Sopron és környéke

2019.06.05. 09:00

Magyar Turizmus Minőségi Díj - Harmadszorra is megkapta az elismerést a Tercia hálózat

Harmadszor nyerték el a Tercia étteremlánc egységei a Magyar Turizmus Minőségi Díjat. A százhatvan dolgozóval és ötven tanulóval működő családi vállalkozás az újítások és a környezettudatos szemlélet elkötelezett híve. A munkaerőhiány enyhítésére okoshotelt is működtetnek.

– Fontos a külső visszajelzés, főként, ha egy szakmai szervezettől kapjuk, mert így látjuk, min kell javítani, merre kell fejlődni – ad magyarázatot Takácsné Pölöskey Dóra, az étteremlánc egyik tulajdonosa arra a kérdésre, miért pályázták meg harmadszorra is a Magyar Turizmus Minőségi Díjat. A rendszer turisztikai vállalkozások, éttermek számára biztosít európai normák szerinti minősítési lehetőséget, akkreditációt. 

 A szorító munkaerőhiány miatt vezette be az okoshotel-alkalmazást a Hubertus. A személyzet is okostelefonon értesül róla, ha a vendég elhagyta a szobát. Felvételünkön Tóth Katalin. Fotók: Magasi 

– A jelentkezés önkéntes, a benyújtott önértékelés alapján kezdődik a vizsgálat. A bírák próbaevést, -ivást tartanak, feltérképezik vendégszemmel az éttermet, szállodát, aztán felfedik kilétüket és a színfalak mögé is betekintenek. A kópházi panziónkba például este fél kilenckor jelentkezett be egy hölgy és egy úr. Felhívtak telefonon, még inkognitóban és megkérdezték, oda tudok-e menni. Ott mondták meg, mi járatban vannak. Volt, amit megdicsértek, de építő kritikát is megfogalmaztak. Értékelték például, hogy a késői órában is elérhető voltam. Az éttermekbe is váratlanul toppantak be. Tetszett nekik, hogy mindenhol egyenruhában vannak a dolgozóink. Azt is észrevették, hogy helyi termelőktől vásároljuk a mézet, diót és – ha lehet – a szezonális zöldséget. A negatívumok között szóvá tették, hogy a Deák étterem előtt a járda kövei között sok a cigarettacsikk. Igazuk volt, szóltunk a takarítóknak, legyenek alaposabbak. Azt is megjegyezték, a kapucsínó csak tejhabbal készülhet, tejszínhabos változata nincs. Azóta ez utóbbit habos kávéként szerepeltetjük az étlapon. Összességében valamennyi egységünkben, a fertőendrédi, a kópházi éttermekben, a soproni Hubertusban és a Deák étteremben is elégedettek voltak a látottakkal. Azt mondták, a vendéglátás magasiskoláját tapasztalták meg a Tercia egységeiben – meséli örömmel Takácsné Pölöskey Dóra. 

Felvételünkön Takácsné Pölöskey Dóra, az étteremlánc egyik tulajdonosa

Felvételünkön Takácsné Pölöskey Dóra, az étteremlánc egyik tulajdonosa

– Sok jó ötletet is kaptunk a szakemberektől, ami akár nekünk is eszünkbe juthatott volna, de ami mellett mindennap elmegy az ember, afelett elsiklik a figyelme. Pedig igyekszünk folyamatosan újítani, fejlődni. Áttértünk például a kukoricaalapú szívószálra, az egyszer használatos evőeszközeink, papírtányérjaink pedig bambusz- és faalapúak. Ezeket eleinte drágábban lehetett beszerezni, mint a műanyagot, de fontos volt számunkra a környezettudatos működés – teszi hozzá az üzletasszony, aki mielőtt elbúcsúznánk, megmutatja, hogyan lehet bejelentkezni egy okoshotelbe. A Hubertus panziójában ugyanis mostantól csak a booking.com és a panzió weboldalán keresztül lehet szobát kivenni. Miután a rendszeren keresztül fizetett a vendég, kap egy digitális kódot a mobiltelefonjára, azt kell az ajtózáron lévő érzékelő előtt elhúzni, hogy bejuthasson a szobába. Amíg rendezve van a számla, jöhet-mehet, aztán csipog a takarítónő okostelefonja, hogy lehet takarítani. – Nem volt egyszerű, tizenkét zárszerkezetet kellett lecserélni és havidíja is van a szolgáltatásnak, de a szorító munkaerőhiány miatt valamerre lépnünk kellett. Négy recepciós állást takarítunk meg ezzel a megoldással, amit persze még szokniuk kell a vendégeinknek, főleg az idősebbeknek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!