2017.02.06. 10:57
Hiába az időgarancia, a Posta visszahozta a csomagot
Budapesti idős rokonának küldött csomagot egy fertőszéplaki asszony karácsonyra. Telefonon rendszeresen beszélt a címzettel, így megtudta, nem kapta meg a küldeményt. A napokban pedig ledöbbent: a posta visszahozta neki a csomagot.
Telefonos kapcsolatban állt a címzettel, ezért lepte meg a fejlemény
Visszakapta a csomagját
Az őrzési időt követően a küldeményt visszaküldték a feladónak.
A Magyar Posta kérésünkre kivizsgálta az ügyet. „Az év végi szezonális forgalomfelfutás fokozott terhelést jelentett a csomagküldő cégek, így a Magyar Posta számára is. Ilyen mértékű küldeménymennyiségnél óhatatlanul előfordultak olyan időszakok, amikor csúszások vagy eseti munkahibák következtek be a kézbesítést illetően – ezekért ezúton is az ügyfelek elnézését kérjük" – áll többek között levelükben. „Nyilvántartásunk szerint a jelzett küldeményt január 4-én és 5-én kétszer is megpróbálták kézbesíteni, azonban jogosult átvevő hiányában a kézbesítő értesítőt hagyott hátra, s a csomag letétbe került a Budai Központi Kézbesítő Postán. A szabályok által előírt őrzési idő alatt a címzett a csomagot nem kereste, így az őrzési időt követően a küldeményt visszaküldték a feladónak. Ilyen esetben a feladó visszakézbesítési díjat köteles fizetni."
A sajtóosztálytól kapott levélből az is kiderül, hogy késedelmes csomagkézbesítés esetén kártérítésre a feladó jogosult, amennyiben ezt írásban jelzi a Magyar Posta ügyfélszolgálatán. A kártérítési átalány összege az időgarantált postai szolgáltatásért fizetett díj kétszerese.
Bak Erzsébet nem fogadja el a Magyar Posta magyarázkodását, annál inkább sem, mivel 2015-ben is hasonló cirkuszt okozott a csomagja. Ezért is adta fel legutóbb egynapos kézbesítési időgaranciával.