PR-cikk

2020.10.26. 10:28

Kötelező bankkártyaterminál: nem mindegy, milyen áron...

„Megvoltunk nélküle, a vásárlók sem annyira hiányolták” – számos kisvállalkozó vélekedhet ma így a bankkártya-elfogadásra alkalmas terminálról. Mérgelődnek a kormány új jogszabályán, miszerint jövőre minden online pénztárgépet működtető kereskedő, üzlettulajdonos köteles bankkártya-elfogadásra alkalmas okos POS terminált üzemeltetni.

Kép forrása: youworkforthem.com

Fotó: Sencz Zsófia

 

Kép forrása: youworkforthem.com

Eddig nem szerezted be, vagy nem tartottad szükségesnek, mert ügyfeleid nem hiányolták a bankkártyás fizetési lehetőséget, vagy szimplán túl drágának tartottad a terminál fenntartását? Bármelyik is legyen, januártól mindenképp biztosítanod kell a kártyás fizetési lehetőséget ügyfeleidnek. Felmerül tehát a kérdés: Hogyan válasszunk szolgáltatót, hogy a lehető legolcsóbban megússzuk ezt a kötelességet?

Nézzük meg, milyen költségekre figyeljünk…

Terminálbeszerzés és -beüzemelés

Lényeges szempont, hogy kell-e költségekkel számolnunk a terminál megszerzése és telepítése miatt.

Egyes szolgáltatók már a legelső körben igyekeznek jókora hasznot húzni a terminált beszerző kisvállalkozón, és komoly összegekért megvásároltatják az eszközt. A SumUp vagy a MyPos például súlyos tízezreket kér el ügyfeleitől, 10.000 Ft-tól akár 300.000 Ft-ig terjedő értékben.

Az eszköz beszerzése után a következő lépés a terminál telepítése, ami mindösszesen pár percet vesz igénybe, és akár már szerződéskötéskor is elvégezhető. Az Unicredit 10 ezer forintos díjat számít fel csak ezért az egyszeri és pikk-pakk elintézhető folyamatért. Maga a betanítás sem tart tovább néhány pillanatnál, hiszen az eszköz rendkívül egyszerűen működik és könnyen kezelhető – jogosan érezhetjük tehát, hogy itt csak még egy bőrt szeretne lehúzni rólunk a szolgáltató.

Ha spórolni szeretnénk a kötelező terminálbeszerzésen, és hát miért ne akarnánk, érdemes olyan szolgáltatót választani, aki nem számol fel sem a terminálbeszerzésért, sem a -telepítésért külön díjakat. Ha a Fizetési Ponttal szerződünk, az előbb említett egyszeri díjakkal nem kell kalkulálnunk, így több bevételünk marad a kasszában.

Hosszú távú kiadások

Ha megvizsgáltuk, kell-e már az elején fizetnünk, jöhet az, hogy megnézzük, milyen folyamatos kiadásokkal jár majd a terminál fenntartása. Az eszköz használatáért cserébe fizetendő tétel…

– a bankkártyás vásárlások után felszámított tranzakciónkénti díj,

– havi bérleti díj és az

– alapdíj.

Kezdjük a kártyás vásárlások után felszámított díjjal, ami nevéből adódóan egy bizonyos mértékű vásárlásonkénti jutalékot jelent, ami a szolgáltató zsebében landol. Egyes esetekben a szolgáltató a kártyás vásárlások után forgalomarányos százalékos díjat számít fel, ami egyértelműen a tranzakciók egy bizonyos százaléka (például 1,5% + áfa). Más szolgáltatók pedig egyszerre kérnek egy forgalomarányosan változó százalékos díjat és egy tranzakciónkénti fix díjat (1,5% + 20 Ft + áfa). Utóbbi nevéből adódóan fix és független a kártyás fizetés értékétől.

A piacon találhatunk kimondottan kedvező ajánlatot, mint például a Fizetési Pontnál kiszabott 0,9% + 17 Ft, de egészen drága, kevésbé előnyös forgalmi díjszabást is, mint a MyPosnál előírt 3% + 85 Ft.

Egyes szolgáltatók a terminálért cserébe havi bérleti díjat is felszámítanak. Ahogy a nevében is benne van, ezt csupán azért kell fizetnünk a szolgáltatónak, hogy az eszközt bérelni tudjuk tőle. Sok esetben ugyanis a terminált csak bérbe vehetjük, megvásárolni nem is tudjuk.

Ezen kívül bizonyos szolgáltatók felszámíthatnak alapdíjat is, ami a havi szolgáltatásért fizetendő összeg. Ezért cserébe bármikor megkereshetjük az ügyfélszolgálatot, ha kérdésünk adódna, vagy egy esetleges meghibásodást szeretnénk bejelenteni. Érdemes itt is körülnézni, milyen mértékű alapdíjat számítanak fel az egyes cégek: az Unicredit vagy a Six Payment közel 5 ezer forintot is felszámít havonta, de kimondottan drágának számít a Vodafone által kiszabott 10 ezer forintos havidíj is.

Januárig zéró költség

Mázli, hogy van a piacon olyan szolgáltató, amely figyelembe véve a kötelező terminálbeszerzést, igyekszik megkönnyíteni az átállást a kereskedők és vállalkozók számára.

A Fizetési Pont a kisvállalkozók életét megkönnyítendő új akciót hirdetett. A Szerződj most, fizess januárban kedvezményes ajánlat keretében az idei évre már elengedik a terminál beszerzéséhez kapcsolódó költségeket.

Ha most szerződünk, januárig nem kell fizetnünk:

– az alapdíjat,

– a hálózati kapcsolat díját,

– a havi számlavezetési díjat és

– a fizetési kártya havidíját.

Látogass el a Fizetési Pont weboldalára, majd válaszd a visszahívást kérek lehetőséget. Nincs más dolgod, mint hátradőlni és megvárni, hogy az értékesítő kolléga felhívjon és elmagyarázza a részleteket.

Pár napon belül már nálad is lesz terminálod, és kezdődhet a bevételnövekedés. A bankkártyával fizető vásárlók ugyanis bizonyítottan többet költenek, mint a készpénzzel fizető társaik.

(x)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában