Sopron és környéke

2019.01.09. 09:43

Kocka Bistro - Sopronban december 5-én idő előtt becsukta kapuit a létesítmény

Lezárult egy fejezet a Deák téren. A Kocka Bistro üzemeltetőjének, Szabó Zoltánnak tavaly december 31-ével járt volna le a szerződése, de nem várta meg az év utolsó napját, s nem is pályázott újból a bérleményre.

Gosztonyi Miklós

Szomorú látványt nyújt a Deák téri Kocka Bistro, amelynek műszaki állapota sok kívánnivalót hagy maga után. Pedig igazából nem több évtizedes ingatlanról van szó. Emlékeztetőül: a Deák tér 2006-ban kezdődött rekonstrukciójával egy időben hozták létre ezt a multifunkcionális épületet, amelyben idővel vendéglátóhelyet alakítottak ki. Azt a célt hivatott szolgálni, hogy közösségi élettel töltse meg a környéket. Lépcsőzetes lejárata akár ülőhelyként, nézőtérként is funkcionált a Deák tér felszíne alá épített szabadtéri kisszínpad produkcióihoz. A Kocka benti része hangulatos éttermi résznek is beillett, kinti terasza kedvelt találkozóhelyként vonzotta az ismerősöket.


Bő évtized múltán azonban sokasodni kezdtek az étterem külső-belső bajai. Így például a kerekesszékkel közlekedők részére kialakított rámpa melletti fal burkolatának nagy méretű darabjai közül többnek már csak a hűlt helyét láthatjuk; másrészt az épület több helyen beázik. Vödrökkel kell odabenn felfogni a vizet.

Bő évtized múltán sokasodni kezdtek a Deák téri épület külső-belső bajai. Fotó: Magasi

2016 elején vettem át az egység üzemeltetését az előző bérlőtől határozott idejű, 2018. december 31-ig érvényes szerződéssel. Az önkormányzat méltányos bérleti díjat állapított meg, ez városi szinten kedvezőnek mondható. Hogy miért zártunk be idő előtt? Körülbelül két éve húzódó probléma a lapos tető nem megfelelő vízszigetelése és az ebből adódó beázások, amelyek következtében az étterem műszaki állapota ez idő alatt kismértékben, viszont az elmúlt öt-hat hónapban rohamosan kezdett romlani. Olyannyira, hogy egy ideje az egység több pontján, a konyhán, a pultban, a vendégtérben és a vendégbejáratnál is vödrökkel kellett felfognunk a beáramló vizet. Az október-novemberi esőzések miatt december elejére ez az állapot olyannyira megromlott, hogy egyrészt esztétikailag nem volt méltó egy vendéglátóhelyhez, ezenfelül a körülmények az étterem mindennapos működését akadályozták. Ez főleg közegészségügyi szempontból lehetetlenítette el a munkánkat, így december 4-én úgy döntöttem – mielőtt váratlan hatósági ellenőrzést kapnánk –, hogy az egység működését felfüggesztem.


A zavartalan üzemhez mindenekelőtt komplett vízszigetelés-cserére, valamint teljes belső felújításra lenne szükség, amely közel tízmillió forintba kerülhet. A mögöttünk álló közel három év kedves emlék számunkra. Sikerült egy jó dolgot alkotnunk, viszont ennek ellenére a kiírt, december 14-i határidejű pályázaton nem indultam. Döntésemet nem érzem kudarcnak, csupán üzleti szempontból lépek vissza egyet, hogy idővel kettőt tehessek előre.


Az önkormányzat a multifunkciós létesítmény bérbeadására az érvényes szerződés lejárata előtt egy hónappal, 2018. november 30-án pályázatot írt ki. A felhívásban megadott határidőre egyetlen ajánlat sem érkezett, ezért új pályázatot hirdettek, amelynek beküldési határideje 2019. március 29.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!