsche Aktív Felfüggesztés menedzsmentjével működő PASMfutómű (Porsche Active Suspension Management) opcióként rendelhető kiegészítéseképpen immár a Porsche Dinamikus Futómű- szabályozása (Porsche Dynamic Chassis Control; PDCC) is rendelkezésre áll. A két aktív működésű stabilizátor segítségével kanyarban az oldalirányú dőlés mértéke szinte teljes mértékben kiegyenlíthető, így csupán kifejezetten sportos vezetés mellett érzékelhető némi reakció a karosszéria mozgásában. A PDCC ezzel a biztonságot, az irányíthatósági tulajdonságokat és a menetkényelem színvonalát egyaránt fokozza. Terepen a rendszer az egyes kerekek mozgásának lehető legmagasabb fokú összhangjával jelentősen javítja a vonóerő-átadást.


Továbbfejlesztett PSM a nagyobb aktív biztonságért

A szériafelszereltséghez tartozó Porsche Menetstabilizáló (Porsche Stability Management; PSM) olyan új funkciókkal bővült, mint afékrendszer nyomásának szükség szerinti előzetes megnövelése, a vészfékrásegítő, valamint a továbbfejlesztett járműszerelvénymenetstabilizáló és a terepes blokkolásgátló. E fejlesztések fékezéskor növelik a rendszer reakciósebességét, megakadályozzák az utánfutóval közlekedő járműszerelvény veszélyes imbolygó lengéseit, illetve laza talajon is optimális fékhatást biztosítanak a sportos terepjáró számára.


Szabályozott összkerékhajtás utcára és terepre

A Porsche Vonóerő-szabályozó Rendszere (Porsche Traction Management; PTM) segítségével a Cayenne mindenfajta útviszonyok közepette rendkívül stabil és biztos menettulajdonságokat kínál. Az állandó összkerékhajtás az elektronikus szabályozású hosszirányú differenciálzár segítségével a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően változtathatja a motornyomaték első és hátsó kerekek közötti elosztását. A terepfokozatot is tartalmazó osztóművel szerelt rendszer így nehéz terepen is kiváló vonóerő-átadási tulajdonságokat biztosít.


Első ízben dinamikus kanyarfénnyel

A Cayenne Turbo szériakivitelben kínálja az új dinamikus kanyarfényt, amely az eddigi statikus kanyarvilágítást egészíti ki. A rendszer a bi-xenon fényszórók tartozéka, amelyek az úttest kiváló egyenletes megvilágításáról gondoskodnak. A statikus és a dinamikus kanyarfény kombinációja alacsony és magas sebességek mellett egyaránt számos előnyt kínál. A korszerű világítótestek a Cayenne és a Cayenne S modellekhez kívánságra rendelhetők. Borulásérzékelő a még magasabb fokú passzív biztonságért.


Az új Cayenne modelleket elsőként szerelték fel borulásérzékelővel, amely vészhelyzetben célzottan aktiválja a biztonsági övek előfeszítőit és a függönylégzsákokat, s ezzel boruláskor jelentősen mérsékli a bennülők sérülési kockázatát. E sportos terepjárók összesen hat légzsákjukkal példaértékű utasvédelmet kínálnak.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kátai: a legjobb magyar Dakar-motoros!

Kátai Péter a szenzációs huszadik helyen fejezte be az idei Dakart, és ezzel ő… Tovább olvasom