Rábaköz PRINT

2016.03.09. 10:53

Az M85-ös Kapuvári szakasza - Év végére kijelölik a nyomvonalat

Év végén vagy 2017 elején kezdődnek meg a kisajátítások az M85-ös főút Kapuvár és Sopron közti szakaszán. Jelenleg az építési engedélyezési terv készítésére kiírt közbeszerzés bírálata folyik.

Cs. Kovács Attila - Kisalföld napilap

Elkészült az M85-ös gyorsforgalmi út Csorna és Sopron közti szakaszának megvalósíthatósági tanulmánya és a környezetvédelmi munkarészek is rendelkezésre állnak. Ezekre már az engedélyt is megszerezte az illetékes szervezet.


A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatójától megtudtuk: jelenleg az építési engedélyezési terv készítésére és az építési engedély megszerzésére kiírt közbeszerzési eljárás zajlik.


Loppert Dániel a Kisalföldet úgy tájékoztatta: a végleges nyomvonal idén, az engedélyezési tervfázisban alakul ki. A tanulmánytervben szereplő úttengely a részletes geotechnikai feltárások alapján ugyanis módosulhat. Várhatóan 2016  negyedik negyedévében, az engedélyezési terv részeként készül majd el a kisajátítási terv is. Az alapján határozzák majd meg pontosan, hogy az út céljára mely területek megvásárlására lesz szükség. A területszerzés legkorábban év végén, 2017  elején kezdődhet meg, tudatta a NIF.


A kapuvári önkormányzat folyamatosan részt vett az egyeztető tárgyalásokon. A helyiek úgy vélik, a legnagyobb jelentősége az lesz az útfejlesztésnek, hogy rövidebb idő alatt érik el Győrt, illetve Sopront. Az sem mellékes persze, hogy a várost elkerülő szakasszal a belvárosi forgalom csökken.


– Várjuk nagyon a Csorna– Kapuvár és a Kapuvár–Sopron szakasz építését – fogalmazta meg véleményét a Kisalföld érdeklődésére Hámori György polgármester. – Számos egyeztetésen vettünk részt, próbáltuk a város igényeit a nyomvonal kijelölésekor érvényesíteni. Mi kezdetektől a déli elkerülőt támogattuk és úgy tudom, hogy az északi nyomvonal már nincs is napirenden.


Az egyik variáció szerint Kapuvár után az út egyenesen menne tovább Fertőszentmiklós felé, Vitnyédet is délről kerülve. A másik változat Kapuvár és Vitnyéd között visszavezetné a gyorsforgalmit az északi oldalra. Ez a mi szempontunkból végül is mindegy. Ha azonban az utóbbi megoldást választják a szakemberek, mi azt kérjük, hogy Kapuvár ott is kapjon egy fel- és lehajtót, azaz a város és Vitnyéd között.


Hámori György azt gondolja, az átmenő forgalom náluk nem annyira jellemző most sem, mint például volt Csornán a 86-os főút miatti teherforgalom miatt. Sokan mégis félve vetítik előre, hogy kiürül a város, üzletek mennek majd tönkre.


– Én ettől nem tartok – jegyezte meg a polgármester. – A kapuvári üzletekben ugyanis leginkább a helyiek és a környékbeliek vásárolnak, és a boltok célforgalmat bonyolítanak le. Az átutazó nem áll meg nálunk, hiszen ahhoz túl közel vagyunk Sopronhoz.


Az M85-ös legnagyobb előnye az  itt élők szempontjából az lesz, hogy jelentősen csökken az utazási idő. Sopront most, ha normális forgalmi helyzettel számolunk és nincs baleset, nincs torlódás, nem kell lassú járművet kísérnünk kilométereken át, minimum negyven perc alatt érjük el. Ez az idő a fele lesz, azaz húsz perc alatt Sopronba érünk Kapuvárról. És keleti irányba is gyorsabb lesz a haladás, azaz Csornára és Győrbe is rövidebb idő alatt jutnak majd el a környékbeliek.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!