„A fő cél továbbra is Európa élmezőnyébe tartozni”

Bár a piaci helyzet éppen nem a családi beruházásoknak és a medenceépítésnek kedvez, az Aquacomet Kft. idei éve a várakozásoknak megfelelően alakult. Az árérzékeny vásárlók körében egyre népszerűbbek a kisebb méretű, úgynevezett cocktail pool-ok.

Gyopár Zoltán, az Aquacomet Kft. ügyvezető igazgatója

Jól alakult az idei évünk, igaz, ezért rengeteget kellett dolgozni. Véget ért a Covid utáni elkényeztető állapot, amikor mindenki otthon volt, rengetegen vásároltak medencét, és a kérdés csak az volt, milyen hamar ér oda… Mára visszaállt a normális piaci helyzet, számos nehezítő tényezővel: a háború, az infláció, az energiaválság, a magas hitelkamatok terhét egész Európa nyögi. Ebben a helyzetben érthető, hogy nem a medencetelepítés vagy a medencefedés lecserélése az elsődleges beruházás a középosztályban. Itthon pedig a felső 100 ezer kiváltsága a saját medence

– mondja Gyopár Zoltán, az Aquacomet Kft. ügyvezető igazgatója.

A fentiek ellenére az Aquacomet nem áll meg: új termékekkel készül a jövő évre, új piaci csatornákkal erősít és nemzetközi szakkiállításokon mutatkozik be. Bár azt gondolnánk, nincs új a nap alatt, mindig lehet találni innovatív megoldásokat, például jobban összeszerelhető, szállítható modelleket gyártani, ahogy a Presztízs-díjas győri vállalkozás is teszi. „Éppen válság idején kell a legjobban pezsegni és új képességekkel felvértezni a vállalkozást”, vallja Gyopár Zoltán.

A trendek azt mutatják, hogy a vásárlók egyre árérzékenyebbek, sok az alakuló cég, amelyek megpróbálnak árban alámenni a konkurenciának. Gyopár Zoltán szerint azonban kockázatos kizárólag a vételár alapján dönteni, hiszen a medencetelepítés nem kis beruházás, a mögötte lévő szolgáltatással, szervizháttérrel együtt, a teljes „csomagot” kell mérlegelni.

Ez az, amiben mi a termékeink magas minősége mellett többet nyújtunk, a szakértelmünkkel, az odafigyelésünkkel emelkedünk ki a mezőnyből

– mondja az ügyvezető. Hozzáteszi: az árérzékenység Európa más országaira is egyre inkább jellemző, ahogy az is, hogy manapság inkább a kisebb méretű, 5-6 méteres medencék, valamint a még kisebb úgynevezett cocktail pool-ok keresettek.  

Arra számítunk, hogy a piaci helyzet jövőre sem fog változni, de folyamatosan fejlődünk. A fő célunk továbbra is Európa élmezőnyébe tartozni, hiszen 85%-ban exportra gyártunk, a legtöbb megrendelésünk Németországból, Ausztriából és Skandináviából érkezik. Egy-két új termék most is „van a csőben”. Új medenceformákkal jövünk és a fedés területén is piacra dobunk egy új, dobozba csomagolt, kedvezőbb árfekvésű modellt

– mondja Gyopár Zoltán.

A medencefedés nálunk egyébként is kulcstermék, hiszen ezen az éghajlaton – kihasználva az üvegház-hatást - sokan kiváltják vele a költséges medencefűtést. A profi fedés ugyanis nemcsak a szennyeződésektől védi a medencét, csökkenti a szükséges vegyszermennyiséget, és megakadályozza, hogy a háziállatok vagy kisgyerekek a medencébe essenek, hanem melegen tartja a vizet is, így akár májustól októberig élvezhető a házi wellness. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában