Kisalföld logö

2019. 05. 27. hétfő - Hella Még több cikk.

Egyre több férfi sminkeli magát

A sminkelés megszűnt a nők kiváltsága lenni. Olaszországban az Unipro által közölt adatok szerint a férfiaknak szánt kozmetikumok forgalma egy év alatt 11 százalékkal nőtt.
Az európai országok közül Olaszországban van a legnagyobb kereslet irántuk. A 14 és 64 közötti olasz férfiak 51 százaléka ápolja a bőrét. A legtöbbet használt kozmetikumok az arctisztítók, alapozók, arcfestékek, körömlakkok és szőrtelenítő krémek.

A sminkelő férfi modellje ma a Real Madrid új szerzeménye, David Beckham, aki testét szőrteleníti, szemfestéket, arcszínezőt használ és rózsaszínűre lakkozza a körmét. És ha ő megteheti, miért ne tehetné meg a többi férfi?

De miért hódít e divat? - tette fel a kérdést a Corriere della Sera című olasz lap. Stefano Bettarini, a Sampdoria futballistája szerint azért, mert az utóbbi években a férfiak egy kicsit narcisztikusak lettek. "A krémekről sem én, sem a társaim nem mondunk le. De a smink? Rendben van egy estére a kifutóra, ezt én is megtettem. Ám a mindennapokban... nem tudom".

A divatteremtő Christian Saint Laurent úgy látja, hogy a férfiak világában vége a macho korszaknak. "A férfinak most tetszik, ha önmagával foglalkozhat". Meglepő indoklást adott a divat másik guruja, Jean-Paul Gaultier, aki kezdeményezője volt a "férfi-cicomának". A smink arra szolgál - jelentette ki, hogy "erősítse a férfias jelleget".

Kisminkelt férfit látva ma még sokan csodálkoznak vagy meg is botránkoznak. Pedig a jelenség a modern korban sem új keletű. Carl Gustav Mannerheim finn tábornokról írta 1954-ben Indro Montanelli, hogy "csizmája mindig kifogástalanul fényes volt és körmei gondosan lakkozottak". A lap felidézi azt is, hogy Bobby Solo milyen megrökönyödést váltott ki az 1964-es sanremói fesztiválon, amikor kifestett szemmel és alapozóval alaposan bekenve énekelte a szívhez szóló slágert, az Una lacrima sul visót. (Egy könnycsepp az arcon).

De ezek az idők már elmúltak és ki tudja, a férfi tetszetősebb és szelídebb változatban talán hódítóbb is lesz. A kozmetikaipar mindenesetre már most is sokat profitál a terjedő divatból. A 280 millió eurós üzlet nem csekélység, és a lehetőségek messze nincsenek kimerítve. A férfiakat egyre jobban nyugtalanítják a ráncok, a táskás szemek, az arcizmok ernyedése. A szépészeti sebészetnek is vannak perspektívái. Ebbe az irányba mutat, hogy az olaszországi Riccionéban elkezdte működését az első, csak férfiak számára fenntartott "beauty farm".
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Erős utórengések Japánban

Több nagyobb utórengést is észleltek hétfőn hajnalban Japán északkeleti részén, a két nappal… Tovább olvasom