Sopron és környéke

2018.04.12. 09:00

Az utasok értékelik a fejlesztéseket Sopronban

A tömegközlekedés fejlesztése lehetne a válasz Sopron zsúfolt autóútjaira, a parkolási gondokra, a légszennyezettségre. A helyi járatok sűrűsége mellett a megállóhelyek is jelzik a színvonalat. Megnéztük, milyenek...

Munkatársunktól

Sopronban sok busz közlekedik, ebből következően jó pár megálló is van; fedett, ülőkés, masszív, huzatos, automatás... Főleg a belvárosban, a műemléki környezetben jellemző, hogy a megállót csak tábla jelöli. Nehéz is lenne itt utcaképet nem bántó, fedett várókat kialakítani... De ott is hagynak esztétikai kivetnivalót a megállóhelyek, ahol fedettek. A legnagyobb probléma – mondják az utasok –, hogy rozsdásodik a vasszerkezet, a tető berepedezett, néhol összefirkáltak a plexik, huzatosak és a csapadék is sok esetben beesik. A megállók körül ott a szemét, a földre dobott cigarettacsikkek, pedig a legtöbb várakozónál van szemetes.


A megkérdezett utasok véleménye is éppoly sokszínű, mint a várók megjelenése. A korszerűsített elektronikus jelzőtáblákat a többség hasznosnak ítéli, de a rendszert nem tartják tökéletesnek. A hiányosságokkal együtt tudnak ugyan élni az utasok, mégis problémásnak tartják, hogy nem kapnak értesítést, ha egy járat kimarad.

 


Bosszúságok forrása lehet a jegyautomata is, ha nem működik, s ez bizony gyakran előfordul. – Napos idő esetén hasznos lenne a monitor fölé egy árnyékolót szerelni, mert alig lehet elolvasni a szöveget – mondják az utasok. A tizennégy elektronikus utastájékoztató oszlopot 2011 és 2014 között helyezték üzembe, működésükre az eltelt időszakban döntően csak pozitív visszajelzés érkezett – reagált erre az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ. Elmondták, a járat kimaradásáról csak a végállomásról történő kiindulása előtt tud írásos értesítést küldeni a diszpécser az oszlopra, menet közbeni változások megjelenítésére már nincs mód. A tájékoztató felületet elsősorban egyéb információk – például baleset, terelés – közlésére alkalmazzák. Tavaly például a 167.765 indított járatból mindössze 252 maradt ki, döntően műszaki hiba miatt.


A menet- és bérletjegy-árusító automaták működését folyamatosan figyelik, a meghibásodást, reklamációt nyilvántartják. Az automatákkal kapcsolatos bejelentéseket a nap 24 órájában a 06-30/631-8365-ös telefonszámon fogadják. Árnyékoló elhelyezését viszont nem tervezik... A társaságnál azt is elmondták, mivel a gépek fenntartási időszaka letelt, vizsgálják az automaták üzembiztosabb és korszerűbb automatákra történő cserélését, de ennek ütemét elsősorban majd az anyagi lehetőségek határozzák meg.

 


Az önkormányzatot is megkérdeztük buszváróügyben. Kiderült, hogy tavaly tizenöt fémszerkezetű utasváró üvegfelületét kellett pótolniuk. Több esetben a korrodált felületek kezelése és festése is megtörtént, a hiányos, törött ülőfelületeket is javították. Tizenhat faszerkezetű buszvárót is felújítottak, az Aranyhegyen és a Győri úton új buszvárókat is kialakítottak. Idén folytatódnak a felújítások – hangsúlyozták a városházán –, erre hétmillió forintot különítettek el a költségvetésben, eseti javításokra pedig még kétmillió forintot. A buszmegállók sokfélék, egyetlen közös vonásuk, hogy gyakran kell a felújításukra költeni. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!