Rohamtempóban közeleg a Giro

2020.01.09. 09:43

Több tízezer szurkoló érkezik megyénkbe a világ egyik legnépszerűbb sportversenyére – hírgrafika

Nagyszabású prezentáción mutatták be annak a májusi vasárnapnak a forgatókönyvét, amikor borítékolhatóan az egész világ látja Győr, Pannonhalma, Kisbér, Nyúl, Écs, Tápszentmiklós, Táp és Nyalka műemlékeit, szép tájait. Május 10-én a Szentendre–Esztergom–Tata–Pannonhalma–Győr útvonal a Giro d’Italia védjegyének számító rózsaszínbe öltözik, több tízezer kerékpáros szurkoló látogat térségünkbe. 22 profi kerékpároscsapat 176 versenyzője – csapatonként nyolcfős alakulatokkal – vág neki a 193 kilométeres szakasznak.

Szeghalmi Balázs

Fesztiválhangulat

„Amikor az etapok útvonalát jelöltük az olasz szervezőkkel, Győrt stratégiai fontosságúnak ítéltük. Budapestről, Bécsből, Pozsonyból autóval 1–1,5 óra alatt elérhető a kisalföldi megyeszékhely, így Szlovákiából, Ausztriából rengetegen látogatnak majd ide” – utalt a gazdasági arany háromszögnek is tartott térségre Révész Máriusz kormánybiztos.

A Giro d’Italia 2020-as magyarországi Nagy Rajtját szervező bizottság elnöke hozzátette: több „fronton” jelentős hatást várnak a világ egyik legnézettebb sporteseményétől. „Nem csupán gazdaságilag hasznot hozó rendezvényt, az országimázs növekedését, a kerékpáros-kultúra és versenysport erősödését reméljük a Girótól, hanem pozitív szemléletformálást is. Olyan közösségi világeseménynek, fesztiválhangulatnak lehetünk a részesei, amelyre sokan évek múltán is örömmel fognak emlékezni” – hangsúlyozta.

A mezőny Győrben

A szervezők tegnap bemutatták a részletes győri távot is. Sándorfi Róbert, a győri önkormányzat kulturális, sport- és városmarketing-főosztályának vezetője elmondta: „Úgy állítottuk össze az útvonalat, hogy a város legszebb részeit több millió tévénéző lássa, miközben a szervezők biztonságtechnikai feltételeit is teljesítettük.” Pannonhalmát követően a 82-es főúton, Écsen és Nyúlon át érkezik majd a mezőny Győrbe.

A napjainkban is világelithez tartozó Nairo Quintana 2014-es győzelmét követően a Giro serleggel. A kis kolumbiai is várhatóan teker megyénkben májussal. Fotó: MTI

Először öt viszonylag hosszú egyenes vár a versenyzőkre: a Szent Imre út, a Szauter utca, a Nagy Imre út, majd a Szigethy útról fordulnak a 821-es útra. A Zechmeister utcán közelítik meg a város romantikus részét, a Radó-szigetet, majd a Töltésszer utca után suhannak el a Széchenyi-egyetem előtt. A Szövetség utcáról fordulnak a 14-es főútra. Összesen három győri hídon robog át a mezőny (Rába kettős híd, Jedlik híd, Széchenyi híd). Végül az Árkád melletti jelzőlámpás körforgalomból kanyarodnak a Szent István úti célegyenesre. Útzárak biztosan lesznek, a legtovább a Szent István úton kell terelésekre készülniük az autósoknak.

Az utak minőségéről

A legjobb sprinterek Győr közlekedési ütőerén 65–70 km/óra közötti sebességgel küzdenek majd az idei Giro d’Italia második szakaszának győzelméért. „Az olaszok kifejezett kérése volt, hogy az utolsó kilométeren ne törjön meg az út. Ekkor már annyira magas az adrenalinszint a versenyzőkben, annyira csak a szakaszgyőzelem lebeg a szemük előtt, hogy valóban balesetveszélyes volna bármilyen kanyart, fordulót beszúrni” – magyarázta Sándorfi Róbert. Bár Győr klasszikus városmagjában nem versenyezhet a mezőny az óriási tempó miatt, a közvetítés során látszanak majd a hangulatos, szűk utcák, mint ahogy légi felvételeken Győr többi negyede is.

Chris Froome 2018-as Giro győzelmét követően. Az utóbbi évtized legeredményesebb kerékpáros versenyzőjének a részvétele az idei Girón egyelőre kérdéses. Fotó: MTI

„A Girót érintő megyei utakon milyen fejlesztések jöhetnek szóba?” – kérdezte a Kisalföld újságírója. „Amikor az olasz szervezőkkel végigjártuk az utat, azt mondták: így pont jó lesz. Tavaly volt szerencsém látni a 2019-es Giro összes olaszországi szakaszát. Nagyjából hasonló volt az útfelület minősége, mint amilyen a magyarországi három szakaszon lesz. A Magyar Közúttal közösen ettől függetlenül a kritikus helyeken tervezünk fontos javításokat, kátyúzásokat” – válaszolta Szilasi László, a Giro Hungary 2020 szakmai vezetője. „Nem titok: több város, falu lehetőséget látott a Giróban, hogy rendbe hozassa az úthálózatát. Ezt azonban sem szakmai, sem etikai okok miatt nem támogatjuk. Nem lenne tisztességes azokkal a településekkel szemben, amelyek kimaradtak a Giróból” – zárta szavait Révész Máriusz.

(A Giro d’Italiáról hosszabb írást olvashatnak a szombaton, érdemes akkor is oldalunkra kattintani!)

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában