Kisalföld logö

2018. 12. 12. szerda - Gabriella -2°C | 4°C Még több cikk.

Ferrari: negyedik dupla rendel

Michael Schumacher hatodik idei elsőségét aratta a vasárnapi Európa Nagydíjon, míg a Ferrari negyedszer ért el kettős győzelmet.

Monaco csupán apró kisiklás volt, a riválisok továbbra is meglehetősen távol vannak a Ferraritól – ez a megállapítás szűrhető le Michael Schumacher és Rubens Barrichello vasárnapi nürburgringi teljesítményéből.

A Ferrari körönként továbbra is nagyjából egy másodperccel jobb, mint bármelyik más autó a mezőnyben, így nem meglepetés, hogy különösebb izgalmak nélkül, magabiztosan gyűjtötte be idei negyedik dupláját a maranellói istálló.

Ahogy az előzetesen várható volt, az első kanyar lehetett volna sorsdöntő: ha valakinek sikerül a rajtnál megelőzni a mindenkinél kevesebb üzemanyaggal induló németet, talán-talán másképp alakul a futam, de nem így történt. Maga Schumacher is ezt látta a kulcsmomentumnak:

„Az első helyen tudtam eljönni a startnál, ráadásul a második Kimi Räikkönen kicsit feltartotta a mezőnyt, ezért elegendő előnyt tudtam szerezni az első bokszkiállásig." A két ferraris különböző taktikával hozta be az autót az első kettőbe: a német háromszor, a brazil kétszer tankolt, hasonlóan a kettővel ezelőtti barcelonai versenyhez. (A kétszeri tankolás Fisichellának és Webbernek is bevált, mindketten a hátsó traktusból indulva értek pontszerző helyre.) Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója szerint így jobb képük lett arról, hogyan viselkednek a gumik eltérő körülmények között. A szakember Barrichello vállát is megveregette, mondván, hogy „tökéletesen vezetett, bár egyes időszakokban nem tudta olyan keményen nyomni, ahogy szerette volna, mert a gumik nem voltak annyira jók, mint vártuk".

Dicséretet érdemel a BAR-Honda is, amely Button harmadik helyével tisztelgett a Honda negyvenéves jubileuma előtt. Lehetett volna jobb is, hiszen Szatónak a második helyre is volt esélye, de bátor előzése közben összeütközött Barrichellóval, majd nem sokkal később tönkrement alatta a motor, csakúgy, mint egy hete Monacóban. A Ferrari második számú pilótája éppenséggel nem bátornak, hanem amatőrnek értékelte a japán manőverét, mert szerinte ellenfele nem volt előzési pozícióban. Csatlakozott hozzá Szato-bírálatban Trulli is. „A rajt után a negyedik kanyarban becsukta előttem az ajtót. Jobb első kereke eltalálta a bal elsőmet, majdnem kiestem.

A zűrzavarban megnyomtam a bokszutcasebességet szabályozó gombot, és ez több pozíciómba került" – nyilatkozta az olasz. David Richards BAR-főnök ellenben kijelentette, büszke Szato teljesítményére, előzésére, és a sportnak olyan hősökre van szüksége, akik nem számolgatnak, hanem minden lehetőséget kihasználnak.

A Williamsnél nem volt ekkora a magabiztosság a futam végén, miután a rajtnál Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya összeütközött, igaz, az istálló balszerencsés versenybalesetnek nevezte a történteket. Nincs valami jó passzban a McLaren sem. A hétvége során három Mercedes-motor ment tönkre, pedig a pilótákra nem lehetett panasz: Räikkönen sokáig a második volt, David Coulthard pedig a 19. helyről a 9.-re jött fel.
A finn szerint drámaian kellene javulni az autó megbízhatóságának, Ron Dennis csapatvezető ellenben a helyes irányba tett lépésnek tartja az utóbbi hetek fejlesztéseit. A motorokat még vasárnap éjjel visszavitték a Mercedeshez kivizsgálásra, de előzetesen azt gyanítják, hogy a dugattyúk mondták fel a szolgálatot.

Náluk még a Minardi is jobban szerepelt, amelynek mindkét autója célba ért, Bruni a 14., Baumgartner Zsolt a 15. helyen. Paul Stoddart, a faenzai csapat főnöke azt mondta, mindketten megtettek mindent, amit kértek tőlük, így eredményes hétvégét zártak a Nürburgringen.

A futam végeredménye: 1. M. Schumacher (Ferrari) 1:32.35,101, 2. Barrichello (Ferrari) +17,989, 3. Button (BAR-Honda) +22,533, 4. Trulli (Renault) +53,673, 5. Alonso +1.00,987, 6. Fisichella (Sauber) +1.13,448, 7. Webber (Jaguar) +1.16,206, 8. Montoya (Williams-BMW) +1 kör.
Leggyorsabb kör: M. Schumacher 1.29,468 (a 7. körben).

A vb állása. Pilóták: versenyzők:
1. M. Schumacher (német, Ferrari) 60 pont,
2. Barrichello (brazil, Ferrari) 46,
3. Button (angol, BAR-Honda) 38,
4. Trulli (olasz, Renault) 36,
5. Alonso (spanyol, Renault) 25,
6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 24,
7. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 12,
8. Szato (japán, BAR-Honda) 8 pont.

Konstruktőrök:
1. Ferrari 105 pont,
2. Renault 61,
3. BAR- Honda 46,
4. Williams-BMW 36,
5. Sauber-Petronas 10,
6. McLaren-Mercedes 5,
7. Toyota 4,
8. Jaguar-Cosworth 3,
9. Jordan-Ford 2 pont.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem utazik Tököli Kínába

A válogatott orvosa, Mohácsi doktor tüzetes orvosi vizsgálatot követően nem javasolta Tököli Attila… Tovább olvasom