Kultúra

Nagyon szeretek kanyarodó sávból kilőni előre. Ilyenkor nem csak az autót tesztelem, hanem a mellettem álló szabályosan közlekedő autóst is. A taktika a következő. Egy plusz egy kanyarodó sáv: az előre menő sáv telített, a kanyarodó üres. Beállsz a kanyarodóba elsőnek. Nem figyeled a saját nyilas lámpád, figyelmed a szomszéd egyenesen menő lámpáját (ha közben te zöldet kapsz kettőt tehetsz:

Nemrégiben a következő cikket találtam egy internetes honlapon:

 

"Nagyon szeretek kanyarodó sávból kilőni előre. Ilyenkor nem csak az autót tesztelem, hanem a mellettem álló szabályosan közlekedő autóst is. A taktika a következő. Egy plusz egy kanyarodó sáv: az előre menő sáv telített, a kanyarodó üres. Beállsz a kanyarodóba elsőnek. Nem figyeled a saját nyilas lámpád, figyelmed a szomszéd egyenesen menő lámpáját (ha közben te zöldet kapsz kettőt tehetsz: 1) "bealszol" majd fél percre amíg újra pirosat kapsz. Ezt jobban szeretem, mert akkor senki nem tud mögöttem bekanyarodni, vagy 2) átállsz a másik sáv elejébe, de így pont az izgalom veszik el, ami a mögötted dudáló autók generálnak) Szóval figyeled a párhuzamos sáv lámpáját, fontos, hogy a fordulatot 3000 fordulat/perc körül tartsd két okból is: egy, így több károsanyag keletkezik, mint a normál alapjáraton, így kvázi élelemmel látod el a környező fákat, és gyereket is. Kettő, egy 1100 kilógramm körüli, 1.6-os 16 szelepes autót százhuszonakárhány lóerővel csak itt tudsz életben tartani, így tud a legjobban gyorsulni . Amint felvillan a sárga a lámpán felengeded a kuplungot (a kocsi természetesen sebességben), és oldalt nézed jó vagy-e, tudniillik, a szabályosan közlekedő autós is ekkortájt fog elindulni. Ha elenged, esetleg egy vészvillogó villantással jelezheted "kösz te lúzer fasz, hogy beengedtél". Ha nem enged az a nehezebb eset. Fel kell mérni az ellenfél autóját. Az erő. a motor nem számít. Itt csakis az ÉRTÉKET kell felbecsülni. Ha az ellenfélnek olyan kocsija van, amit már te sem sajnálnál (tipikus, a régi suzuki swift, és honda civic. Bocsi fiúk, lányok), sajnos ezt a csatát elvesztetted, ugyanis ők nyugodt szívvel fognak téged leszorítani, esetleg összetörni, másodiknak, azonban még ekkor is jó vagy. Ha az ellenfél kocsija nem esik az előbbi kategóriába, vagy esetleg a tiéd igen, akkor nyugodtan húzd rá a másikra a kormányt, el fog engedni... Ezek az információk, kérem szépen, a gyors közlekedés alapjai.+"

 

Fentiekben az a szomorú, hogy komolyan is gondolta. Tapasztalataim szerint sokan gyakorlatra is átültetik ezt a stílust. A baj nem a szabályokkal van, hiszen a cikk írója is pontosan tudja, hogy szabálytalan amit tesz, hanem azzal amit ez kimondva-kimondatlanul sugall, vagyis aki szabályos, az szerencsétlen, nevetséges, pipogya alak, aki örök vesztes a dzsungelben. Úgy tudom a közlekedésben nyertes nem létezik, (ha csak nem az a 2 perc amivel esetleg előbb odaér valahová, amit aztán alkalmasint parkolóhely-vadászattal el is veszít), viszont vesztes, sajnos szó szerint, sokszorta több van annál mint ami lenne, ha a közlekedési kultúra nem ilyen sötét szinvonalon állna az országban.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!