Openhouse

2020.02.13. 08:00

2020 a vevők éve lehet az ingatlanpiacon

„Nem feltétlenül a leggyorsabb vagy a legerősebb, hanem a legjobban alkalmazkodó versenyző győz”, vallják a 15 éves Openhouse alapítói, akik kis családi cégből az ország egyik legsikeresebb ingatlanhálózatává tették vállalkozásukat.

 

Egy ilyen születésnap alkalmából persze mindenki arra kíváncsi elsősorban, mi a titka annak, hogy egy családi cég az ország egyik legsikeresebb ingatlanhálózatává fejlődött. A 2005-ben alakult Openhouse az elsők között épített saját franchise-rendszert hazánkban; a két alapító, Molnár Szabolcs és Molnár Kristóf az Egyesült Államokból hozta magával azt a korszerű vállalkozói szemléletet, amelynek köszönhetően az Openhouse családi cégből országos hálózattá nőtte ki magát. Ma az ország számos pontján több száz értékesítővel dolgoznak, s az ingatlanközvetítés mellett pénzügyi és befektetési divízióval foglalnak el egyre jelentősebb helyet a hazai ingatlanpiacon. És a fejlődés nem áll meg, hamarosan újabb 5-6 iroda nyílik, s elindul a cég biztosítási üzletága is.

– Amikor elkezdtük a szakmát, a 2005 és 2008 közötti felfutó ingatlanpiac nekünk kedvezett, de a fejlődés nálunk akkor sem állt meg, amikor beütött a válság. Ehhez kellett az a versenyszellem és kitartás, amelyet a sportolói múltunkból hoztunk magunkkal, hiszen a testvéremmel mindketten elismert középtávfutók voltunk – mondja Molnár Kristóf, az Openhouse egyik alapítója a jubileumát ünneplő cég legutóbbi partnertalálkozóján.

Vallja, egy cég sikere a csapatmunka: ha mindenki tudja a szerepét és minden segítséget megkap a fejlődéshez, többre képes, mint hinné. „Minden azon múlik, mennyire tudnak a kollégák együttműködni, fejlődni, közösen teljesíteni az innovatív célkitűzéseket.”

Rutinos díjazottak

Az Openhouse partnertalálkozóján ismét díjeső hullt a legeredményesebb értékesítőkre és irodákra. Már rutinosan vette át „Az év értékesítője” díjat a győri Fülöpné Máté Ildikó, akit a nyolcadik alkalommal díjaztak. „Amit magadból adsz, azt kapod vissza!”, hangzik a hitvallása, s ő valóban sokat ad: nemcsak eladni akar, hanem valóban ismeri az ügyfeleit. „Ráérzek az igényeikre, tudják, hogy tényleg segítem őket. És mindig őszinte vagyok, megmondom, ha valakinek nem való egy adott ingatlan, vagy túl sokáig akar nyújtózkodni”, mondta Ildikó.

Az Év franchise irodája a székesfehérvári lett, ahol a folyamatos tanulást tartják a siker titkának. „Tanítanak minket a naponta érkező pénzügyi, értékesítői, jogi kihívások, tanulunk az értékesítőinktől, de az ügyfeleinktől is. Divatszakma ez, de hosszú távon csak az marad meg, aki beleteszi a szükséges energiát, akaraterőt és kreativitást”, vallja Molnár Csaba és Erdei Krisztián, a két franchise-tulajdonos.

Jönnek a biztosítások is

Az Openhouse nagy hangsúlyt fektet arra, hogy komplex szolgáltatásokkal, többek között bankfüggetlen hitelügyintézéssel segítse az ügyfeleit. Tavaly több mint 17 milliárd forint értékű hitelt közvetített az Openhouse pénzügyi divíziója, ennek több mint 80 százaléka jelzáloghitel volt. „Ez az előző évhez képest 32 százalékos növekedést jelent, a 2016-os eredményt pedig megdupláztuk. Akárcsak tavaly óta a személyi kölcsön folyósítását, amely hatékonyan kiegészítheti a lakáshiteleket” – mondta Lövészné Tóth Enikő, az Openhouse pénzügyi üzletágának vezetője.

A jubileumi találkozón egy örömhír bejelentésére is sor került: miután az MNB áldását adta az új tevékenységre, az Openhouse elindítja biztosítási üzletágát, így nemsokára az lakásbiztosítások is megjelennek majd a cég szolgáltatásai között.

Alkupozícióba kerülnek a vevők

A találkozón természetesen szóba kerültek a 2020-ra jósolt ingatlanpiaci prognózisok is, amelyek azt mutatják, hogy a folyamatos áremelkedésnek vége, és a keresleti piac a kínálati felé halad. „A magasra szökött ingatlanárak oka többek között a befektetési célú lakásvásárlók megjelenése volt, mára azonban a fizetőképes kereslet elérte a határait. A bérek emelkedése elmaradt a lakásárakétól – különösen az új építésű lakások drágultak jelentősen –, ráadásul megjelent a jó hozammal kecsegtető szuperállampapír is, amely az ingatlanpiacról a keresletet a befektetések irányába terelte”, fejtette ki Nagy Péter, az Openhouse országos értékesítési igazgatója.

Ez azt jelenti, hogy az árak stagálnak, és erősebbé válik a vevők pozíciója. Nagy Péter elmondta: a kiegyensúlyozottabb lakáspiaci helyzet az ingatlanközvetítők felé tereli a lakásvásárlókat, felértékelődik a valós tudással és tapasztalattal rendelkező szakemberek szerepe.

Molnár Kristóf cégvezető szerint a stagnáló piac várhatóan a piac tisztulását is magával hozza, hiszen az elmúlt években sokan vágtak bele az ingatlanüzletbe, könnyű és gyors pénzt remélve. – Fontosabbá válik a valódi szakértelem és a komplex szolgáltatás. Mi komolyan vesszük a víziónkat, miszerint: „Az ingatlan és az otthon közötti út élményéért dolgozunk”. Az a célunk, hogy ez az út ne akadályokkal és félelmekkel teli, hanem gördülékeny és biztonságos legyen.

(X)

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában