Kisalföld logö

2019. 03. 25. hétfő - Irén, Irisz 7°C | 13°C Még több cikk.

Az IC-k Fertőszentmiklóson is megállnak

A tervek szerint az IC vonatok Fertőszentmiklóson is megállnak majd – derült ki a Sopron-Fertőd kistérségi tanács ülésén. A fejlesztéseknek köszönhetően vonattal Szombathelyre pedig akár 40 perc alatt is eljuthatunk.


12.46.: Véget ért a tanácsülés.

12.39.: Bozsvári István, Fertőszéplak polgármester kapott szót, elmondta, Sarród szeretné fenntartani az intézménytársulási szerződést. Arról van szó, hogy egy település két társulásban ugyanarra a jogcímre nem adhat be támogatási igényt. Így egyebek mellett Fertőd sem kapja meg a kiegészítő támogatást.

Létrejöhettek emiatt „alibi" társulások is.

Kevés az idő, hiszen május 15-ig meg kell hozni a döntéseket. A korábbi megnyert pályázati pénzeket is vissza kell fizetni, amennyiben megszűnik az adott társulás.

Turi Lajos polgármester reagál: A ’90-es években kötöttek megállapodást, és Fertőddel 2003-ban egyeztek meg. Hiszen ezt akkor nem tiltotta a törvény. A testület úgy döntött, hogy Fertődöt választja.

Arányi Gabriella, a kistérségi tanács munkatársa pontosít: több társulásban is részt lehet venni. Ám a normatív támogatás csak az egyik után hívható le.

12.25.: Házi segítségnyújtás helyzetéről tárgyalt a tárgyalt az elnökség. Rendeződtek az anyagi problémák. A jövőt illetően a korábbi rendszert nem lehet üzemeltetni. Így a kistréség feladata lesz a szolgáltatás ellátása – közölte Fodor Tamás. – Mikrotérségi feladatként vállalnák fel ezt.

A szúnyoggyérítést is szóba hozta Fodor Tamás. A felmérés megtörtént, a részt vevő települések már leadták a jelentkezésüket. A tervek szerint a jövő héten már el lehet kezdeni a gyérítést.

12.20.:
A kistérség pályázatot nyújt be az oktatás fejlesztésre.

12.15.: A kistétség a jövőben együttműködik majd a Nyugat-magyarországi Egyetem Közgazdaság Tudományi Karával. Segítenék egyebek mellett a kis- és középvállalkozásokat.

12.06.: M9 gyorsforgalmi út a téma. Ennek lényege, hogy az autópálya kezdő pontja Sopronban legyen. A közelmúltban alakult meg az M9 területfejlesztési tanács. Ebbe a kistérségek 3-3 tagot delegálhatnak. Idén novemberben lesz Sopronban egy tanácsülés, amely a nyomvonal ügyét taglalja.

Ezt megelőzően kezdeményezni fogják az Országos Rendezési Terv módosítását, azaz kerüljön be: az M9 kezdőpontja az eredeti terveknek megfelelően Sopron legyen. A fő cél, hogy Sopronból Győr és Szombathely felé is legyen autópálya összeköttetés.

12.04.: Az első két napirendi ponthoz térnek vissza ismét. A zárszámadást, valamint az idei költségvetés módosítását megszavazták a polgármesterek.

11. 40.: Az ellenőrzési jelentés a következő napirendi pont. A vizsgálatokat valamennyi önkormányzatnál, illetve az 52 költségvetési szerveknél lefolytatták. A legrosszabb 1-es, illetve 2-es osztályzatot senki sem kapott – tudatta Bihari István, a társulási tanács irodavezetője.

Az ellenőrzés során nem csak a hibákat tártak fel, hanem a jobb működést elősegítendő több mint 200 javaslatot is tettek.

11.32.: Fodor Tamás Sopron polgármestere, a tanács elnöke azt kérdezi, hogy idén lesznek-e közvetlen vasúti járatok a Balatonra.

Mint kiderült, ebben az évben közvetlen kocsik nem indulnak, szombathelyi átszállással viszont el lehet jutni majd a Balatonra.


11. 28.: Turi Lajos, Sarród polgármester kért szót, aki elmondta, hogy a két település távol esik Fertődtől, és egyre kevesebb busz jár Fertőújlakra és Nyárligetre. A helyi önkormányzat, azért nem adta el a kisbuszát, hogy azzal szállítják a gyermekeket iskolásba. A Volán ezt nem tudja vállalni, mert gazdaságtalan. Így nem sok értelme van az egyeztetéseknek. Jó lenne, ha újabb járatokat lehetne üzembe állítani.

A Volán képviselője reagál: a fő gondot azt jelenti, hogy nincs rá olyan forrást, amit ide lehet csoportosítani. Annak is örülni kell, hogy a nagy tömegeket tudják szállítani. Amennyiben a kis településeket is kiszolgálnák, az jelentős veszteséget okozna a céget. Ám amennyiben a megrendelő fizet, akkor beiktatják az új járatokat.

A regisztrációs jegyek alapján kiderült, a Kisalföld Volán a utas szám után járó tényleges állami kiegészítés helyett ennek csupán az egyharmadát kapja meg.

 - Örülünk, hogy ilyen gyorsan sikerült megoldást találni erre a felvetésünkre - mondta el a kisalfold.hu-nak Horváth Tibor, Fertőszentmiklós polgármestere. - Fertőszentmiklós és Fertőd mellett a Sopron-Fertőd kistérség további mintegy tizenöt településének,  összességében  több mint  húszezer lakosnak az érdekét is szolgálja, mivel számukra  Fertőszentmiklós  állomás sokkal könnyebben elérhető, mint Kapuvár vagy Sopron. A társulási tanács ülésen eredetileg aláírás gyűjtést akartunk tartani, ám ez oka fogyottá vált, hiszen a GYSEV illetékese kedvező hírről számolhatott be.


11. 00.: Az autóbusz és a vonat menetrendváltozás a téma. A tájékoztatásban elhangzott: 2009. nyarán új szervezet állt fel a menetrendek egyeztetésre. Tavaly decemberben történt meg a vonat és autóbusz közlekedés összehangolása. Továbbra is a közlekedésért a közlekedési miniszter rendeli meg az országos szintű és a regionális közlekedéseket.

Az idei menetrend egyeztetése már elkezdődött. Most a kistérségi egyeztetések zajlanak, ahol el lehet mondani az észrevételeket. Ezt követően, a nyár közepén a Regionális Közlekedési Szakbizottság dönt az igényekről, s küldik el a tervezetet a miniszterhez.

A vasúti közlekedést veszik alapul, és ehhez igazítják a csatlakozásokat. Jelentős változásra nem kell számítani, de egyes kis forgalmú megállók és vonalak megszűnhetnek.

A GYSEV szakértője tart beszámolót. Megtudtuk, 4 százalékkal csökkent az utas szám egy év alatt, a megtett utaskilométer pedig 2 százalékkal lett kevesebb. A teljes árat fizetők esetében idén az első negyedévben kétszámjegyű volt a csökkenés.

A tervek szerint a menetrend decemberi életbelépésére elkészül a Sopron-Szombathely vasútvonal felújítása, hol a szerelvények 120 km/h órával közlekedhetnek majd.

A társaság jövőbe mutató elképzelése, hogy a Győr-Sopron közti vasútvonalat kétpályássá bővítik. Az előkészületekre már nyertek uniós támogatást. Ide tartozik, hogy a Sopront elhagyó vonalakat pedig egypályásra alakítják át.

Megvizsgálták a megállóhelyek forgalmát is. A harkai, peresztegi, Balf-fürdői megállóhelyeken a napi utas szám nem éri el az öt főt. Ezért ezeken a helyeken várhatóan nem állnak majd meg a vonatok.

Az IC vonatok megállnak majd a fertőszentmiklósi állomáson. A változás a 2010/11-es menetrendtől lép életbe. A Rail Jet vonatok számára is csatlakozást biztosítanak. Azaz Győrben ezek a korszerű szerelvények bevárják Sopronból induló a gyorsvonatokat. Fontos, az utolsó IC vonat 1 órával korábban indul majd Budapestről Sopronba.

Sopron és Szombathely között naponta 17 vonatpár közlekedik majd naponta. A menetidő a tervek szerint egy óra alá, akár 40 percre is lecsökkenhet.

Ezt követően az idei költségvetés módosításáról tárgyalnak a megjelent polgármesterek. Egyeztetik még a vasúti és autóbusz menetrendeket.
A Kisalföld Volán részéről is szeretnének módosítást kérni. 5-10 perces változtatásokra kerülne sor.

Ennek oka, hogy sok esetben zsúfolt a 85-ös számú főút forgalma, és a változtatással már tudják teljesíteni az autóbuszok a menetidőt. Vonal fejlesztésről, illetve bezárásáról egyelőre nincs szó.


10. 52.: Elkezdődött a társulási tanács ülése. Az első napirendi pont a társulás tavalyi zárszámadásának elfogadására, előirányzat módosítása. Fülöp Géza, Fertőd polgármestere, a pénzügyi biztosság elnöke elmondta, a módosítás nyomán megfelelő helyre illesztették be az irányszámokat. Az idei költségvetés módosítására azért van szükség, mert a tavalyról megmaradt pénzeket kell elosztani. Ám ez formális lépés.

Kevés a képviselő, hogy elfogadják a napirendet. Így majd az ülés végén szavaznak, amennyiben akkor sem lesz meg a megfelelő létszám, akkor egy ülést kell összehívni. Ám ez csak a két pénzügyi napirendre vonatkozik.


Előzmény:

A soproni Liszt-központban tartja hétfőn a Sopron-Fertőd kistérségi tanács soros ülését. Az első napirendi pont a társulás zárszámadásának elfogadására, előirányzat módosítása lesz.

Ezt követően az idei költségvetés módosításáról tárgyalnak a megjelent polgármesterek. Egyeztetik még a vasúti és autóbusz menetrendeket.

Tagot delegálnak majd a Nyugat-dunántúli Regionális Közlekedési Szakbizottságba, s végül tájékoztató hangzik el a 2009. évi ellenőrzési jelentésről.

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. miracle 2010. május 05. 11:44
    „Csetneky
    Az lehet. De itt most arról van szó, hogy IC kontra autó. Tehát egy konkrét viszonylatról. Nyilván az autónak vannak előnyei, de hátrányai is, például pössenteni menetközben elég nehézkes, sört inni nem ajálott stb.
    Azt meg el is felejtettem, hogy garázs sem hátrányos, minimum 1 millió megint.”
  • 33. Csetneky 2010. május 05. 10:58
    „miracle

    Persze. De ha jól megfigyelted, azt írtam a hozzászólásomban, hogy mindenki azzal utazik, amivel akar. Ez a lényeg. Na meg az, hogy az autóval nemcsak Budapestre mehetsz, hanem például olyan helyekre és olyan időpontokban, ahol és amikor nem jár a vonat, sem a busz. Nem beszélve egy jó kis bevásárlásról, amit elég macerás vonattal megoldani, ha a lakásod és a bolt között nincsen sín.”
  • 32. dpista 2010. május 05. 09:22
    „nice! Na ezt elmagyarázhatod! :-) Közvetlen vonat Sopron-Csorna-Porpác-Szombathely között? :-)
    Margit... nóóórmális!? :-)”
  • 31. GeryM41 2010. május 04. 23:49
    „+ ha egy négy tagú családról van szó, akkor a két gyerek ha diák fél áron utazik...”
  • 30. miracle 2010. május 04. 22:43
    „Csetneky
    Számoljunk!
    200 km 2.osztályon teljes áron 3360 Ft ha (HA!) IC akkor 4000 Ft
    autó benya 14 liter 4600 Ft kgfb+casco+gjadó havi 25E, havi 1000 km vezetéssel 200 km 5000 Ft
    idáig 9600 Ft, most vegyük is meg az autót: legyen használt, mert a vonat sem egy Hilton. 1.5 M-ért vettünk egyet, amibe 100 E km-t teszünk, utána 0,5 M-et fog érni, így 1 km 10 Ft 200km 2000 Ft
    Idáig összesen 11600 Ft. (Ajánlom összehasonlítani a 4600 Ft benzinpénzzel, gondolom a haverjaid is csak ennek az arányos részét fizetik, nem a 11600-ét, hoppá)
    Szóval 3 személynél leszek egálba, de nagyvonalúan 0 Ft szervízköltséget számítottam 10 év alatt, gumit sem veszel, meg olajat se, autópálya díj sincs, meg bünti sem! Új kocsinál meg az 1,5 M eleve 3 M.
    És persze ne beszéljünk akkor itt se a dugókról, elmaradó sziesztáról, balesetveszélyről...”
  • 29. Csetneky 2010. május 04. 21:48
    „Az autó árát az utazásba beszámítani akkor lenne ésszerű, ha valaki csak és kizárólag arra az útvonalra használná az autóját és csak néhány alkalommal. De normális működtetés mellett egy autót sok évig lehet használni, így az egyszeri beszerzési ára megoszlik az összes használat között. Arról nem beszélve, hogy autót nemcsak az adott útvonalon lehet használni, hanem még sok más egyéb dologra is. Nem tudom, kinek kerül havonta az autója fenntartása "tizenezrekbe", de nem cserélnék vele, az biztos.
    Minden esetre ha rám hallgat, mindenki azzal utazik, amivel akar.
    Én viszont - főleg budapesti utak esetében - maradok az autómnál. A dologhoz hozzátartozik, hogy általában négyen ülünk benne és nem a pályaudvarra megyünk, tehát plusz költségként bejátszanának a Bkv jegyek is. Pedig akkor még nem beszéltünk az állandó késésekről, a sztrájkokról, a kábellopásokról stb. Abban pedig mindenki megnyugodhat, ha az üzemanyag ára emelkedik, követni fogja azt a busz és vonatjegy ára is, sőt!”
  • 28. GeryM41 2010. május 04. 19:59
    „nemMindegy:
    kíváncsi vagyok, ha 450 FT-os benzinárak lesznek akkor is így fogsz beszélni? (hamarosan megéljük ezt is szerintem)”
  • 27. miracle 2010. május 04. 18:07
    „beleptem
    Miért te a mozdonyt is meg szoktad venni?”
  • 26. Taurus1047.5 2010. május 04. 17:31
    „...pedig elég logikus, hogy F.szt.miklóson is megáll az IC, hiszen ott létezik csatlakozás Ausztria felé. Nem beszélve arról, hogy pontosan ebből az okból már régebben is megálltak Szt.miklóson az IC-k, csak akkor még Expressz-nek hívták őket.”
  • 25. beleptem 2010. május 04. 16:04
    „"Miért lenne olcsóbb autóval? Az autó árát is beleszámoltad"

    és te a mozdony árát? :)

    esetleg a buszt, taxit az állomásra és attól?”
  • 24. miracle 2010. május 04. 15:53
    „nemMindegy
    Miért lenne olcsóbb autóval? Az autó árát is beleszámoltad, meg a járulékos havi költségeket (tizenezrek) vagy jó szokás szerint csak a benzint? És még vezetni is kell.
    Tapmancs
    Elárulom, az egész Sopron-Bp közlekedtetés többe kerül, mint a jegybevétel. Akkor tán szüntessük is meg, nemde?”
  • 23. nemMindegy 2010. május 04. 13:50
    „Inter City??, ahhaha. Inter Bokorra kéne átnevezni. Röhej, hogy már mindenhol megáll. Pont az lenne a lényeg, hogy Sopron-Bp kevesebb mint két óra alatt megtehető legyen. Hosszú évek óta járom ezt a vonalat, de csak a késések, a jegyárak és a menetidő nőtt... Már gyorsabb és OLCSÓBB is autóval...Ha tényleg meg fog állni Sznetmiklóson is, én sem fogok IC-re ülni”
  • 22. Tapmancs 2010. május 04. 13:30
    „21. nice

    Te Sopronból Szombathelyre tényleg Csornán keresztül mentél? Édes Istenem... :)

    14. miracle

    Ha csak 4ezer lenne a plusz bevétel, akkor abszolút nem érné meg. Ugyanis egy ilyen nehéz szerelvényt felgyorsítani biztos hogy többe kerül 4000Ft-nál. A plusz energiára gondolok ahhoz képest amikor csak átrobog egy állomáson.”
  • 21. nice 2010. május 04. 11:35
    „bármennyire is hihetetlen, nem egyszer mentem vele és igen, vmelyik arra ment.”
  • 20. GeryM41 2010. május 04. 09:53
    „Ne felejtsük el, hogy mindez decembertől lesz, mert a kommenteknél már elég sokan jelen időbe beszélnek...”
  • 19. miracle 2010. május 04. 09:31
    „nice
    Sopron-Szombathely 62 km, új 120-as pályán megállások számától függően 35-45 perces menetidőt lehet tartani szerintem.
    Egyébként meg Sopron-Csorna IC 37 perc (pálya: 100+120)”
  • 18. Lobbo71 2010. május 04. 09:18
    „nice, nézz már rá a térképre, szerinted Sopronból Szombathelyre Csornán keresztül mennek a vonatok? :-)))”
  • 17. nice 2010. május 04. 08:56
    „Azért kíváncsi leszek arra a Sopron-Szombathely 40 perces menetidőre! Megint nem tudják mit ígérnek. Még Győr-Kapuvár vonalon is több az út 40 percnél, nem még Szombathelyre, ami nem is egy vonalon van...Csornára nem ér oda Sopronból 40 perc alatt, nem még onnan tovább Szombathelyre. Megint mi ez???...parasztvakítás. Nonsense az egész. Ígérgetni azt ezek is tudnak, röpködnek itt a szavak a levegőben, mikor az utas meg veri majd az asztalt, h de kérem ezt mondták, az majd nem tetszik.”
  • 16. éééééén 2010. május 04. 08:05
    „Hát én ennek igenis örülök mivel én Szentmiklóson lakom, és ha IC-vel akartam menni be kellett menni vagy Sopronba vagy kapuvárra. Na ennyi szóval szerintem az igen is jó.”
  • 15. Lobbo71 2010. május 04. 07:38
    „ProFiler, azért megnézem, amikor hétköznap reggel Sopronból 2 óra 20 perc alatt te Budapest belvárosába érkezel autóval. Csak a Budapest táblától a Keletiig 1,5 óra...”
34 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vasárnap ismét gyorsulási verseny

Autók, motorok hangja kelti fel "téli" álmából a fertőszentmiklósi repülőteret most hétvégén, május… Tovább olvasom