Kisalföld logö

2019. 02. 22. péntek - Gerzson 1°C | 10°C Még több cikk.

Fél gőzzel, de újra nyitva a Fagus

Fél gőzzel, de újra nyitva a FagusA város legfiatalabb, eredetileg négycsillagos szállodájában Németh Miklós már nem tudja felhasználni az év elején vásárolt wellnessbérletét. Fotó: Magasi
Újra üzemel Sopron négycsillagos szállodája, a Hotel Fagus. A főszezonban két hónapig zárva tartó hotel új üzemeltetővel folytatja, egyelőre wellnessrészleg nélkül. Rengeteg kérdésünk volt a szálloda jövőjével kapcsolatban.
– Felháborítónak tartom, ami a Hotel Fagus körül történik, s mint volt vendéget nem pont az izgat, hogy mi a neve az üzemeltetőnek. Én ide vettem bérletet és ide szerettem volna járni. De nem tehetem... – mondja Németh Miklós. Év elején váltott hetvenezer forintért wellnessbérletet a szállodába, három és fél hónapig tudta használni. Aztán egy májusi napon őt is „kiterelték" a többi vendéggel együtt, azóta pedig hiába kérdez, nem kap értékelhető válaszokat.

Ahogy mi sem. Többek között a soproniak érdekében is kerestük a szálloda kommunikációs ügyeivel megbízott ügynökséget, s firtattuk, miként tervezik a jövőt. Ki az új tulajdonos, az üzemeltető, igazak-e a szóbeszédek, miszerint kormányközeli a befektető, legalább méltányosságból kárpótolják-e a régi vendégeket, mikorra várható a teljes körű szolgáltatás? Bár először válaszokat ígértek, végül alig kaptunk több információt, mint amennyit egyébként is el lehet olvasni a szálloda weboldalán...

A Hotel Fagus tulajdonosa a Resideal Zrt., a szálloda üzemeltetője a Resideal-Hotel Kft. A szállodát a felszámolás alatt álló korábbi üzemeltető május 5-én úgy zárta be, hogy annak tulajdonosától, illetve a felszámolótól erre nem kért engedélyt, a szálloda épületét nem adta át. A szállodában egyes szolgáltatások nem elérhetőek – az étterem kizárólag a büféreggeli idején tart nyitva, illetve nem használható a wellnessrészleg. Ezzel is a korábbi üzemeltetőt okolják, mondván, az elhanyagolt kötelező karbantartások ellehetetlenítették azokat a technikai feltételeket, amelyek a szolgáltatások minőségi biztosításához szükségesek.

A bérletesek kártérítési igényeit is elhárítják, mivel ők a korábbi üzemeltetővel kötöttek szerződést. Az általunk megkérdezett jogászok szerint ez jogilag helytálló, bár a konkrét válaszhoz ismerni kellene a korábbi üzemeltető és a tulajdonos közötti szerződésben foglaltakat. Ez viszont nem vigasz a károsultaknak, akik szerint barátságos, s elvárható gesztus lenne, ha legalább egy kedvezményes kupont kapnának a szálloda éttermébe vagy az előbb-utóbb csak megnyíló wellnessbe.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megszűnt Balfon az adománykönyvtár


Borsos Júlia és férje éveken keresztül hozták Svájcból az ajándék könyveket Balfra. A négyezer… Tovább olvasom