2025.06.18. 08:00
Bedő Pékség – Tradícióból innováció, ízlésből küldetés – Divatos téma, vagy jogos piacfelmérés?
Amíg a vendéglátó- és kereskedelmi egységek megválaszthatják, hogy milyen ízlést és stílust képviselnek, addig a pékségeknek tudniuk kell minden generációt kiszolgálni termékeikkel. A Bedő Pékség vásárlói nemcsak korosztályban és ízlésben, hanem motivációban is eltérnek egymástól. Bedő Szilárddal, a Bedő Pékség tulajdonosával beszélgettünk.

Lássunk néhány eltérő szempontot pékáruvásárlás során! Reggeli, uzsonna vagy étkezés mellé nassolni való? Saját részre vagy az egész család számára vásárolsz pékárut? Hétköznap, kirándulás, kerti parti, esküvő? Speciális étrendet követsz, vagy tudatosan táplálkozónak tartod magad?
Álljunk meg egy pillanatra a pékségben és figyeljük meg a fogyasztókat, persze csak képletesen, mert ahhoz, hogy egy teljes körű választékot össze tudjunk állítani, sokkal több idő kell. A harminckét év elég tapasztalatnak tűnhet, viszont folyamatos megújulást igényel, ezért a pékség nemcsak követi a trendeket, hanem formálja is őket – miközben szilárdan ragaszkodik a kézműves hagyományokhoz.

A Bedő Pékség kínálata ennek megfelelően folyamatosan bővül: a polcokon megtalálható már avokádós szendvics, teljes kiőrlésű kalács, sőt, egyre több vegán és speciális étrendet követő termék is. A termékfejlesztésnél a legfontosabb visszajelzési pont maguk a vásárlók – gyakoriak a kóstoltatások, és a vélemények valódi hatással vannak a kínálatra.
A különböző generációk pékáruvásárlási szokásait illetően akár sablon szerint is működhetnénk, de csapatunkkal figyelünk a szokásostól eltérő igényekre is. A műhelyben együtt dolgoznak a tapasztalt pékek és az újító szellemű, fiatal tanulók. A sokféle ízlés nem kihívás, hanem lehetőség: a különböző generációk közötti párbeszéd inspirálja az új termékek születését.

Mondhatjuk, hogy a szépkorúak szeretik a múltat felidéző termékeket és alapanyagokat. Sokan emlékeznek még, hogy gyermekkorukban a 3 vagy 2 kg-os kenyérért álltak sorba, így most is inkább azt választják, egy pici eltéréssel. Manapság csak a felét viszik el a nagy cipónak, és szívesen járnak minden nap vásárolni.
Az Y és Z generációt képviselők már nem csak a boltban keresik a terméket – így a Bedő Pékség Kenyerecske boltocskája már ételkiszállító alkalmazásokban is elérhető. Az Instagramon és a TikTokon a fiatalabb korosztályt szólítják meg, míg az üzletek korai nyitvatartása a reggeli rohanásban segíti a munkába sietőket. Ugyanakkor a személyes kapcsolat fontosságát sem veszítette szem elől: rendszeresen jelen vannak helyi piacokon, vásárokon, és folyamatosan figyelik, hogyan változnak a fogyasztói szokások.

A fentiek értelmében automatikusan jönnek a válaszok a korábban feltett kérdésekre: bármely étkezésre, mindenkinek 3–99 éves korig, kompromisszumok nélkül minden alkalomra, tejmentes, magos, rozsos, szénhidrátcsökkentett, a nemzetközi konyha ízeit felidéző, vegetáriánus.
A Bedő Pékség egyszerre őrzi a múlt értékeit és építi a jövő pékségét. A kézműves minőség, a vásárlók iránti elkötelezettség, a folyamatos megújulás és a generációkon átívelő gondolkodás teszi különlegessé.