2015.05.04. 10:53
Ideiglenesen bezárták a Bormarketing Műhelyt Sopronban
Hetek óta „betegség miatt" zárva tart a Fő térhez közeli Bormarketing Műhely. A borosgazdákat tömörítő hegyközségi tanács elégedetlen a nonprofit kft. szakmai munkájával.
A Kisalföld információi szerint lejtőre került a 2001-ben alapított Soproni Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. A soproni iroda portálján hetek óta kézzel írt közlemény tudatja: „Betegség miatt zárva".
Az sem kecsegtet semmi jóval, hogy a téli nyitvatartási időpontok mellett hiába keressük a nyárit. Tavaly júliusban a Kisalföld már arról írt, hogy gyakran a nyitvatartási idő alatt is zárt ajtókra leltek az érdeklődők. Ennek oka az volt, hogy a munkatársi létszám kettőre apadt.
Pedig 2012 októberében még nagy reményeket fűztek a soproniak a Bormarketing Műhely működéséhez: akkor vették birtokba a Forum Vinorum Borbemutató Vinotékát. Ezzel a soproni borászok húszéves álma valósult meg. Mára viszont inkább a kiábrándultság jellemzi a helyi bortermelőket.
– A borászok egyöntetűen elégedetlenek a Bormarketing Mű- hely munkájával. Három éve semmi nem történt a borvidék népszerűsítése érdekében – mondta többek nevében [namelink name="Taschner István"], a Soproni Hegyközségi Tanács elnöke.
A borászok szerint hatékonyabb marketingre van szüksége a Soproni borvidéknek, mint amit a Bormarketing Műhely nyújt. Fotó: illusztráció |
– Néhány héttel ezelőtt a városházán el is mondtuk a véleményünket.
Azon a tanácskozáson Rigler Zsolt, a Bormarketing Műhely ügyvezetője, hat borosgazda és a városvezetés vett részt. Nem sokkal később döntött úgy a hegyközségi tanács, hogy megszakítja a szakmai kapcsolatot a műhellyel. Azonban az április 7-én ajánlott küldeményként feladott levél kézbesíthetetlennek bizonyult, a posta visszahozta azt.
– Úgy érezzük, a műhely cseppet sem aknázta ki a „Sopron a kékfrankos fővárosa" címben rejlő lehetőségeket – vette át a szót[namelink name=" Farkas Lajos"], a Fertő-menti Hegyközség elnöke. – Amíg nincs jobb megoldás, saját kézbe vesszük a marketinget.
– Megállapodás született a város és a hegyközségi tanácsok között, hogy az önkormányzat kiemelt városi érdekként kezeli a borvidék népszerűsítését, a soproni bor ügyét. Ezt szolgálná a Bormarketing Műhely is – tette hozzá Jakus János hegyközségi tanácsadó. – Az viszont érthetetlen, hogy egyedül az országban Sopronban kell adót fizetni a borospincék után. A Soproni borvidéket tizenhét település alkotja, ebből egyedül a soproniakat sújtja az évenkénti 900 forintos négyzetméterenkénti adó.
[namelink name="Rigler Zsolt"], a Bormarketing Műhely ügyvezetője a felvetésekkel kapcsolatban elmondta, a Forum Vinorum bezárása csak ideiglenes. Éves szinten nyolc-tízmillió forintba kerül közösségi irodájuk fenntartása, működtetése, ennek anyagi oldala nem volt biztosított.
Az önkormányzattól kapott támogatás a költségek töredékére volt csak elegendő. Viszont két éve nincs olyan pályázati lehetőség, ami a műhely profiljába illett volna. Egyébként sem ő, sem a kollégája – aki a Soproni Borút Egyesület titkára – nem szakadt el a borvidéktől. Terveik szerint a turisztikai szezon kezdetére, június közepére újból megnyitják a Forum Vinorumot.