2015.09.28. 12:01
Százhatvannal, két vágányon roboghatnak a vonatok Győr-Sopron között - Pénz egyelőre nincs a tervekre
A Győr-Fertőboz szakaszon 160, Fertőboz - Sopron között pedig 120 kilométer/óra maximális sebességre lesz alkalmas a tervezett új vasúti pálya.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság jóváhagyta annak a vasúti fejlesztésnek a terveit, amely a Győr és Sopron közötti vasútvonal részleges kétvágányúsítását célozza. A nagy forgalom miatt az ország egyik leginkább túlterhelt egyvágányú vasútvonalán a fejlesztés eredményeként nagymértékben javulhat a kötött pályás közlekedés, rövidülhetnek a menetidők, és növekedhet a vonalszakasz áteresztő képessége.
A projekt keretében második vágányt tervez a vasúttársaság Győr Rába-híd – Kapuvár, valamint Fertőboz – Sopron között.
A Fertőboz – Sopron között húzódó jelenlegi vonalszakaszt a projekt keretében felszámolnák, helyette új nyomvonalon haladna a kétvágányú pálya Fertőboz és Kópháza között. Így, a tervek szerint a Győr – Sopron vonal a Sopron – Szombathely vonallal közös nyomvonalon éri el Sopront, melynek köszönhetően kisebb környezeti és zajterhelés éri majd a várost. A fejlesztés eredményeként a Győr Rába-híd – Fertőboz szakaszon 160, a Fertőboz – Sopron szakaszon 120 kilométer/óra maximális sebességre lesz alkalmas a pálya, míg az engedélyezett tengelyterhelés a teljes vonalon 22,5 tonnára emelkedik.
A fejlesztés nem csak az utazósebesség növelésével, hanem a vonal menti állomások felújításával is szolgálja az utazóközönség kényelmét. A szakaszon található állomásokon és megállóhelyeken 55 cm magas peronokat, gyalogos aluljárókat, személyfelvonókat, valamint P+R, és B+R parkolókat tervez kiépíteni a GYSEV, valamint ezzel párhuzamosan megadja annak lehetőségét is, hogy az utasok valós idejű, audiovizuális eszközökkel kapjanak tájékoztatást a forgalmi helyzetről. A vasúttársaság azonban nemcsak a közlekedőkre, hanem az otthon maradókra is gondolt, ezért az új pályán a lakott területeken zajvédő falak óvják majd a környék lakosságát a zajterheléstől.
A projekt keretében javul a vasútbiztonság is, mivel a beruházó tervei szerint az egész vonalat új elektronikus biztosítóberendezéssel, ETCS L2 vonatbefolyásoló berendezéssel szereli majd fel.
A kétvágányúsítás kivitelezési munkálataihoz szükséges források egyelőre nem állnak a vasúttársaság rendelkezésére.