Szponzorált tartalom

2020.02.20. 08:00

Árérzékeny a magyar vásárló? Nem minden esetben!

A hazai piacot kifejezetten árérzékenynek tartjuk, és nem is járunk messze az igazságtól egy ilyen kijelentéssel, viszont az online térben egyre kevésbé az ár határozza meg a vásárlói döntést. Egy budapesti marketingügynökség e-commerce menedzsere szerint a kényelem és a biztonság legalább olyan jelentőséggel bír a vásárlás során, mint maga az ár. Rengeteg webáruház küzd a magas kosárelhagyás problémájával; ha nem elég kényelmes a vásárlási folyamat, a felhasználó nagy valószínűséggel félbehagyja a vásárlást és inkább leadja a rendelését egy másik oldalon.

 

Sajnos a kisebb webáruházak csak nagyon ritkán képesek gyakorlati megoldást találni a kosárelhagyás problémájára. Az esetek többségében nincs tudomásuk a probléma mértékéről, ráadásul nem rendelkeznek akkora forgalommal, amely esetében a visszafordulások száma reprezentatív adatként lenne értelmezhető. Más a helyzet a piacvezető szereplők esetében; ha egy piacvezető webáruház minden tizedik visszafordulót képes „megmenteni”, akár százmilliókkal növelheti az éves bevételét…

Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy a kényelem mindenkinek mást jelent; sokak számára a bolti átvétel lehetősége a legfontosabb még abban az esetben is, ha tipikus online vásárlásról beszélünk. Számos oka lehet annak, ha valaki inkább a bolti átvétel mellett dönt… Sokak számára problémát jelentene a lakcímen történő átvétel, a munkahelyen sem vennék át szívesen – ők inkább betérnek egy szaküzletbe, ahol kényelmesen hozzájuthatnak az áhított termékhez. Az Extreme Digital számos fővárosi és vidéki szaküzletét használja átvevőpontként (is).

A nemzetközi gyakorlat azt mutatja, hogy az e-kereskedelmi piac fejlődésével egyre meghatározóbbá válik a kényelem kérdése. A felhasználók egyszerűen hozzászoknak a kényelemhez; minél magasabb színvonalú szolgáltatásokat élvezhetnek, annál inkább igénylik a „kényeztetést”, annál kevésbé hajlandók lemondani a már megtapasztalt előnyökről.

A felhasználók jól ismerik azokat a kényelmi szolgáltatásokat és megoldásokat, amelyeket a világ vezető webáruházai alkalmaznak a felhasználói élmény javítása érdekében. Természetesen a nagyobb hazai webáruházak is felismerték, hogy a saját piaci részesedésük megőrzése érdekében kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a vásárlói élmény kiszolgálására, hiszen nemcsak a hazai piac szereplőivel, hanem a globális szereplőkkel is meg kell küzdeniük a vásárlók kegyeiért.

Szakértők szerint épp a felhasználói élmény és a vásárlói kényelem javítása lehet a leghatékonyabb védelem a globális szereplők térnyerése ellen; Magyarország e-kereskedelmi forgalmának mintegy felét a világméretű szereplők bonyolítják, így minden eszköz felértékelődik a piacvédelem érdekében. A probléma persze nemcsak Magyarországot érinti, a fejlettebb e-kereskedelemmel, illetve nagyobb lélekszámmal rendelkező európai országok is éppúgy hasonló problémákkal néznek szembe. A nyugat-európai országokban és a CEE-régióban is komoly figyelmet kapnak a terjeszkedő világméretű kereskedők. Nemrégiben a német Real.de, a francia CDiscount, az olasz ePrice és a román eMAG jelentette be, hogy közös platformot épít a piacok védelme érdekében.

(X)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában