2015.06.17. 19:06
Két vágányon, százhatvannal száguldanának a vonatok Győr és Sopron között
A vasúttársaság tervei szerint a Győr-Sopron-országhatár vasútvonal bizonyos szakaszain épülne meg a második vágány, illetve 160 km/órára emelkedhet a pályasebesség.
A kétvágányúsítási projekt jelenleg előkészítési fázisban van: ez azt jelenti, hogy az előzetes nyomvonaltervek, valamint az új vasúti pályához kapcsolódó egyéb szükséges átalakításokról készültek el az engedélyezési tervek. Ezeket a vasúttársaság által megbízott, tervezőmérnöki irodákból álló konzorcium állította össze.
A fejlesztésre azért van szükség, mert jelenleg a hazai egyvágányú vasútvonalak közül a Győr-Sopron szakaszon zajlik a legnagyobb vasúti forgalom. A kétvágányúsítás a jelenlegi tervek szerint Győrtől Kapuvárig, illetve Fertőboztól az országhatárig terjedő szakaszokat érinti.
A pályasebességet 160 km/órára emelnék, ami jelentősen csökkentené a Sopron és Győr között közlekedő regionális vonatok, valamint a Budapest felé közlekedő gyors és intercity vonatok menetidejét.
A tervek készítése során a vasútbiztonsági és környezetvédelmi szempontokra is kiemelt hangsúlyt fektettek: a pályasebesség növekedése miatt az összes érintett vasúti átjárót csapórudas félsorompóval szerelhetik fel, a lakott területek mellett pedig több szakaszon zajvédő falak készülhetnek.
Jelentősen csökkenhet majd a menetidő
A vonal fejlesztésének előkészítő munkáit a GYSEV Zrt. az Európai Unió Kohéziós Alapjának támogatásával végzi. A vasúttársaság elkötelezett abban, hogy a beruházással a lehető legkisebb kényelmetlenséget okozza a térségben élőknek.
Ezért szervezett a GYSEV három helyszínen is lakossági fórumot, amelyeken a szakemberek részletes tájékoztatást adtak a projektről és a fejlesztés jelenlegi státuszáról, valamint válaszoltak a résztvevők által feltett kérdésekre.
Így, amennyiben a kétvágányúsítási projekt forrásokat nyer és megvalósítási szakaszba lép, a kiviteli tervek elkészítésénél a szakemberek figyelembe tudják venni a térségben élők igényeit.