Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

2009-ben jöhet a Volvo XC60

A Volvo XC60 az izmos sokoldalúságot ötvözi egy kupé sportos karizmájával. A tanulmányautó végleges formában 2009 elején kerül az autószalonokba. Akárcsak a Volvo C30-nál, úgy a Volvo XC60 Project esetében is speciális célcsoport számára fejlesztették a kocsit.
Manapság a legnagyobb növekedés és a legerősebb versengés a kis szabadidő-autók piacán tapasztalható. A Volvo koncepcióautója is jelzés arra, hogy az XC60 vállalja a kihívást abban a kategóriában, ahol pár éven belül tíz fölé növekszik a választható modellek száma. A számítások szerint 2007 és 2009 között 75 százalékkal növekednek majd az eladások ebben a kategóriában, és elérik a 440 ezer autós szintet.



A Volvo szeretné megtartani vezető szerepét a biztonság területén. Az alacsony sebességű ütközések elkerülésére irányuló műszaki megoldások igazi áttörést jelentenek. Ezt a rendszerüket City Safety-nek nevezik. Ha az elöl haladó jármű hirtelen lefékez, és a rendszer úgy érzékeli, hogy baleset történhet, akkor megnöveli a nyomást a fékrendszerben. A City Safety 30 km/órás sebességig működik. Ha a két kocsi közötti relatív sebességkülönbség 15 km/óra alatt van, akkor a rendszer segítségével teljesen elkerülhető az ütközés.

Kétszer olyan messziről
„Ez a tanulmányautó nem csak azt mutatja meg, hogy milyen lesz a széria XC60-as, hanem számtalan jövőbeni Volvo modell tulajdonságait is magában hordozza. Ha manapság egy Volvót már 50 méterről is meg lehet ismerni, akkor azt szeretnénk elérni, hogy a jövőben már kétszer ekkora távolságról is azonnal felismerhetőek legyenek az autóink." – mondja Steve Mattin, a Volvo Cars formatervezési igazgatója. 
Akárcsak a Volvo C30-nál, úgy a Volvo XC60 Project esetében is speciális célcsoport számára fejlesztették a kocsit. Tréfásan szólva azt is mondhatnánk, hogy ők azok, akik a reggeli müzlijüket sem tudnák már elképzelni integrált áramkörök nélkül. Olyan emberek, akik abban a korszakban nőttek fel, amikor az elektronikai termékek hihetetlen fejlődésen mentek keresztül.

Dizájn szempontjából az XC60-as merész jelenség. Az övvonal alatt az XC modellek összetéveszthetetlen izmos formavilága köszön vissza, a nagy hasmagasságú karosszéria stabilan áll a hatalmas kerekeken. Az övvonal felett karcsú vonalak határozzák meg a megjelenést, és egy elegáns kupé sportos karizmáját sugározzák.

Az XC60 utasterének dizájnja legalább olyan bátor, mint a külseje. Különösen igaz ez a műszerfalra, a középkonzolra, és a keskeny, látszólag lebegő első- és hátsó ülésekre.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gilera GP 800 – több mint robogó

Két henger, 850 cm3, nyolc szelep, 75 lóerő – a Gilera tervezői szakítottak a hagyományos… Tovább olvasom